
Jak ktoś chciał sprawdzić co będzie do obejrzenia wieczorem to dla godz. 22.10 wyświetlano informację taką jak widać wyżej - nieprawdziwą. 75 minutowy "przegląd najważniejszych aktualnych wydarzeń sportowych" w TVP 1 o 22.10. Cwaniacko tym bardziej, że program publicystyczny zaczął się dziesięć minut później, o 22.20.
Faul UPC - dostawcy usług, popełniony na nadawcy i odbiorcach.
W błąd mogło zostać wprowadzonych do ok. 1,2 mln. abonentów UPC (gospodarstw domowych), zdaje się, że głównie w Warszawie.
- wprowadzenie widzów w błąd
- zbicie widzów
- wprowadzenie w błąd docelowej grupy odbiorców.
Później do akcji rusza Nielsen ze swoją "telemetrią" a stamtąd tabelki wędrują pod strzechy tzw. domów mediowych, tych od handlu czasem reklamowym. Choć główna motywacja faulującego/faulujących "prawdopodobnie" nie jest finansowa tylko polityczna/ ideologiczna, ewentualnie polityczna/ideologiczna i/w efekcie/ finansowa.
UPC to operator telewizji kablowej, należący do Liberty Global, która przez spółkę zależną jest współudziałowcem ITI Neovision - wespół m.in. z TVN - właściciela telewizji nc+ i szeregu programów telewizyjnych.
O nc+
"Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zezwolił na przejęcie, mimo że stwierdził, że „na obszarach nieobjętych działalnością sieci kablowych operatorzy platform satelitarnych konkurują wyłącznie między sobą” a z sieci kablowych korzysta 4,6 mln gospodarstw domowych z 13,5 mln w Polsce".
"Uruchomieniu nc+ towarzyszyły kontrowersje. Analitycy zwracali uwagę na fakt, iż oferta cenowa nowej platformy (ceny wyższe o 33-50% za tę samą lub mniejszą liczbę kanałów), zwłaszcza w przypadku najbogatszych pakietów, odbiega od standardów polskiego rynku. Wielu abonentów wyrażało swoje niezadowolenie dotyczące wysokości opłat oraz zawartości i braku elastyczności pakietów w konstrukcji oferty, co zostało zauważone także przez media. Na portalu społecznościowym Facebook powstała strona skupiająca niezadowolonych z oferty nc+, która od czasu fuzji zyskuje na popularności, także na niekorzyść oficjalnego profilu samej platformy. Również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajął się badaniem zgłoszeń mówiących o nieprawidłowościach prawnych związanych z prezentacją nowej oferty abonentom dawnej Cyfry+ i platformy cyfrowej n. 29 kwietnia 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał ITI Neovision sankcją w wysokości blisko 11 mln zł za złamanie prawa przy wprowadzeniu oferty nc+ i informowaniu o jej warunkach. Ponadto UOKiK nakazała natychmiastowe usunięcie skutków zakwestionowanych działań wobec abonentów.
Abonenci, którzy wykupili poprzednie oferty, byli zawiedzeni również obowiązkową migracją, która według mediów miała być dobrowolna". (wiki)
Inne tematy w dziale Kultura