marekwojciechowski.com marekwojciechowski.com
33
BLOG

Polki boją się kart kredytowych

marekwojciechowski.com marekwojciechowski.com Polityka Obserwuj notkę 2

Ta wiadomość może wydawać się szokująca, zważywszy na słynną przedsiębiorczość naszych kobiet ale polskie kobiety rachunki najchętniej płacą na poczcie ponieważ boją się robienia przelewów przez internet i wolą gotówkę od plastikowego pieniądza.

Ośrodek GfK Polonia sprawdził, jak w świecie finansów radzi sobie współczesna Polka. Wyniki tych badań mogą wprawić w zdumienie. Okazuje się, że Polki boją się kart kredytowych, bankowości internetowej a swoje oszczędności najchętniej lokują w przysłowiowej skarpecie.

33 proc. kobiet rachunki opłaca na poczcie. Jedynie 16 proc.Polek notuje swoje wydatki, a niewiele ponad 40 proc. w ogóle oszczędza. Aż 93 proc. ankietowanych przyznaje, że ich wiedza na temat usług finansowych jest niska albo najwyżej umiarkowana. Znają wprawdzie podstawowe produkty, jednak dokonując wyboru, kierują się rekomendacją osób trzecich, najczęściej kogoś z rodziny lub przyjaciół.

Mocno zastanawia także stosunek Polek do kart kredytowych. Wprawdzie dziewięć na dziesięć kobiet ma swoje własne konto w banku, ale znacznie pewniej czuje się z gotówką w garści. Z badań wynika, że aż jedna trzecia woli zapłacić rachunki np. za prąd czy mieszkanie na poczcie. Polka nie traktuje bowiem karty kredytowej jako narzędzia ułatwiającego życie, a raczej jako zabezpieczenie na „czarną godzinę” spoczywające spokojnie w portfelu. Z raportu Gfk Polonia wypływa wniosek, iż "ponad połowa ankietowanych uważa, że używanie karty płatniczej prowadzi do utraty kontroli nad finansami"  

Dlaczego Polki mają tak słabą wiedzę o finansach? One same winą za taki stan rzeczy obarczają banki i fundusze inwestycyjne i ich mało przystępną ofertę. Jest jednak nadzieja na poprawę - aż jedna trzecia badanych przez GfK Polonia pań deklaruje, że chciałaby zwiększyć swoją wiedzę z zakresu finansów.

źródło: Gfk Polonia & dziennik.pl

Od kilkunastu lat zajmuję się problematyką kreowania relacji (Clienting) z Klientami i Rynkiem. Jako top manager zarządzałem procesami sprzedaży w dużym wydawnictwie prasowym, kilku bankach, firmie logistycznej. Szefowałem m.in. departamentowi audytu francuskiej sieci hipermarketów. Obecnie realizuję projekty szkoleniowe i consultingowe wg autorskich metod wywodzących się z behawioralnego nurtu psychologii sprzedaży. Zarządzam firmą consultingową McLaren & Wess Consulting. Jestem sbsolventem elitarnego IESE Business School Barcelona, stypendystą Brookings Institution. Od ponad 3 lat prowadzę jeden z najlepszych blogów biznesowych w polskim internecie. Prywatnie - jestem kolekcjonerem i miłośnikiem szwajcarskich zegarków. Prawdziwego dowodu na istnienie Deus ex machina :)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka