szpak80 szpak80
549
BLOG

Tak telewizja kablowa UPC fauluje "Warto Rozmawiać" w TVP

szpak80 szpak80 Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

image

Jak ktoś chciał sprawdzić co będzie do obejrzenia wieczorem to dla godz. 22.10 wyświetlano informację taką jak widać wyżej - nieprawdziwą. 75 minutowy "przegląd najważniejszych aktualnych wydarzeń sportowych" w TVP 1 o 22.10. Cwaniacko tym bardziej, że program publicystyczny zaczął się dziesięć minut później, o 22.20.

Faul UPC - dostawcy usług, popełniony na nadawcy i odbiorcach.
W błąd mogło zostać wprowadzonych do ok. 1,2 mln. abonentów UPC (gospodarstw domowych), zdaje się, że głównie w Warszawie.

- wprowadzenie widzów w błąd
- zbicie widzów
-  wprowadzenie w błąd docelowej grupy odbiorców.

Później do akcji rusza Nielsen ze swoją "telemetrią" a stamtąd tabelki wędrują pod strzechy tzw. domów mediowych, tych od handlu czasem reklamowym. Choć główna motywacja faulującego/faulujących "prawdopodobnie" nie jest finansowa tylko polityczna/ ideologiczna, ewentualnie polityczna/ideologiczna i/w efekcie/ finansowa.

UPC to operator telewizji kablowej, należący do Liberty Global, która przez spółkę zależną jest współudziałowcem ITI Neovision - wespół m.in. z TVN - właściciela telewizji nc+ i szeregu programów telewizyjnych.
O nc+
"Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zezwolił na przejęcie, mimo że stwierdził, że „na obszarach nieobjętych działalnością sieci kablowych operatorzy platform satelitarnych konkurują wyłącznie między sobą” a z sieci kablowych korzysta 4,6 mln gospodarstw domowych z 13,5 mln w Polsce".
"Uruchomieniu nc+ towarzyszyły kontrowersje. Analitycy zwracali uwagę na fakt, iż oferta cenowa nowej platformy (ceny wyższe o 33-50% za tę samą lub mniejszą liczbę kanałów), zwłaszcza w przypadku najbogatszych pakietów, odbiega od standardów polskiego rynku. Wielu abonentów wyrażało swoje niezadowolenie dotyczące wysokości opłat oraz zawartości i braku elastyczności pakietów w konstrukcji oferty, co zostało zauważone także przez media. Na portalu społecznościowym Facebook powstała strona skupiająca niezadowolonych z oferty nc+, która od czasu fuzji zyskuje na popularności, także na niekorzyść oficjalnego profilu samej platformy. Również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajął się badaniem zgłoszeń mówiących o nieprawidłowościach prawnych związanych z prezentacją nowej oferty abonentom dawnej Cyfry+ i platformy cyfrowej n. 29 kwietnia 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał ITI Neovision sankcją w wysokości blisko 11 mln zł za złamanie prawa przy wprowadzeniu oferty nc+ i informowaniu o jej warunkach. Ponadto UOKiK nakazała natychmiastowe usunięcie skutków zakwestionowanych działań wobec abonentów.
Abonenci, którzy wykupili poprzednie oferty, byli zawiedzeni również obowiązkową migracją, która według mediów miała być dobrowolna". (wiki)

szpak80
O mnie szpak80

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura