Kampania 18+ od Adidasa. Screen Adidas Women/YouTube
Kampania 18+ od Adidasa. Screen Adidas Women/YouTube

Nagie piersi w reklamie Adidasa. Śmiałe fotki szybko zniknęły ze strony firmy

Redakcja Redakcja Styl życia Obserwuj temat Obserwuj notkę 19
Kampania słynnej marki odzieżowej, Adidas, zatytułowana „18+” zwraca uwagę na źle dopasowane staniki sportowe. Nagie piersi miały promować ciałopozytywność – bronili pomysłu jego zwolennicy. Ale więcej było oburzonych i Adidas ukrył nagie fotosy damskich biustów.

Galeria nagich kobiecych piersi

Galeria nagich kobiecych piersi tylko przez kilka godzin gościła na internetowej głównej stronie Adidasa. Akcja ruszyła 9 lutego, brak jakichkolwiek ograniczników wieku spowodował, że część odwiedzających stronę Adidasa sądziło, że to dzieło hakerów.

Polecamy:

Oto najbrzydszy blok w Polsce. Historia straszydła z Jastrzębia-Zdroju

Renata Gabryjelska: "Dużo robiłam dla innych, a mało dbałam o siebie"

Zbulwersowani śmiałym pomysłem firmy argumentowali, że na stronę wchodzą też dzieci, że to przedmiotowe epatowanie kobiecą nagością dla zysków, że brak okienka ostrzegającego przed treściami 18+.

Zwolennicy kampanii podkreślali, że ma ona pozytywny wydźwięk, promuje ciałopozytywność, czyli przedstawia nie tylko „idealne” damskie biusty, że może wielu kobietom pomóc podnieść sobie samoocenę. I oczywiście lepiej dobierać staniki. Pisano również, że widok kobiecych sutków nikogo nie powinien gorszyć – szczególnie w pozaerotycznym kontekście. 

Kobiety mają źle dobrane staniki

Sam Adidas przekonywał, że „ponad 90 procent kobiet nosi niewłaściwy rozmiar stanika sportowego, a nieodpowiednie podtrzymanie piersi prowadzi do związanego z ruchem bólu piersi u prawie połowy respondentek. Problem z dopasowaniem stanika wynika z różnorodności kształtów i rozmiarów piersi, ich zmienności, oraz wyzwania odpowiedniego dobrania biustonosza sportowego do aktywności fizycznej”.

"Zniknięte" damskie nagie biusty

Dlaczego nagie damskie biusty zniknęły ze strony głównej Adidasa?

Biuro prasowe Adidasa odpowiedziało na to pytanie Bartoszowi Godzińskiemu ze Spiders Web:


Kreacja z galerią różnorodności kształtów i rozmiarów piersi była pierwszym etapem komunikacji, podkreślającym potrzebę, której rozwiązanie prezentowane jest obecnie. Kreacja jest nadal dostępna na wielu globalnych kanałach marki.

Grafika została zastąpiona inną kreacją na stronie internetowej również na innych rynkach. Jest obecna nadal na wielu kanałach social media globalnie. Wynika to ze specyfiki danego placementu.

Faktycznie - „nagie piersi od Adidasa” wciąż można zobaczyć na oficjalnym profilu odzieżowego giganta na Twitterze.

Za polską odsłonę kampanii odpowiada agencja VMLY&R.

A wy co sądzicie o całej akcji? Dobry marketing czy zjawisko, które feministki określają mianem „szczucia cycem”?

"How To Find Your Correct Sports Bra Size". Źródło: Adidas Women / YouTube


KB

Czytaj dalej:

Czy istnieje wypalenie zawodowe wśród polityków? - ujawnia Zbigniew Girzyński

To prawdopodobnie najdroższa ławka w Polsce. Stoi na placu w Krakowie

Varius Manx oskarżony o znęcanie się nad wokalistką. Fani reagują

Kinga Rusin chwali się domem w Kostaryce. Fani są zachwyceni

KRRiT znów nie podjęła decyzji w sprawie przedłużenia koncesji dla TVN7

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości