Mefi100 Mefi100
245
BLOG

Działka.

Mefi100 Mefi100 Rozmaitości Obserwuj notkę 3

    Była działka ogrodowa. Całkiem ładna. Dużo zieleni, a na dodatek murowany domek na niej. Ale czułem w stosunku do niej jakiś bliżej nieokreślony lęk. Może dlatego, że wszyscy jej właściciele dostawali udaru mózgu.

 

   Dziewczynie się bardzo podobała i chciała ją mieć. A ciotka chciała ją jej przekazać. Bo jej mąż, właściciel, właśnie zmarł po udarze. Dziewczyna bardzo się na tą działkę cieszyła. Nie miałem serca jej powiedzieć, że jej nie chcę. Zresztą co bym powiedział? Że się jej boję? Działkę, więc wzięliśmy. Radość z niej jednak trwała krótko. Wkrótce dostałem udaru i nie mogłem na niej pracować. Wiem, wiem. Zabobony. Lub sobie wmówiłem.

   Początek szkoły podstawowej. Kolega z klasy dochodził do szkoły z pobliskiej, małej wioski. Kiedyś nawet u niego byłem. Aż mi się nie chciało wierzyć, że takie maleństwa w ogóle istnieją. Było tam co najwyżej z dziesięć numerów. Ale miejsce było ładne, położone w lesie. Najbardziej mnie jednak zdziwił fakt, że jeden okazały dom stoi pusty. Kolega mi wyjaśnił, że nikt go nie chce. Bo w nim straszy czy coś podobnego. Nic wtedy nie powiedziałem, ale pomyślałem. Jacy to ludzie są zabobonni. Zwłaszcza na takich zadupiach.

   Jedna rodzina się jednak nie bała i za nic miała ludzkie gadanie. Było to małżeństwo z dwunastką(!) dzieci. Wkrótce prawie wszystkie tragicznie zginęły. Jedne się powiesiły, inne utopiły. Jeszcze inne wpadły pod samochód. Ojciec się powiesił. Matka się wyprowadziła z pozostałą dwójką czy trójką dzieci. Mało kto zapewne uwierzy w takie coś. Bo i samemu mi w to uwierzyć trudno. Więc mogłem to co najwyżej opisać. Lub zmyślić.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

   Choruję na chorobę neurologiczną. O pracy nawet nie ma mowy. Napisałem wspomnienia o swoich przeżyciach w więzieniach niemieckich i polskich. http://wydaje.pl/e/wiezienia5

Mam je też na komputerze w formatach epub i mobi. Wyślę je po podaniu adresu maila i rodzaju formatu.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

JAK PRZEKAZAĆ 1%?
Wypełniając zeznanie PIT, należy obliczyć podatek należny wobec Urzędu
Skarbowego.

W rubryce WNIOSEK O PRZEKAZANIE 1% PODATKU NALEŻNEGO NA RZECZ ORGANIZACJI
POŻYTKU PUBLICZNEGO (OPP)
* Wpisać numer KRS: 0000270809
* Obliczyć kwotę 1%

W rubryce INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE (bardzo ważne!)
* Marian Stefaniak 1297

Darowizny:
Fundacja Avalon - Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym,
Michała Kajki 80/82 lok. 1, 04-620 Warszawa
nr rachunku odbiorcy: 62 1600 1286 0003 0031 8642 6001
Prowadzone przez: BNP Paribas Bank Polska SA
Tytuł wpłaty: 1297 Marian Stefaniak

Przelewy zagraniczne:
International Bank Account Number
IBAN: PL62 1600 1286 0003 0031 8642 6001
SWIFT/BIC: PPAB PLPK

 

Mefi100
O mnie Mefi100

Świat ten jest już tak zbudowany: rządzą nim nie najmądrzejsi lecz najbardziej bezwzględni, Często też, zwyczajni głupcy. Niestety, nie jestem jeszcze wystarczająco stary żeby mi skleroza pozwoliła o tym zapomnieć.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości