laenia laenia
3357
BLOG

Grafomado

laenia laenia Rozmaitości Obserwuj notkę 159
Natknęłam się dziś na utwór salonowego poety i chorobliwego pisofoba @Estimado, wspominający zbrodnie hitleryzmu, komunizmu, terroryzmu etc. "strofą o konstrukcji limeryku", co mnie zainteresowało. Wierszyk jak wierszyk, nie przemawiają do mnie poważne treści ubrane w koziołko-matołkowy rytm, ale moją uwagę zwróciła ostatnia zwrotka, dopisana jako „P.S. (2010)”:  
 
"Po swastyce, młocie, sierpie, półksiężycu
coś swojskiego, jakby krzyż to dziś był czy cuś
stoi toto w centrum grodu
wśród hałasu, przekleństw, smrodu...
Żyd by rzekł tu - cymes miodes, a goj - cycuś!"
 
 
I jakoś tak sam mi się szybciutko ułożył ciąg dalszy, w tym samym rytmie:
 
 
A pod krzyżem tłum faszystów strasznych stoi,
znów mordować będą Żydów oraz goi.
(Wiem, wiem, że się mówi 'gojów',
lecz nie jestem dziś w nastroju,
no i rym mi jakoś dzisiaj się nie kroi).
 
W każdym razie ci faszyści moherowi
do okrutnych czynów, zbrodni są gotowi.
Już budują gdzieś obozy,
gdzie się będą sceny grozy
rozgrywały, gdy PiS władzę wreszcie złowi.
 
W tym obozie zamkną również Estimado,
zupę z brukwi tam do miski mu nakładą 
i non stop po spacerniaku
każą biegać mu w pasiaku, 
aż się zrobi jego postać chudą, bladą.
 
Gdy nie podda się ten mężny bard i grajek,
choć pozbawion kobiet, whisky oraz fajek,
to - by złamać jego ducha,
przesłuchają go na Szucha,
dwieście woltów podłączając mu do jajek.
 
Wycieńczony i znękany, poprzez kraty
wypatrywał będzie lubej swej Renaty
i do wyjścia chwile liczył
na swej gołej, zimnej pryczy,
przez co jeszcze złapie wilka i reumatyzm.
 
A Renata w kazamatach gdzieś w Brzezince
będzie co dzień pogadanki mieć z Sowińcem,
nocą zaś jej każą czytać
felietony Ziemkiewicza,
przez co jej się pod gałami zrobią sińce. 
 
Gdy rząd PiS obalą wreszcie wojska NATO, 
Estimado znowu spotka się z Renatą. 
Odmienieni, wynędzniali,
ciągle będą się kochali,
ale nic już nie napiszą - liczę na to!

 

 

PS Całość wspomnianego wierszyka tutaj: estimado.salon24.pl/447263,12-wrzesnia-2003-dzien-jak-dzien

Tytuł notki © Strof

  

laenia
O mnie laenia

Armaty ukryte w krzakach, czyli blog limerykowy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości