Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
30
BLOG

PASJE I PASJANSE - Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0

PASJE I PASJANSE - część druga
Dział: Kultura Temat: Literatura



Zygmunt Jan Prusiński


BABIE LATO Z PARASOLKAMI

Motto: "Na przekór wszystkim i wszystkiemu
nie zamierzam się starzeć".
Sławomira Ewa Wilczyńska - Skorowska


Mógłbym wyszukać takie słowa,
które by pasowały do lustracji.
Stoisz nad przepaścią,
skalne podłoże twarde -
mogłabyś pofrunąć jak ptak,
parasolki uratowałyby cię
przed upadkiem w czarną otchłań.

Jestem pewny Sławomiro że przy mnie
nie zestarzejesz się -
uratują cię Lustra Poezji.
Czy czujesz moje dążenie serca,
jest tak czyste jak liść z drzewa.
Nie skomlę - jestem mężczyzną poetą -
czasem ukryty w skale zapłaczę,
ale nikt tego nie widzi.

Piszesz czyjś cytat:
"A jednak lepiej być samotną,
niż niemile widzianą". -
Pozwól zatoczyć koło na niebie
z tobą i z parasolkami,
Możemy na chmurze zatańczyć
do samego zachodu słońca.
Będziesz różowa - lubię różową
kobietę pełną miłości ku oddaniom,
ja ci tylko mogę podarować siebie
i tysiące ptaków - wierszy Erotyków.

Po parasolkach zejdziemy nadzy,
obwici owocami przeżyć
sami stając się owocem jutra.


2.12.2010 - Ustka
Czwartek 20:38




WIERSZ DO ANONIMOWEJ KOBIETY

Ewelinie Piwowarskiej


Zupełnie inaczej myślę.
Takie dni nieraz przechodzę
niewinną linią horyzontu.

A gdybyś mnie zaprosiła
do tej ciszy w twoim świecie,
co byś mi zaproponowała?

Jesteśmy duchami w miłości -
obejmujemy tyle co możemy
wobec siebie przekazać...

Każdy liść to mój wiersz.
W kolorach zatańczę z tobą,
każda noc inna - liryczna.

Całuję twe nogi dźwięcznie,
dzwonisz jakbyś była dzwonkiem
w moich rękach rzeźbiona.


3.12.2010 - Ustka
Piątek 8:30




CZEKASZ NA MNIE NA ŁAWCE

Martynie Trzeciak


Spóźniam się... Palisz papierosa,
a pieśń milcząca z liśćmi nuci
oczekiwany mój powrót.

Jestem niedaleko. Myślę o tobie,
jak cię dzisiaj kochać -
jest wiele sposobów w przyrodzie.

Rozgarniam gęste myśli. Schodzę
w dół pośród drzew i traw -
samoczynnie dośpiewuję akcenty.

Za mną szum moich śladów. Odbieram
skróty by zdążyć tę randkę obudzić,
zapewne przygotowana jesteś...

W tobie Martyno kwitną nuty. Dokończę
kolorowe pieszczoty ułożyć jak wiersz,
który wciąż błądzi - w kobiecie...


3.12.2010 - Ustka
Piątek 9:10






NOCNA BAJKA MIŁOŚCI NA UBOCZU

Motto: "W mej duszy mocno tkwiący,
Los podał nam dłoń swoją..."
- Anna Nawrot -


Otwieram niepewny książkę -
noc ułożona na skrzydłach
bezimiennego drapieżnika.

Ciało twe aksamitne
jak magnolia w ogrodzie
o biało-różowych kwiatach.

Staram się rycersko
zbudzić zegary -
to ważna miłość z bajki.

Niewinne gwiazdy
oświetlają nie tylko lasy
- głaszczesz piersi.

Zbliżam się do nich
będę dobrym kochankiem -
dopowiem modlitwą...

Tylko nie odmawiaj
niech ta noc trwa dłużej
by zgrać nuty w tobie.

Nocna Anno z wiersza
zapal swoje światło -
nie zbłądzę wędrownie.


3.12.2010 - Ustka
Piątek 18:45




DELIKATNA W JARZĘBINACH

Agnieszce Adamczuk - Białowąs


Rzeka płynie obok tuż cicho.

Kładziesz na drobne fale myśli,
trochę dalej ukryty piszę wiersze.

Czujesz mnie - nawet pomachałaś
ręką i uśmiech rozrzuciłaś na trawę.

Żywioł miłości we mnie płonie,
a ty taka delikatna w jarzębinach.

Jeśli mnie zawołasz Agnieszko -
przyjdę posłodzić ci ten dzień.

Ukryjemy się sobą - zaiskrzy ciepło,
rozgrzeje intymne tajemnice dotknięć.

Będziesz tańczyć w nagiej przestrzeni,
tylko ptaki mogą to piękno zobaczyć.

Rzeka płynie tuż obok szczęśliwa...


3.12.2010 - Ustka
Piątek 19:39




MORSKI ZAPACH W TOBIE

Jagodzie Muszyńskiej


Dostroję się do krajobrazu - dostroję,
akurat hiszpańska plaża radość ci niesie.

Byłem w dawnych latach na plaży w Tossa
i na plaży w Al Neral na Majorce.

Szukałem dziewczyny do tańca,
gdzie byłaś wówczas Jagodo?

Śpiewałem i grałem na gitarze ballady
w Klubie u Szkota - gości cała sala.

Serdeczności w tobie jak pod cieniem palmy,
była ostoją kiedy słońce mocno prażyło.

Rozkochałbym cię na piasku o zachodzie,
w różowym odblasku ciało twe różowe.

A ile serdeczności w pieszczotach -
drgałabyś muzyką a ja w tobie drgałbym...

Ech moja Hiszpanio! Pozdrów poetę. -
Przecież Federico Garcia Lorca - żyje!


3.12.2010 - Ustka
Piątek 22:12




DO ZATOKI ROZKOSZY...

Motto: "Łódź owej panny w morze wypłynie
a mój statek do ciebie wpłynie".
- Anna Nawrot -


Odległa wiadomość z mórz świata.
Czeka kobieta na kilka słów,
chroni swe wdzięki dla wybranego.
Gołębie gruchają o tej samej godzinie,
mewy na plaży mają zebranie,
a ja w tym obrazie żywym jak ogień
podglądam Anno twe wdzięki.

Stoi kobieta na tarasie, patrzy na morze.
Spokojna i z wdziękiem myśli zrywa;
gdzieś daleko układa drzew kołysanie,
wie że jestem przyjacielem lasu.
Tylko jeden dzień z kalendarza
podaruj dla poety - może być deszczowy,
wezmę moją wiedeńską gitarę
pogram kilka ballad o kobiecej tęsknocie.

Rozczochrane myśli niesie wiatr -
akurat stroję struny przed koncertem.
Zbaw mnie w niepokoju - pocałunek
złożę na twej piersi - ja niepokorny,
wciąż płynący od portu do portu,
by odnaleźć ciebie oczekującą na przypływ
morskiego prądu w Zatoce Rozkoszy.


4.12.2010 - Ustka
Sobota 9:19



Wiersze z książki "Pasje i pasjanse"



Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura