MS z NP MS z NP
38
BLOG

Świat okiem czterolatka (nudna msza)

MS z NP MS z NP Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Wpierw dygresja:



- kiedyś uczestniczyłem w rekolekcjach, na początku których prowadzący je ksiądz powiedział, że on je prowadzi w trochę inny sposób i dla części wiernych może on być "kontrowersyjny", więc jak ktoś już nie będzie mógł wytrzymać albo będzie się bardzo nudzić, to zamiast wychodzić niech się taka osoba modli np słowami z Pisma "Jezusie synu Dawida ulituj się nade mną" (dla mnie rada była bardzo przydatna i przemodliłem rekolekcje jak nigdy przedtem).



Niedzielne msze święte są dla Michała ćwiczeniami z cierpliwości, często udanymi choć czasami mniej. Z powodów teologicznych msza "dla dzieci" (kompletna brednia) odprawiana w rycie "tok szoł" (gwiazdor i interaktywna publiczność) to dla nas potworek więc uczestniczymy w zwykłych mszach. Ostatnio w trakcie mszy Michałowi zdarza się informować nas że mu się nudzi, taki sceniczny szept na pół kościoła.



Aby uniknąć takich sytuacji powiedziałem Michałowi, że jak mu się nudzi podczas mszy to może spróbować się modlić "Jezusie synu Dawida ulituj się nade mną" (tu była potrzebna drobna katecheza jak Jezus może być synem Dawida i co to znaczy "ulituj się nade mną"). Michał nad propozycją przeszedł dość obojętnie i nie spodziewałem się sukcesu, a ku mojemu  zdumieniu podczas dzisiejszej mszy Michał co jakiś czas mamrotał sobie pod noskiem "Jezusie synu Dawida ulituj  się nade mną" :)



Teraz pozostaje nam jeszcze sprawa okrzyków "czy to już koniec?" w trakcie ogłoszeń połączonych z głośnymi "Amen" aby przyspieszyć zakończenie mszy.


 

 

MS z NP
O mnie MS z NP

Przeczytaj i pomódl się za mojego synka i za nas

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości