kameleon kameleon
104
BLOG

Fragment-8:30:54.200-8:30:58.243-błędy biegłych PW w odczytach-CVR-Tu154m

kameleon kameleon Polityka Obserwuj notkę 11
katastrofa smoleńska

Dziś przedstawiam kolejny fragment ze stenogramów biegłych PW(wersja upubliczniona przez RMF FM), gdzie roi się moim zdaniem od błędów. 

Tu link do wersji stenogramów - pdf

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/nowe_stenogramy.pdf

.

Oto ten fragment:

8:30:54.200 -  8:30:54.955 - " … to? czy nie?" - 2P

8:30:54.971 -  8:30:55.870 -" Nie, nie prawda"

8:30:55.909 -  8:30:57.151 - "Do pięciuset metrów" 

8:30:57.982 -  8:30:58.190 - [seria dropoutów, złe przyleganie taśmy do głowicy] 

8:30:58.024 -  8:30:58.243-" Dobra " - N


Wnioski:

1. Jedyną wypowiedzią, która została odczytana poprawnie, to:

8:30:55.909 - 8:30:57.151 - "Do pięciuset metrów" 

Reszta wypowiedzi  - błędny odczyt.

2. Patrząc na odczyt biegłych można odnieść wrażenie, że załoga porozumiewa się chaotycznie i nie jest skupiona na swojej pracy.

3. Biegli kolejny raz potraktowali odsłuchy i odczyty" po macoszemu", czyli nie przyłożyli się, aby dokładnie dowiedzieć się co tak naprawdę mówiła załoga.Odczyt jest niepełny, pozbawiony sensu operacyjnego, bez kluczowych komend lotniczych. Nie wynika z niego żadna procedura ani działanie załogi.

Przypomnę tutaj, że wg stenogramów biegłych PW o godz.8:30:11.553 rosyjski kontroler wydaje załodze przez radio polecenie zniżania do 500 metrów, o godz. 8:30:19.324 załoga potwierdza ciśnienie 7-4-5 i informuje, że zniżają się do 500 metrów.


Tutaj ten odszumiony fragment:

https://uploadfile.pl/pokaz/2355981---4cwe.html

.

Teraz przedstawię mój odczyt:

- "I wysokość?"

-"I odliczamy"

- "Do 500 metrów"-(do pięciuset metrów)

-("RUD-y ....) - (?)-niezrozumiałe, zniekształcona wypowiedź, trudna w odczycie - tu biegli PW mają oznaczenie- seria dropoutów, złe przyleganie taśmy do głowicy

- "Do gaz!"

Wnioski:

1. Mój odczyt zawiera logiczny ciąg działań w kabinie w kontekście żniżania.

2. Odnosi się do wysokości i momentu schodzenia do 500 metrów.

3. Zawiera odniesienia do dźwigni ciągu silników(RUD) i komendę "Do gaz!", co brzmi jak przygotowanie do przejęcia ciągiem lub korekty profilu zniżania. Pasuje do momentu pracy załogi zgodnie z procedurą -briefing+działania+potwierdzenia.


/Do notki dołączę niebawem pliki z wypowiedziami z tego fragmentu./


Jeśli ktoś z Was chce coś dodać lub ma jakieś uwagi, bądź spostrzeżenia, bardzo proszę.


Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".

kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (11)

Inne tematy w dziale Polityka