Tytuł: 雲, autor: Yoichiro Akiyama, źródło: t.ly/30veM
Tytuł: 雲, autor: Yoichiro Akiyama, źródło: t.ly/30veM
takdzwiedz takdzwiedz
500
BLOG

Jak zamienić stare niewspierające komunikaty na nowe wspierające? Cz. 2. 

takdzwiedz takdzwiedz Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

W poprzednim wpisie zaproponowałem temat zamiany niewspierających myśli na wspierające. Nadmieniłem także, że jeśli do tej pory częściej słyszałeś pod swoim adresem niewspierające treści, to może być Ci trudniej funkcjonować w pewnych aspektach życia.

A jeśli do tego słuchałeś treści niewspierających, albo doświadczyłeś czynów depczących Twoje potrzeby przez relatywnie długi czas - kilku, kilkunastu, albo kilkudziesięciu lat, to taki sposób traktowania Ciebie, mógł stać się Twoim nawykowym sposobem traktowania Siebie.


Możliwe, że dziś nawet już nie odróżniasz, co jest prawdą na Twój temat, a co poglądem wpojonym Ci przez innych. Możliwe, że krytyczny głos opiekuna, stał się częścią Twojego wewnętrznego dialogu, który teraz odtwarzasz samodzielnie, bo został Ci wszczepiony w okresie, gdy nie miałeś ani wiedzy, ani siły aby skutecznie obronić swoją granicę, swoją psychiczną i fizyczną integralność. 

I co wtedy?

Oczywiście nigdy nie powiem Ci co jest dobre, ani co masz robić - nie znajdziesz takich słów na moim blogu. W żadnym razie nie czuję się do tego uprawniony. Natomiast zawsze mogę podzielić się swoim doświadczeniem, opisać Ci, co zadziałało na mnie, co poprawiło jakość mojego życia, oraz, że jestem otwarty na nowe sposoby i ciekaw Twoich.

Pomysł na ten wpis (jak i całego tego bloga) wziął się z przerabiania programu 12 kroków DDA. Jeśli jesteś ciekaw co to takiego, możesz śmiało dowiedzieć się więcej na oficjalnej stronie DDA w Polsce.1

Jest to program stworzony przez i przeznaczony dla osób, które doświadczyły szczególnego rodzaju braków w okresie dzieciństwa, jego części lub całości. W dorosłym życiu objawia się to m.in. się m.in. poczuciem izolacji, lękiem przed autorytetami, nadmierną kontrolą lub odpowiedzialnością, niskim poczuciem własnej wartości, potrzebą nieustannego udowadniania czegoś sobie i innym, przeżywaniem życia z pozycji ofiary, zmrożonymi uczuciami (nieodczuwaniem pewnych doznań), poczuciem zagrożenia w sytuacji krytyki, myleniem miłości z litością, uzależnieniem i innymi cechami wspólnymi dla osób, które miały podobne warunki w startowym okresie życia. Pełna lista cech DDA znajduje się tutaj.

Program ten zawiera liczne, bardzo konkretne pytania dotyczące okresu dzieciństwa. Odpowiedzenie na te pytania umożliwia zakwestionowanie wszystkich negatywnych poglądów na temat swoich możliwości, predyspozycji zdolności, talentów. Program DDA przybliżył mi samego siebie, ujawnił (i nadal ujawnia) prawdę na swój własny temat. Z jego pomocą doświadczam odkłamywania przekonań, o których nawet nie zdawałem sobie sprawę, że bezwiednie mnie kierunkują. Można powiedzieć, że w moim przypadku, program DDA rozpoczął proces zwracania mi samego siebie z rąk losu, przypadku, nierozumianych impulsów, przeznaczenia i wszystkich tych tajemniczych i wszechmogący sił, którym niekiedy przypisuje się wpływ na nasze życie. Sprawił, że zredukowałem znacząco uciekanie przed tym czego wcześniej nie rozumiałem; nauczyłem się szybciej rozpoznawać to, co czuję, co myślę, co mną powoduje i dobierać odpowiednie działania; sprawił, że zniknęła niewidzialna szyba oddzielająca mnie od świata, w którym żyłem; zawarłam przyjaźnie; zacząłem kłaniać się ludziom bez strachu o to, czy mi odpowiedzą i bez przejmowania się tym, jeśli akurat mi nie odpowiedzieli; przestałem szukać spokoju na zewnątrz: w rzeczy, w człowieku, w pracy, w celu, w porządku, w podróży, w wyczynie. Można powiedzieć, że jestem żywym beneficjentem tego całkowicie nieodpłatnego programu realizowanego każdego dnia przez wspólnotę na całym świecie.

Nie oznacza, że zniknęły wszystkie moje problemy, ale z pewnością ten program uruchomił mnie w stopniu, w jakim nigdy wcześniej nie funkcjonowałam, sprawił że odzyskałem zaufanie do siebie po latach, w których nie tylko sobie nie ufałem, ale wręcz bałem się własnych myśli i tego, do czego jestem zdolny.

Ten program uruchamia mnie dalej, w coraz szerszym zakresie, na coraz wyższych częstotliwościach. Proces wygląda na nie mający końca, co wzmaga uczucie wdzięczności i rozbudza łaknienie na dalsze poznawanie siebie w tym świecie.


Wpis powstał w ramach projektu "Możesz - skieruj myśli ku najlepszemu".

Zobacz poprzednie odcinki bloga.

Bądź na bieżąco, subskrybuj posty na facebook'u.


1 Uwaga, możesz nie znaleźć oficjalne strony DDA w Polsce na liście pierwszych 20 rezultatów swojej wyszukiwarki internetowej.

takdzwiedz
O mnie takdzwiedz

Jestem mężem i ojcem trójki dzieci. Wychowałem się w rodzinie z chorobą alkoholową. Moją misją jest pokazywanie, jak uwolnić się lęku nabytego w okresie dzieciństwa i dorastania. Mam doświadczenie pracy w organizacjach pozarządowych, programuję. Rozwijam projekt mozesz.eu którego cele to: wsparcie w wychodzeniu z życiowego klinczu zamiana negatywnych myśli na pozytywne wygrywanie z własnymi ograniczeniami inspirowanie do rozwoju

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo