Karlus Karlus
2408
BLOG

Alarm TAWS Sink_Rate w locie 101-ki 10.04.2010

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

Kazdemu czytelnikowi wiadomo jest juz od publikacji Raportu Millera to, ze w logu alarmu TAWS #37 znajduje sie zapis o aktywnosci dwoch alarmow. Jednym z nich byl aktywny alarm Sink_Rate. Chcialbym odpowiedziec na pytanie, w ktorym momencie ten alarm wystapil. Wiadomo do tej pory tylko tyle, ze ten alarm mial nizszy prio od #36 i #37, oraz ze nie mogl zostac zainicjowany przed alarmem #36, ale na pewno zostal zainicjowany pomiedzy tymi dwoma alarmami. Poszukajmy miejsca i czasu wystapienia tego alarmu.

Najpierw przedstawie schemat firmy UASC "mode 1 envelope 1" , ktorym poslugiwalem sie juz w kwietniu 2013 roku:

image

https://lh3.googleusercontent.com/tKAnRzRVFfhpD2vIc4h015rovb5N_RrSc8WMYd5qMzKocar1UkXppTsEfauYfzesjDC9AIBf3IpkdQyS-OEi25TBWzGDJy4dkG2lA39NFg=w570-h657


Z tego schematu wyprowadzilem wzor linii oddzielajacej obszar NO ALERT od obszaru SINK RATE

Hrw=0,593*Vh-513,5

Gdzie Hrw jest w ft a Vh jest w fpm.

Z logow #36 i #37 dowiadujemy sie, ze predkosc pionowa zmieniala sie w przeciagu 7 sekund nieznacznie z 1513 fpm do 1505 fpm,

co daje okolo 1 fpm zmniejszajaca sie predkosc srednio co 1 sekunde.

Mamy rowniez wysokosci radiowe dla #36 RW=425,56 ft i dla #37 RW=323,25 ft.

troche policzylem ze wzoru

1 sekunde po #36 Hrw=0,593*1512-513,5=383,16 ft=116,77 m , jednak wg wykresow MAK o czasie 10:40:40,0 wysokosc radiowa wynosila RW=125m , czyli jeszcze nie byla przekroczona linia graniczna

2 sekundy po #36 Hrw=0,593*1511-513,5=382,52 ft = 116,59 m, jednak wg Wykresu MAK wysokosc radiowa o 10:40:41,0 wynosila RW=119m

Natomiast juz po 2,5 sekundy po #36 Hrw=0,593*1510-513,5=381,93 ft = 116,4 m i tyle wynosi RW z wykresu MAK o 10:40:41,5

Patrz schemat ponizej:

image

https://lh3.googleusercontent.com/pp80hCmuM62NWUX8j9yQY2nfABDoOxNqzvJQkM8vEc9KMCiLDXlp1e9EDwvJsXPOtJL04xcRwO_3oYCSgahBhUH8gzZgpj0BkGeldJ-5Fg=w1920-h1050


Znalazlem wiec czas wg FDR 10:40:41,5 w ktorym zostal zainicjowany alarm SINK RATE !!

Przy okazji narysowalem moja obliczona trajektorie wg WB, poniewaz kazde dzidzi uwidzi to, ze minimum wyliczonej przez MAK trajektorii WB zaznaczono jako -15m ponizej wysokosci progu pasa, co jest fizyczne niemozliwe, poniewaz samolot musialby poscinac dwie brzozy rosnace pod jego trajektoria przy BNDB na wysokosci okolo 3m nad gruntem ta pierwsza i 1 metr przy gruncie to brozke ktorej prawe skrzydlo przycielo tylko czubek.

Zdjecie tych dwoch brzozek przy BNDB (autor S.Amielin a ja mam prawo publikowac wszystkie jego dawne zdjecia)

image

https://lh3.googleusercontent.com/p9vIkUDc1_ooACMMN5xLpL4BuZpc9vsgRX3nVA88KQEaed7GaJEjeyiqmFsSDN_cGbIehDodcMI44bm6Og=w3888-h2592


oraz moj schemat porownawczy z 10.10.2010

image

https://lh3.googleusercontent.com/sQDc8VINVTP7fCdVROWNQ_evHdLx9J9UTmWPLHDihiVzfOmBMMeTL_3VqHQxHkFobUnffi9P_NgSod2Row=w1600-h1362


Z tej mojej trajektorii WB na wykresie MAK widzimy rowniez, ze wypowiedz "A: 100 metrow" to odczyt wysokosci barycznej !

Jak widzimy, to MAK narysowal na tym wykresie blednie obliczona trajektorie baryczna.

Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka