Momotoro Momotoro
140
BLOG

Oświadczenie oświadczeniu nie równe

Momotoro Momotoro Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Dzień dzisiejszy (przynajmniej do tej pory) doprowadził mnie prawie do szewskiej pasji. Pal licho mistrzostwa świata, ale cała akcja z ustawą IPN przekroczyła wszelkie poziomy akceptacji dla działań rządzących. Ustawa przefrunęła przez Sejm, Senat i jeszcze wpadła jak burza na biurko Prezydenta. 

Wszystko po to, żeby podpisać wspólne oświadczenie. Nie znam tła tego całego działania (choć to przypomina chaos i improwizację niż zaplanowane działanie), ale mam taką pewność, że "zamienił stryjek siekierę na kijek"

Oświadczenie oświadczeniem, ale zainteresowała mnie inna rzecz:

"Będziemy pracować nad historycznymi kwestiami dotyczącymi #Holokaust.u. Jest oczywiste, że Holokaust był zbrodnią dokonaną przez Niemców na narodzie żydowskim, w tym też na Polakach pochodzenia żydowskiego
-
zaznaczył Netanjahu." (za http://niezalezna.pl/229094-oswiadczenie-premierow-polski-i-izraela-wypracowano-wazne-wspolne-stanowisko-zobacz)

Niestety nie ma nic w tym oświadczeniu na temat mordowania Polaków ze względu na to, że byli Polakami. Są tylko Żydzi i ich cierpienia. Widzę już pohukiwania, że jest to start do ofensywy defamacyjnej  (http://niezalezna.pl/229102-tylko-u-nas-prezes-pis-jaroslaw-kaczynski-o-wspolnej-deklaracji-rzadow-polski-i-izraela), a prawdopodobnie skończy się jak zwykle: zostaniemy sami. 

Była ustawa, jest oświadczenie. Żeby to miało sens, to musiałaby być umowa międzynarodowa pomiędzy Polską, a Izraelem o w sprawie wspólnego przeciwdziałania antypolonizmowi i antysemityzmowi. 

Niestety co, to będzie.

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka