kameleon kameleon
417
BLOG

FIVE HUNDRED - CVR- TU154m101

kameleon kameleon Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 38

Analizując zapis CVR znalazłam kolejny alarm - FIVE HUNDRED-, ma on miejsce w czasie podejścia.

Oczywiście Wy możecie to odczytać inaczej, przedstawiam Wam co ja słyszę;)

Tu ten fragment(mój odczyt)

- (niezrozumiałe)-głos męski/fraza częściowo nakłada się na kolejną/

- Jest 7 (...) 

/- Na kursie, glisadie/-pomijam radio wieża, interesuje mnie co jest pod nim

- FIVE HUNDRED - alarm TAWSA

- 2-8-0-(dwa-osiem-zero)

- 300-(trzysta)

Teraz spójrzmy na najnowszy stenogram biegłych co odczytano:

08:40:13 - Jest 7 metrów

08:40:14 - (Przez okno(?))

/08:40:15 - Na kursie, glisadie/radio-wieża

08:40:18 - 2 8 0

08:40:19 - 300!


Do analizy dżwięku zastosowałam program Audacity 2.1.3.

Ten alarm TAWSA jest przykryty w CVR frazą radio- wieża -"Na kursie,glisadie."

Co oznacza alarm -FIVE HUNDRED-?

Alarm ten generuje się po przekroczeniu wysokości 500ft (500stóp), jest to ostrzeżenie.

500ft w przeliczeniu na metry to 152,4 metra

Ciekawe prawda?

To na jakiej w końcu wysokości był w tym czasie Tupolew?

We fragmencie (mój odczyt) CVR mamy następujące dane:

- Jest 7 (...) - prędkość pionowa- opadania, zniżania samolotu 7m/s(?)

- FIVE HUNDRED- alarm TAWSA , przekroczenie wysokości 500ft-152,4 metra

- 2-8-0- prędkość samolotu/ pozioma(?)

- 300 - (?)

Może ktoś mądry, a jest tu na S24 zacne grono ludzi związanych z lotnictwem, wyjaśni mi o co tu biega?

Dlaczego ten alarm się wygenerował?

Już pomijam to, że brak tego alarmu w oficjalnych stenogramach.Może biegli nie dosłuchali materiału (?)

Czemu część alarmów w CVR jest tak słabo słyszalna?

Hmm....ciekawym jest fakt, jak zapis CVR( w tym wygenerowane alarmy  pominięte w odczytach) ma się do odczytów z innych odzyskanych nośników danych po katastrofie?

Wszystko się zgadza, jak stwierdziły jednogłośnie komisje badające katastrofę i wszystko pasuje?

Czyżby TAWS nawalił ?Chyba coś tu się nie zgadza?

Tu plik w wav z tym fragmentem,zwolnione tempo(-28%) można tylko odsłuchać, nie trzeba pobierać.Zalecam użycie słuchawek do odsłuchu.

Alarm- FIVE HUNDRED- jest w czasie według czasu na pliku o 00:04.

http://uploadfile.pl/pokaz/1099231---dvqg.html

Po wyciągnięciu dżwięku przy alarmie pojawiają się inne frazy.

Czyli całość wyglądałaby tak:

- (niezrozumiałe)- głos męski

- Jest 7(...)

- Co się dzieje?- 1 głos / lepiej słyszalne-głos kobiety(stewardessa?)

- FIVE HUNDRED - alarm 

- (Nie wiem(?))(Zobacz(?)) - 2 głos /głos jednego z członków załogi

-(niezrozumiałe)/głos męski

- 2-8-0

- 300

Tu plik w wav, -FIVE HUNDRED- zwolnione tempo.

http://uploadfile.pl/pokaz/1100566---trfw.html

http://uploadfile.pl/pokaz/1099678---psg2.html

http://uploadfile.pl/pokaz/1099587---aacz.html


A tu fragment(zgubiłam literkę -n- w nazwie pliku, za co przepraszam;)

- Co się dzieje?

- Five hundred

-( Nie wiem(?))(Zobacz(?))

Jeszcze bardziej wyciągnięty dżwięk:

http://uploadfile.pl/pokaz/1100260---c63e.html

http://uploadfile.pl/pokaz/1099226---ejex.html

Tu warto wspomnieć o usterce TAWSA w bliżniaczym samolocie 102(samolot już po remoncie w Rosji).

Artykuł z dnia 10.02.2011

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/uszkodzenie-w-tu-154-to-nie-drobna-usterka/mmzhr

Czyżby 101-ka podczas lotu dnia 10.04.2010 miała też problem z urządzeniem TAWSA?Czy może pojawienie się tego alarmu świadczy o czymś innym?


ps.Proszę Adminów o zamieszczenie notki  temacie"Katastrofa smoleńska"


kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka