marlis marlis
220
BLOG

Ryszard Kukliński

marlis marlis Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Przy okazji kolejnej rocznicy wprowadzenia w Polsce stanu wojennego wróciła na krótką chwilę postać Ryszarda Kuklińskiego.  Tym razem przywołanie Jego osoby nie wywołało poważniejszych debat i publicznych dyskusji,  a szkoda,  że osoba Ryszarda Kuklińskiego staje się powoli zapomniana.

Mam zresztą wrażenie,  że nad całym zagadnieniem stanu wojennego w Polsce dominuje ponury cień postaci Wojciecha Jaruzelskiego,  spychając prawdziwych bohaterów tamtych czasów w zapomnienie.

Jest o tyle niebezpieczne,  że przy praktycznej rezygnacji szkoły z nauczania o historii najnowszej Polski,  dominujący przekaz medialny może zniekształcić prawdę historyczną o tamtych czasach.

Zaczołem o Ryszardzie Kuklińskim,  ponieważ chciałem zainteresowanym polecić biografię Ryszarda Kuklińskiego napisaną przez Beniamina Weisera i zatytułowaną "Ryszard Kukliński - życie ściśle tajne"

Z swojej strony mam też prośbę do osób,  które zajrzą i przeczytają tę notkę o umieszczanie w komentarzach propozycji opracowań, monografii,  biografii itp.  dotyczących najnowszej historii Polski.  Ja z kolei postaram się ten "łańcuszek" kontynuować dalej.  Jeśli szkoła nie chce a raczej nie może się zajmować tym okresem w dziejach naszego narodu to musimy ją na wszelkie sposoby zastąpić.

marlis
O mnie marlis

Zdziwiony tym światem.Zatroskany coraz bardziej o Polskę i swój los.Przerażony,że mój głos,moja osoba liczy się coraz mniej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura