Kate1 Kate1
657
BLOG

Migalski o skuteczności kampanii wyborczej- ciekawe!

Kate1 Kate1 Polityka Obserwuj notkę 59

 

Każdy, kto przeczyta ten wpis, może sobie pogratulować – należy do wąskiej i wyselekcjonowanej grupy, która interesuje się polityką i uważnie śledzi obecną kampanię wyborczą. Oraz…w żadnym stopniu nie jest obiektem zainteresowania sztabów wyborczych. Bo one walczą nie o fanatyków polityki, o tych, którzy na bieżąco obserwują polityczne wydarzenia, ale zabiegają o uwagę i sympatię tych, którzy od polityki trzymają się z dala, co jakiś tylko czas oglądają jakiś program informacyjny, zazwyczaj „gdzieś” mają życie publiczne. Dlaczego ci drudzy, a nie ci pierwsi, są obiektem zabiegów i troski sztabowców? Bo tych pierwszych są dziesiątki tysięcy, a tych drugich miliony – i to oni rozstrzygają o tym, kto wygrywa, a kto przegrywa.

Spot PiS-u o zaspanym Komorowskim, który odbiera telefon od Putina, obejrzało do tej pory…40 tysięcy internautów, czyli mniej, niż 0,1% wszystkich uprawnionych do głosowania.

Spot w serwisach wieczornych przemknął i nie zagrzał miejsca na dłużej. Podobnie jako informacja o tym, że teść Dudy był Żydem, a on sam członkiem UW. Zastanawiam się, ile osób odwiedziło „Muzeum Bronisława Komorowskiego”? 200? 300? Ilu widzów zrozumiało o co chodzi, z niszczarką tam wystawioną? 10 tysięcy? 20 tysięcy?

Tego typu „marketing” nie ma żadnego, słownie – żadnego, wpływu na wynik wyborów.

Politycy, komentatorzy, dziennikarze, publicyści – wszyscy oni przypominają mieszkańców małej wyspy na środku jeziora, którzy zamknięci na małej przestrzeni, wiedzą o sobie wszystko i są na sobie skoncentrowani. Ale o tym, kto jest królem wyspy decydują zgromadzenia na lądzie letnicy. Na co dzień zajęci są plażowaniem, zakupami, wieczornymi imprezami. Z daleka obserwują mieszkańców wyspy, ale nie za wiele poświęcają im uwagi. Bo za daleko.

Dlatego dociera do nich jedynie część tego, co wyspiarze wykrzykują do nich co chwilę. Zwracają uwagę tylko na to, co albo zostanie bardzo głośno i po wielokroć wywrzeszczane w ich stronę, albo ich jakoś zbulwersuje.

W obecnej kampanii dotarł do plażowiczów zaledwie jeden komunikat – silny, powtarzany, interesujący ich: że Andrzej Duda jest przeciwko in vitro, a Bronisław Komorowski jest „za życiem”. Drugi komunikat, wykrzykiwany przez sztabowców obecnego prezydenta, jest na razie nie do końca zrozumiały dla letników: że Duda i PiS są odpowiedzialni za upadek systemu SKOK-ów. Bez faktycznego kryzysu systemu bankowego okaże się on niesłyszalny. Ale widać, że ludzie z otoczenia Komorowskiego wiedzą z czym i jak dotrzeć do letników.

Ze strony sztabowców PiS nie widać było niczego, co nadałoby kampanii nowych barw, co mogłoby dotrzeć do sennych plażowiczów.

Widać więc, że nowoczesny marketing lepiej rozumieją ludzie „wujowatego Bronka”. To oni pokazują, że wiedzą, iż z wyspy do letników docierają tylko najbardziej wyraziste sygnały – może i prymitywne w treści, ale za to wykrzyczane po wielokroć, dotykające zwykłych ludzi i dające się przełożyć na ich emocje. Jeśli sztabowcy Dudy wciąż będą myśleć, że adresatem ich działań są wyspiarze, a do letników można dotrzeć szeptem, banalnymi spotami i przewidywanymi działaniami, to ich sukcesem będzie jedynie doprowadzenie do drugiej tury i znacząca przegrana w niej ich kandydata. Dziś liczą się w kampaniach tylko zsymplifikowane, ale emocjonalne, treści w jeszcze bardziej zsymplifikowanej, ale emocjonalnej, formie. Bo tym właśnie jest współczesny marketing. Bo tacy są współcześni wyborcy.

http://300polityka.pl/blog/2015/03/16/blog-migalskiego-wyspiarze-i-plazowicze-czyli-o-oddaleniu-polityki-i-wyborcow/

 

Uparcie uważam, że Migalski trafnie analizuje polską scenę polityczną :)

My w Salonie też tworzymy taką małą wysepkę, gdzie dzieje się zupełnie co innego niż w wielkim realu.
Ludzie "z lądu" mają zupełnie inne poglądy niż my, kierują się innymi przesłankami.
Dlatego nie zdziwmy się znowu, jeśli ich wybór 10 maja będzie zupełnie niezgodny z naszymi wyobrażeniami.

Kate1
O mnie Kate1

<script id="_wau6q4">var _wau =                <script id="_waumkc">var _wau = _wau || []; _wau.push(["dynamic", "3i6y8j7krw", "mkc", "c4302bffffff", "small"]);</script><script async src="//waust.at/d.js"></script>

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (59)

Inne tematy w dziale Polityka