Jack Mac Lase
Jack Mac Lase
Jack Mac Lase Jack Mac Lase
652
BLOG

Dlaczego GUS nie podaje liczby zgonów za grudzień 2022?

Jack Mac Lase Jack Mac Lase Społeczeństwo Obserwuj notkę 4
Dziwne, w zeszłym roku do końca listopada GUS aktualizował bazę danych o zgonach w ujęciu tygodniowym. Ostatnia aktualizacja była 30 listopada 2022. Co się stało?

Od pewnego czasu podglądam sobie stronę Głównego Urzędu Statystycznego, gdzie jest baza danych zgonów w ujęciu tygodniowym. Nawet na tej podstawie napisałem dwa artykuły:

"Śmiertelność Polaków od 2010, Covid 19 - przegląd danych GUS"

i

"Czy Putin uratował życie tysiącom Polaków?"

Teraz ze zdumieniem zauważam, że obserwowana przeze mnie strona ostatni raz aktualizowana była 30.11.2022 i dane tam zawarte zawierają zgony do 27 listopada 2022, co pokazuję na obrazie wprowadzającym do artykułu. Kiedy piszę te słowa jest 24 stycznia 2023 roku, a na wyżej wymienionej stronie znajdujemy taką oto informację:

"Prezentowany szereg czasowy zawiera informacje od 2000 roku i jest aktualizowany w cyklach miesięcznych, pod koniec każdego miesiąca. Dane za lata 2000-2021 są danymi ostatecznymi i nie będą ulegały zmianie, natomiast dane za 2022 rok mają status danych wstępnych i będą co miesiąc aktualizowane oraz uzupełniane o kolejne tygodnie."

I mamy wyraźnie zaznaczone: "będą co miesiąc aktualizowane oraz uzupełniane o kolejne tygodnie".

Pomyślałem, że dane o zgonach polscy urzędnicy przenieśli na jakaś inną stronę. Szukałem różnymi wyszukiwarkami, a nawet użyłem Google Dorks, Wayback Machine i tym podobne. I nic, nie znalazłem statystyk zgonów za grudzień 2022 i początek stycznia 2023 w Polsce. Nie wiem co się dzieje. Czyżby pracownicy GUS odpowiedzialni za aktualizację tej bazy danych dostali covid i nie byli w stanie uzupełnić danych? 

Jestem Krakusem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo