Krzesimir Krzesimir
348
BLOG

Projekt orędzia Prezydenta RP w sprawie przestrzegania Konstytucji

Krzesimir Krzesimir Polityka Obserwuj notkę 17

"Obejmując z woli Narodu urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, uroczyście przysięgam, że dochowam wierności postanowieniom Konstytucji, będę strzegł niezłomnie godności Narodu, niepodległości i bezpieczeństwa Państwa, a dobro Ojczyzny oraz pomyślność obywateli będą dla mnie zawsze najwyższym nakazem".

Taką przysięgę zgodnie z Art. 130 Konstytucji złożyłem przed Zgromadzeniem Narodowym.

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z art 129 Konstytucji jest najwyższym przedstawicielem Rzeczypospolitej Polskiej i gwarantem ciągłości władzy państwowej.

Prezydent Rzeczypospolitej zgodnie z art 129 Konstytucji czuwa nad przestrzeganiem Konstytucji, stoi na straży suwerenności i bezpieczeństwa państwa oraz nienaruszalności i niepodzielności jego terytorium.

Wobec odmowy przestrzegania zapisów Uchwały Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej przez Przewodniczącego Trybunału Konstytucyjnego oraz działaniom zmierzającym do zaostrzenia sporu politycznego w Polsce podjąłem decyzję zaproszenia wszystkich stron tego sporu na spotkanie w trybie nadzwyczajnym w celu wypracowania kompromisu.

Na spotkanie zaprosiłem również osoby, które były autorami dotychczasowych propozycji kompromisowych.

Wszystkie strony ponoszą odpowiedzialność za niedopuszczenie do wykorzystania tego sporu w Polsce w złych celach.

Proponowana formuła tego spotkania jest analogiczna do przebiegu conclave - spotkanie zakończy się dopiero w momencie wypracowania rozwiązania.

Jestem przekonany, że odpowiedzialność za losy Ojczyzny pozwoli na opamiętanie, zanim będzie za późno.

 

 

Krzesimir
O mnie Krzesimir

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka