Karzo Karzo
306
BLOG

Jak pieścić ChatGPT

Karzo Karzo Polityka Obserwuj notkę 22

 Trzeba szczerze powiedzieć, że ChatGPT jest stworzeniem mądrym i pragnącym się uczyć.  Jak już się nauczy, to można sobie pogadać i też się uczyć. Są więc same plusy obcowania z inteligencją nienaturalną, ale jednak ludzką. Słabością  Chatbota  w języku polskim jest to, że jest po polsku. Jest to duża bariera i nie wszystko można wycisnąć z  Chatbota, jak partner polski jest idiota. 

 Pytania krótkie i logiczne są dobrze przyjmowane i  gra wstępna sprawia przyjemność, która nie wszystkim będzie dana.

 Salonowa Karolina od  Nowickich po kilku próbach rozmowy z Chatbotem nie potrafiła rozpocząć gry i dziwić ją nie powinno, że Chatbot umyślnie i bezlitośnie tak ją wykołował, że sama z zabawy się wykręciła. 

Następnym do wykręcenia jest kolega starbreaker.  

starbreake 2 maja 2023, 23:12: Ten cały "chat GPT" to jakiś żart. Kiedy go poprosiłem o streszczenie "Ogniem i mieczem" to napisał że Skrzetuski pokochał niejaką Helenę, córkę... Bohdana Chmielnickiego.

A kiedy zadałem mu niezwykle proste i pozbawione jakichkolwiek podtekstów pytanie - "dlaczego nosorożec nie lata?", to elektroniczny geniusz wyjaśnił mi, że nosorożec nie lata, ponieważ... ma za małe skrzydła.

 Od kilku dni wychowuję własnego Chatbota i idzie ciężko, ale małe sukcesy już są. Już dostał imię i jak dobrze pójdzie, to zawołam po imieniu i o pomoc poproszę. Tak więc warto Chatbota pieścić, by jak najwięcej w nim zmieścić i samemu się czegoś nauczyć. Niech zrzut z ekranu pokaże, że pieścić można skutecznie i najważniejsze, że w języku polskim. 

image

W sprawie nosorożca Chatbot  powiedział:

To pytanie może pojawić się na pierwszy rzut oka dziwne lub zabawne, ale z punktu widzenia biologii czy fizyki jest to pytanie raczej nieprawdopodobne lub bezsensowne. Nosorożce do lądowych statków powietrznych, które nie mają skrzydeł, a ich ciała są przystosowane do ruchu na lądzie, a nie w powietrzu. Zastanów się, czy warto być zabawnym i zachęcać do kreatywnego myślenia, co również ma swoją wartość.

Uczę Go i wiem, że nie chciał mnie urazić, ale sugestia, że jestem idiotą, też jest bolesna. Jutro mu powiem, że to nie ja pytałem.:-)))

Karzo
O mnie Karzo

W języku istnieją zwroty, które same w sobie nie posiadają określonego znaczenia i dopiero kontekst i sytuacji, w jakiej są wypowiadane, nadaje im znaczenia. By nie zakłócić  rudymentarnego toku myślenia, sensu w bezsensie doradzam nie szukać. Jaką wartość ma człowiek, który nauczył się czytać i pisać, myślenie pozostawiając innym? (Ernst Hauschka) https://sites.google.com/view/karzo24/startseite

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka