kameleon kameleon
150
BLOG

"Pół godziny wiszenia"..."Pół mili" - CVR - Tu154m

kameleon kameleon Polityka Obserwuj notkę 1

Tak jak obiecałam wróciłam i będę kontynuować pisanie swego bloga .

Czuję się już lepiej i wracam do zdrowia.

Co niektórzy tutaj tworzyli już na mój temat teorie spiskowe.

Podam przykłady:

image

image

image

...

image

-------------------------------------------------------------------------------------------

Nieładnie panowie, ale wybaczam.

Na głupotę nie ma rady, co jeden to mundrzejszy i wie lepiej, chociaż guzik wie.

Z tematu katastrofy  nie mam zamiaru rezygnować ani wycofywać się po angielsku, jak to napisał w jednym ze swych komentarzy Michał Jaworski.

Był okres kiedy zwątpiłam, czy wyjdę z choroby, z dnia na dzień czułam się coraz gorzej i dlatego napisałam notkę "Prośba - kameleon", nie byłam pewna co przyniosą kolejne dni. Ale nie ma  co się już  rozpisywać na ten temat, czas brać się do roboty.

Dziś pokażę Wam, co znajduje się w zapisach z CVR (fragment mówiący o pół godzinnym wiszeniu do "Pół mili ").

Uważam że fragment ten( ostatnie zgranie-materiał jaki otrzymał TVN) jest co najmniej zastanawiający.

Załączę pliki dżwiękowe do notki.

Posłuchacie, ocenicie.

Jakie wnioski można będzie wyciągnąć na podstawie tych wypowiedzi?


Biegli PW (najnowszy stenogram) tak odczytali wypowiedzi:


8:38:13.966 - 8:38:13.982 - [dropout, złe przyleganie taśmy do głowicy] 

8:38:19.766 - 8:38:21.000  - "Pół mili nam zostało?"-  Nawigator - Znów ton pytający, brak zdecydowania, zawieszenie głosu, pytanie 


Po pierwsze zabrakło u biegłych odczytu wypowiedzi, jakie ja znalazłam w tym fragmencie.

Pierwszą z tych wypowiedzi jest "Pół godziny wiszenia", kolejna to "Uważajcie teraz" przed "Pół mili".

Po drugie błędnie moim zdaniem odczytano wypowiedż Nawigatora jako jedną. Gdy tym czasem mamy tu dwa głosy, wypowiedż Nawigatora "Pół mili"(nie ma pytania, zawieszenia głosu, ani braku zdecydowania, itp).Pada informacja dla załogi o odległości - pół mili i nie ma tu zawahania. Zaraz jest kolejna wypowiedż "Zostało?" - zapytanie, upewnienie się członka załogi o odległości lub zapytanie "Do 100?"- podobne brzmienie tych dwóch wypowiedzi.


Tu mój odczyt (czasy wg pliku):

00:00 -"Pół godziny wiszenia"

00:03/04 -"Uważajcie teraz"

00:04/05 -"Pół mili"

00:05 -"Zostało?"(lub "Do 100?")


1.Tu ten fragment(odszumiony, wzmocniony dżwięk):

https://uploadfile.pl/pokaz/2171768---uscn.html


2."Pół godziny wiszenia"

https://uploadfile.pl/pokaz/2171766---8bzs.html


3. "Uważajcie teraz"

https://uploadfile.pl/pokaz/2171879---avnf.html


4."Uważajcie teraz"-"Pół mili"-"Zostało?"(lub "Do 100?")

https://uploadfile.pl/pokaz/2171880---e56t.html


5."Pół mili"

https://uploadfile.pl/pokaz/2171881---ttca.html


6."Pół mili" -"Zostało?"(lub "Do 100?")

https://uploadfile.pl/pokaz/2171882---md1z.html

.

Teraz wróćmy do wypowiedzi "Pół godziny wiszenia"(plik nr 2).

Kiedy w CVR znajdujemy wypowiedż  dotyczącą półgodzinnego wiszenia?

Sprawdżmy więc (najnowszy stenogram biegłych PW), co powiedział Dowódca załogi A.Protasiuk i o której?


8:26:42.742 - "Możemy pół godziny powisieć i odchodzimy na zapasowe" - D


Mówił to wg steno około 8:27, wypowiedż "Pół godziny wiszenia" jest około 8:38 - co daje 11 minut.

Czyli coś tu nie pasuje, gdzie kolejne 19 minut tego wiszenia?

Wybrakowane, zmontowane zapisy z CVR?

Co się działo przez te 19 minut i gdzie jest cały fragment z tego "wiszenia", tu mamy od razu podejście ... jedno i nieudaną próbę odejścia(jak "mówią"raporty).

Jak Wy uważacie, bo dla mnie ta wypowiedż "Pół godziny wiszenia" jest dziwna.

Może chłopaki cfitowe cuś wiedzą, może powiedzą...?


https://www.youtube.com/watch?v=ppckCr7zYuI&t=224s

.


Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".

kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka