leniuch102 leniuch102
97
BLOG

Mędrcy świata

leniuch102 leniuch102 Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
Komercyjna Gwiazdka już się skończyła, ale sezon kolędowy w pełni, a od dzisiaj nawet pełniejszy o kolędy z trzema królami. Nie bez znaczenia są też zdrowe głosy naszych ukraińskich kuzynów, którzy w naszych Trzech Króli obchodzą swoją wigilię i dołączają do krajowego chóru kolędujących.

Komercyjna Gwiazdka już się skończyła, ale sezon kolędowy w pełni, a od dzisiaj nawet pełniejszy o kolędy z trzema królami. Nie bez znaczenia są też zdrowe głosy naszych ukraińskich kuzynów, którzy w naszych Trzech Króli obchodzą swoją wigilię i dołączają do krajowego chóru kolędujących.

Obok kolęd brzmią piosenki świąteczne, z nieśmiertelną "Jest taki dzień" Czerwonych Gitar na czele. W tym roku uważnie przesłuchałem stręczony mi przez serwis muzyczny polski repertuar świąteczny i udało mi się wyłowić zeń kilka diamentów. W kategorii piosenki kolędopodobnej rozbroił mnie ostatni album Zbigniewa Wodeckiego, zaśpiewany wspólnie z Alicją Majewską i Olgą Bończyk. Wodecki i Majewska to herosi pieśni festiwalowej, nagradzanej i podziwianej, ale rzadko nuconej. Na płycie "Kolędują" śpiewają zupełnie kameralnie, przy akompaniamencie li tylko fortepianu Włodzimierza Korcza. Piosenki przeplatane kolędami łączą się w spójną perfekcyjną całość, świetną jako tło Świąt jak i wzruszające muzyczne danie główne.

W kategorii piosenki komercyjnej ujął mnie niejaki Piotr Sałata, dyrektor domu kultury w Końskich ("wybory wygrywa się w Końskich", w Końskich mój tato chodził do technikum) "Piosenką na Święta". Kompetentny męski baryton to w tej konkurencji rzadkość i miła niespodzianka.

Zdumiewająco wiele świątecznych produkcji nagrała Margaret. Zdumiewająco jak na osobę deklarującą opresję ze strony religii i odgrażającą się "dokonaniem aktu apostazji" w odwecie za przymus spowiedzi. Zgaduję, że tantiemy za przeboje o p. Bogu i jego aniołach inkasuje już dobrowolnie, ale bądźmy w święta wyrozumiali. W dzisiejszych czasach młode dziewczyny dla pieniędzy robią dużo gorsze rzeczy niż śpiewanie kolęd.

Na koniec przestroga i zachęta: po kraju grasuje niejaka Steczkowska, Magda Steczkowska. Jeśli wasz wójt, jak mój wójt, zasponsoruje wam w kościele jej koncert kolęd, niezrażeni darmowym wstępem koniecznie się wybierzcie. Pani Magda na żywo wymiata.

Darz Bór i Do Siego.

https://www.youtube.com/watch?v=L8fqXKx3eNs&list=PLZP27962m0lviyM6C6xcXCvlW-WBSxwRs&index=6

https://www.youtube.com/watch?v=vBGrLd7yHmE

leniuch102
O mnie leniuch102

treści "osobiste": https://leniuch.home.blog/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura