Ja wiem Ja wiem
420
BLOG

Słuszność obniżki rent i emerytur

Ja wiem Ja wiem Emerytury Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

Państwo powinno dotrzymywać swoich umów z obywatelami i nie jest właściwe zmienianie reguł podczas gry. Nieuczciwe jest gwałtowne modyfikowanie podatków i świadczeń, wprowadzanie ograniczeń, a nawet dużej swobody tam, gdzie wcześniej limitowano i zmuszano do skrupulatnego się przygotowania pod wymogi.

Czemu zatem obniżka rent i emerutur dla byłych funkcjonariuszy aparatu bezpieczeństwa PRL jest słuszna? Bo PRL zbankrutował, okazał się niewypłacalny, obiecał gruszki na wierzbie i prawie każdy naiwny lub zmuszony do życia w tym systemie na tym bankructwie stracił. Został oszukany i okradziony z zapisanej w konstytucji obietnicy pracy dla każdego. Okradziony z wkładów na książeczkach mieszkaniowych. Oszukany, że żył w demokracji. Okradziony z danin, jakie płacił, a nie poszły na wspólny słuszny cel. Oszukany z wysokością i wiekiem emerytury. Okradzony z oszczędności podczas celowej hiperinflacji.

Czemu istnieje grupa, która nie straciła po równo z innymi obywatelami po upadku systemu pseudo gospodarczego PRL? Czemu akurat to oni okazali się twórcami, zarządcami lub ochroniarzami tego fałszywego systemu? Odpowiedź nasuwa się sama. Bo sami dokonali przewrotu i podziału masy upadłościowej, z której nachapali się tak, że na różowo się odczłowieczyli. Reszcie pozostawili jedynie długi do spłacenia, te których nie dało się umożyć podczas bankructwa. Utrata komunistycznych przywilejów z tak wielkim opóźnieniem i bez sprawiedliwego rozliczenia to jest dla nich zbyt wielkie dobrodziejstwo i fart, a nie krzywda.

 

Ja wiem
O mnie Ja wiem

Piszę tylko, co wiem lub się domyślam. Więcej można przeczytać w książce "Wielki Bum... cyk, cyk - dialogi Geda" zainspirowanej obecnycnymi wydarzeniami na świecie. https://drive.google.com/file/d/1ohAGz8iWa0_i1NfWcQSBxobp2fLbOy8H/view?usp=sharing

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo