public domain
public domain
MateuszJa MateuszJa
169
BLOG

Wirus dla myślących inaczej

MateuszJa MateuszJa Społeczeństwo Obserwuj notkę 3

Dzisiaj otrzymałem (i podobno setki ludzi w całej Polsce) e-maila z załącznikiem pt. INFORMACJA О ZAMIARZE WSZCZĘCIA KONTROLI SKARBOWEJ. Nadawca : T-Mobile.  Zaczyna się ciekawie. Widać od razu, że to jakiś idiotyzm, ale przejdźmy do treści e-maila. 

Zawiadamiają mnie, że " Wobec braku możliwości ustawienia kontaktu telefonicznego w dniach 4-7.04.2019r. i nie zastania podatnika w jego siedzibie w dniu 6.04.2019r. w celu ustalenia terminu wszczęcia kontroli. Urząd Skarbowy wyznacza termin zainicjować kontroli na 29.04.2019r. о godz. 9.00."

To już jest bardzo interesujące. Dzisiaj mamy luty. Czyżby jakieś oddziały z przyszłości już zdążyły zrobić mi kontrolę w kwietniu ?

Czytam na portalach, że są już w całym kraju telefony do Urzędów Skarbowych w całym kraju, aby wyjaśnić sprawę. 

I tu już zrobiło mi się smutno. Zamiast od wyrzucić rzeczony spam do kosza, ludzie przestraszeni, nie czytający treści owego e-maila, chwytają za słuchawki. Na pseudo-piśmie nie ma nawet nagłówka z nazwą i danymi odbiorcy. To nie jest żadne pismo urzędowe, tylko kompletna fikcja. 

Ale jednak działa. Pewnie niektórzy nawet otworzyli załącznik z wirusem.

Smutne.

MateuszJa
O mnie MateuszJa

Mateusz Jarosz: informatyk, ekonomista, kompozytor, członek Stowarzyszenia Pamięci Powstania Warszawskiego 1944. https://www.baczynski-piesni.pl/ https://www.mateuszjarosz.pl/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo