J.a-kobieta J.a-kobieta
257
BLOG

Skrupulatność

J.a-kobieta J.a-kobieta Internet Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Wiadomo, że ludzie, którzy mają możliwości do zbierania danych zrobią to bez zmrużenia oka. Tylko po co, niektórym aż tak szczegółowe dane o np. numerach, z którymi ktoś się łączy, daty, czas trwania i nazwiska osób, do których się dzwoniło, sms-y wysłane i odebrane. To, że są darmowe aplikacje, które chcą przy pobieraniu takich informacji jak lokalizacja, zdjęcia, listy kontaktów i co tam jeszcze, by tylko dobrać się do naszych danych i je przetwarzać, sprzedawać nie znaczy, że trzeba im na to pozwalać i w miarę możliwości, a najbardziej świadomości utrudniać zbieranie danych.

Staram się nie instalować niepotrzebnych aplikacji, a jak już to nie daje bezrefleksyjnie dostępu do moich zasobów, czasem też rezygnuję z instalacji, by nie dawać powodu do inwigilacji.

Nowe technologie sprawiły, że trudno się bronić przed nachalnością, której kiedyś nie było. Znalazłam artykuł opisujący różne przypadki dotyczące danych, które są zbierane. Oczywiście fejsbuk wiedzie tu prym i co niektórzy odinstalowują tę aplikację ze swojego smarfona. choć pewnie to i tak nic nie daje, bo dane już zostały pobrane i telefon może być sprawdzany nawet, gdy już danej aplikacji na niej nie mamy. Jedynie zmiana numeru telefonu może na jakiś czas pozwolić uwolnić się od wścibskich "oczu" i zaniechanie instalowania darmowych aplikacji. Mnie wkurza np. to, że co kilka dni mój darmowy antywirus wyświetla mi na czerwono, że mój internet może być niebezpieczny. Jak kliknęłam, to przemielił przez kilka sekund i oznajmił mi, że wszystko jest w porządku. Podejrzewam, że sprawdzał jak się "sprawuję" i gdzie wchodzę, co robię itd.

"Niepokoi mnie fakt wyciągnięcia sobie listy wszystkich moich kontaktóimagew z komórki oraz trzymanie rejestru połączeń i SMS-ów. To nie są dane, które udostępniłem Facebookowi świadomie. I mam nadzieję, że wejście RODO pozwoli mi je skutecznie skasować z serwerów Fejsa."

https://noizz.pl/big-stories/co-wie-o-tobie-facebook-sciagnij-dane-i-sprawdz-dane/rgh8kw4

Ludzie pokładają nadzieje w RODO, a mi się wydaje, że proceder jak był, tak będzie i żadne ustawy tego nie zmienią, bo wielcy zawsze znajdą wyjście, a najwyżej dla przykładu będzie się ścigać, co po mniejsze podmioty tak dla przykładu. Słyszałam, że niektóre firmy wpadły na pomysł oferowania bonów zakupowych, w zamian za zgodę na przetwarzanie danych. Wszelkie chwyty są możliwe, bo dane ludzi są łakomym kąskiem i firmom trudno by było z nich zrezygnować.



J.a-kobieta
O mnie J.a-kobieta

Dla mnie życie jest czymś najlepszym, co mogło mi się przytrafić kiedykolwiek 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie