Jack Mac Lase
Jack Mac Lase
Jack Mac Lase Jack Mac Lase
328
BLOG

Gdzie zniknęły dane GUS o zgonach Polaków?

Jack Mac Lase Jack Mac Lase Społeczeństwo Obserwuj notkę 7
Ostatnia aktualizacja liczby zgonów na stronach GUS była 27.04.2023. Co jakiś czas sprawdzałem, czy są nowe dane, ale ostatnio okazało się, że strona zniknęła i nawet starych danych nie ma.

Na stronie Głównego Urzędu Statystycznego od czasu do czasu podawane były dane o zgonach Polaków. Co jakiś czas je sprawdzam i nawet komentuję w moich postach jak np: "Prawie dwa miesiące GUS ociągał się z ujawnieniem danych o śmiertelności Polaków. 26 stycznia tego roku dane zostały opublikowane",  "Dziwne, w zeszłym roku do końca listopada GUS aktualizował bazę danych o zgonach w ujęciu tygodniowym. Ostatnia aktualizacja była 30 listopada 2022. Co się stało?" i "Dziwny jest gwałtowny wzrost i spadek zgonów Polaków w grudniu i na początku stycznia. Czyżby ktoś zaatakował Polskę tajemniczą bronią?". Ostatnia aktualizacja danych GUS została dokonana 27 kwietnia tego roku. Poniżej pokazuję wykres tygodniowej liczby zgonów od roku 2017 do 2023. Niebieska linia znaczy tygodniową średnią liczbę zgonów z lat poprzednich, która z gruba wynosiła 7500 osób.  



image



Co jakiś czas sprawdzałem, czy pojawiła się aktualizacja, a tu nic. Już nie chciałem pisać posta na temat dlaczego GUS już trzy miesiące nie podaje nowych danych o zgonach, tylko czekałem cierpliwie. Jakież było moje zdziwienie ostatnio, gdy na mojej "ulubionej" stronie zobaczyłem coś takiego.



image


Próbowałem znaleźć wyszukiwarką jakieś strony w internecie, które pokazywałaby liczby zgonów Polaków z ostatnich miesięcy, ale nic nie znalazłem. Może źle szukałem.

Jestem Krakusem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo