apostata apostata
53
BLOG

Pogłoski o śmierci Rydzyka są mocno przesadzone

apostata apostata Polityka Obserwuj notkę 11
Dziś rano gruchnęła wieść - przełożony zakonu redemptorystów odwoła Rydzyka z Torunia i przeniesie do jednego z klasztorów poza granicami Polski, a może nawet wyrzuci z zakonu. Cóż za bzdura! A może raczej zaklinanie rzeczywistości? Czy zwolennicy usunięcia toruńskiego capo di tutti capi - do których ja również się zaliczam - nie dostrzegają, jaką pozycję w zakonie ma ten polityk w sutannie? Generał zakonu nie odważy się podnieść ręki na Rydzyka, bynajmniej nie dlatego, że grozi to schizmą w polskim Kościele. Wątpię, aby moherowe staruszki porzuciły Kościół podążając za toruńskim Mojżeszem - gdyby stanęło na ostrzu noża, która z wiekowych babinek zaryzykowałaby ekskomunikę stojąc nad grobem? Generał redemptorystów ma inny orzech do zgryzienia - wszak toruńskie radio to jedne z największych przedsięwzięć tego zgromadzenia i jego wielki "sukces". Wyrzucenie lub odsunięcie Rydzyka grozi rozłamem, ale w zakonie redemptorystów, a nie w Kościele polskim. Tego moim zdaniem obawia się generał i właśnie dlatego Rydzyk pozostanie w Toruniu. Pośrednio wskazuje na to również fakt, że Kaczyńscy już odpuścili - o czym świadczy dzisiejsza wypowiedż Jarosława - składając Panią Prezydentową na ołtarzu polityki i wykazując się brakiem honoru. Cała nadzieja, że w tej sprawie Benedykt XVI zasłuży na przydomek panzerpapst i zamknie redemptorystę na głucho w jednym z klasztorów w Bawarii. W ten sposób "ojciec" Tadeusz powróci do źródeł - wszak tam zaczynał swoją karierę, ściskając mocno w rękach reklamówki wypełnione markami niemieckimi.
apostata
O mnie apostata

Nie będę pisał jaki jestem, ponieważ to nie jest mój blog autopromocyjny. To blog o związkach religii i polityki, którymi się brzydzę. O tym co naprawdę ważne i piękne w religii pisać nie zamierzam, gdyż nie chcę powiększać grona blogerów-mistyków, których na salonie24 nie brakuje, a poza tym kto by tam słuchał jakiegoś heretyka... Choć czasem może coś mi się wymsknie :) Oprócz związków tronu i ołtarza wypuszczam się czasem w inne rejony, jednak bez powodzenia - o czym świadczy mizerna ilość komentarzy pod takimi wpisami (vide F-16). Chyba trzeba wrócić do kruchty :) Miłośników statystyk proszę o dodanie ponad dwóch tysięcy do licznika odwiedzin. Poprzedni - ściągnięty z jakiejś strony - skasowałem niechcący, edytując profil przy zmianie nazwy mojego bloga :) Gapa ze mnie :)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka