Kazimierz Kutz Kazimierz Kutz
2366
BLOG

Toż to mój program wyborczy!

Kazimierz Kutz Kazimierz Kutz Rozmaitości Obserwuj notkę 58
Co za ludzie na tym blogu? Napęczniali złą energią i chętnie by moją krew pili. Nie są w stanie przemówić normalnym głosem. Zdaje się, że jestem w obcym ulu, ale przeżyłem sanację, okupację i Peerel, przeżyję i te nowe „miody”! Tylko dlaczego jest tylu co ma przyjemność pouczania mnie w sprawach śląskich? Już o tym wspominałem – to z braku jakiejkolwiek wiedzy o skomplikowanych sprawach mojej ziemi. Ale trzeba przyjąć do wiadomości banalną prawdę : ignorancja może być matką głupoty. Nakręciłem bodaj sześć filmów o tematyce śląskiej [ Sól ziemi czarnej, Perła w Koronie, Paciorki jednego różańca, Na straży swej stać będę, Śmierć jak kromka chleba i Zawrócony], i można by się z nich nico dowiedzieć o problematyce Górnego Śląska. Ale dziś są też dzieła literackie do przeczytania. Jeśli chciało by się dowiedzieć z pierwszej ręki o prawdziwej historii Śląska, są trzy utwory, które trzeba koniecznie przeczytać. Są to 1] „Holonek czyli dobry Pan Bóg z gliny” Janoscha, niemieckiego pisarza – Ślązaka. Książka Wydana w Polsce w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, teraz [lada chwila ] wznowiona przez wydawnictwo „Znak”. Arcydzieło! 2] „ Czarny ogród” – Małgorzaty Szejnert. Jest to niezwykła monografia osady górniczej [ „osiedle-ogród”] kopalni „Wieczorek” w Giszowcu. [ tam dzieją się „Paciorki”]. Wybitna literatura faktu. 3] „Piąta strona świata”, powieść osadzona w Szopienicach, która wyszła spod mojej ręki.
Do wszystkiego potrzebna jest wola. Dobra wola. Także do poznania tej części Polski, która ma swoje żólto-niebieskie barwy i nazywa się Górny Śląsk. To o niej Jan Paweł II powiedział – „To ziemia, na której rodzą się diamenty – i pragnę Was jeszcze zachęcić, abyście nadal strzegli swojej tożsamości, pielęgnując więzi rodzinne, pogłębiając znajomość swojego języka i starając się przekazywać swą bogatą tradycję młodemu pokoleniu.”
Jezu! Toż to mój program wyborczy!
 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości