Analizując zapis CVR znalazłam kolejny alarm - FIVE HUNDRED-, ma on miejsce w czasie podejścia.
Oczywiście Wy możecie to odczytać inaczej, przedstawiam Wam co ja słyszę;)
Tu ten fragment(mój odczyt)
- (niezrozumiałe)-głos męski/fraza częściowo nakłada się na kolejną/
- Jest 7 (...)
/- Na kursie, glisadie/-pomijam radio wieża, interesuje mnie co jest pod nim
- FIVE HUNDRED - alarm TAWSA
- 2-8-0-(dwa-osiem-zero)
- 300-(trzysta)
Teraz spójrzmy na najnowszy stenogram biegłych co odczytano:
08:40:13 - Jest 7 metrów
08:40:14 - (Przez okno(?))
/08:40:15 - Na kursie, glisadie/radio-wieża
08:40:18 - 2 8 0
08:40:19 - 300!
Do analizy dżwięku zastosowałam program Audacity 2.1.3.
Ten alarm TAWSA jest przykryty w CVR frazą radio- wieża -"Na kursie,glisadie."
Co oznacza alarm -FIVE HUNDRED-?
Alarm ten generuje się po przekroczeniu wysokości 500ft (500stóp), jest to ostrzeżenie.
500ft w przeliczeniu na metry to 152,4 metra
Ciekawe prawda?
To na jakiej w końcu wysokości był w tym czasie Tupolew?
We fragmencie (mój odczyt) CVR mamy następujące dane:
- Jest 7 (...) - prędkość pionowa- opadania, zniżania samolotu 7m/s(?)
- FIVE HUNDRED- alarm TAWSA , przekroczenie wysokości 500ft-152,4 metra
- 2-8-0- prędkość samolotu/ pozioma(?)
- 300 - (?)
Może ktoś mądry, a jest tu na S24 zacne grono ludzi związanych z lotnictwem, wyjaśni mi o co tu biega?
Dlaczego ten alarm się wygenerował?
Już pomijam to, że brak tego alarmu w oficjalnych stenogramach.Może biegli nie dosłuchali materiału (?)
Czemu część alarmów w CVR jest tak słabo słyszalna?
Hmm....ciekawym jest fakt, jak zapis CVR( w tym wygenerowane alarmy pominięte w odczytach) ma się do odczytów z innych odzyskanych nośników danych po katastrofie?
Wszystko się zgadza, jak stwierdziły jednogłośnie komisje badające katastrofę i wszystko pasuje?
Czyżby TAWS nawalił ?Chyba coś tu się nie zgadza?
Tu plik w wav z tym fragmentem,zwolnione tempo(-28%) można tylko odsłuchać, nie trzeba pobierać.Zalecam użycie słuchawek do odsłuchu.
Alarm- FIVE HUNDRED- jest w czasie według czasu na pliku o 00:04.
http://uploadfile.pl/pokaz/1099231---dvqg.html
Po wyciągnięciu dżwięku przy alarmie pojawiają się inne frazy.
Czyli całość wyglądałaby tak:
- (niezrozumiałe)- głos męski
- Jest 7(...)
- Co się dzieje?- 1 głos / lepiej słyszalne-głos kobiety(stewardessa?)
- FIVE HUNDRED - alarm
- (Nie wiem(?))(Zobacz(?)) - 2 głos /głos jednego z członków załogi
-(niezrozumiałe)/głos męski
- 2-8-0
- 300
Tu plik w wav, -FIVE HUNDRED- zwolnione tempo.
http://uploadfile.pl/pokaz/1100566---trfw.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1099678---psg2.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1099587---aacz.html
A tu fragment(zgubiłam literkę -n- w nazwie pliku, za co przepraszam;)
- Co się dzieje?
- Five hundred
-( Nie wiem(?))(Zobacz(?))
Jeszcze bardziej wyciągnięty dżwięk:
http://uploadfile.pl/pokaz/1100260---c63e.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1099226---ejex.html
Tu warto wspomnieć o usterce TAWSA w bliżniaczym samolocie 102(samolot już po remoncie w Rosji).
Artykuł z dnia 10.02.2011
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/uszkodzenie-w-tu-154-to-nie-drobna-usterka/mmzhr
Czyżby 101-ka podczas lotu dnia 10.04.2010 miała też problem z urządzeniem TAWSA?Czy może pojawienie się tego alarmu świadczy o czymś innym?
ps.Proszę Adminów o zamieszczenie notki temacie"Katastrofa smoleńska"
Komentarze