quwerty quwerty
312
BLOG

Bzdury na temat rozpadu Tu-154 autorstwa blogerów Karlusa i You-know-who

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

Obaj  mają  swoją  liczną  klakę  i usiłują  uchodzić za  ekspertów; są  niezłymi  prestidigitatorami.

Karlus
19 sierpnia 2020, 10:27
stan wraku 101-ki na wrakowisku tuz po upadku to efekt kolizji samolotu z pofaldowanym gruntem i wyrastajacymi tam grubymi drzewami.
podobnie  napisał  niewiele  dni temu 

bloger  You-know-who czyli  profesor  astrofizyki  Paweł  Artymowicz-  po godzinach

you-know-who 11 sierpnia 2020, 01:31
 stopień fragmentacji przy spadku na nierówny teren, zwlaszcza las, jest zwykle taki jaki był smoleńsku. żaden członek zachodniej komisji wypadkowej (a takich zatrudnił potajemnie lecz ukrył ich raporty oszust Antoni Macierewicz) nie widzi w tym najmniejszej anomalii.


Oczywiście  pofałdowania  terenu  w zderzeniu  o małej  energii  jest praktycznie  bez  znaczenia.

(  Zderzenie o małej  energii - tak słusznie  określił  przypadek  Tu-154  wg  narracji MAK  dr Maciej  Lasek; generalnie  należy przez  to  rozumieć  zderzenie  z podłożem  przy prędkości  "jak do lądowania" czyli  poniżej  300 km/h oraz  prędkości  opadania do  ok  15m/s)

 Na znaczne  zwiększenie  stopnia  rozpadu  samolotu  ma wpływ  dopiero  "fałda" terenu  w postaci  np. wału ziemnego,  nasypu kolejowego  itp.  ;  pofałdowania  terenu takie  jak  na terenie  wrakowiska  w Smoleńsku  są praktycznie  bez  znaczenia,

  

Przykłady:

1. https://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster

Boeing  737 przy  podejściu  do lądowania  spada przed lotniskiem u uderza  w przeciwskarpę  autostrady- rezultat?

- mimo to spora  cześć  kadłuba  zachowuje się  w całym  przekroju :

https://www.meltontimes.co.uk/images-o.jpimedia.uk/imagefetch/http://www.meltontimes.co.uk/webimage/Prestige.Item.1.110933742!image/image.jpg?width=640


2. Samolot  MD-82  podczas próby  odejscia na drugi  krąg  opada  i zderza  sie ze skarpa otaczającą  lotnisko- mimo  to  wieksza  cześc połamanego  kadłuba  pozostaje w  całym przekroju.

https://web.archive.org/web/20140202175916/http://www.skybrary.aero/bookshelf/books/1980.pdf

zdjęcie:

https://www.thephuketnews.com/photo/listing/2019/1567561829_1.jpg

https://media.gettyimages.com/photos/workers-and-officials-inspect-the-site-of-the-onetwogo-budget-md82-picture-id76790426?s=612x612


3. https://images.indianexpress.com/2020/08/kerala-crash.jpg

https://static.euronews.com/articles/stories/04/86/96/64/602x338_cmsv2_fc2e2877-603b-52d6-9973-8d038ad84ba5-4869664.jpg

Boeing 737  lądujący  w trakcie silnego  deszcze przejechał  pas  i spadł  do głebokiego  na ok 10  m wąwozu; potężne zderzenie z  przeciwstokiem  całkowicie  zniszczyło przód  samolotu:

jednak  dalsza  część  kadłuba  przetrwała  w  pełnym  przekroju.



Co do  wpływu  drzew  na  rozkawałkowanie  samolotu to  opisałem to w notce:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1057715,rzeczywiste-skutki-zderzenia-samolotu-z-drzewami-a-nie-wg-bajek-mak-laska-2

Katastrofa  Airbusa A320.

https://reports.aviation-safety.net/1992/19920120-0_A320_F-GGED.pdf

Z
derzenie  ze zboczem  góry  Mount Odile  - przy podejściu do lądowania.

- zderzenie  z zalesionym  zboczem góry, porośniętym dużymi  drzewami - a spory  fragment  kadłuba w pełnym przekroju

(zdjęcia  w notce)

te kilka  większych  drzew na wrakowisku  w Smoleńsku  nie mogło  doprowadzić  do  tak ogromnego  rozdrobnienia  kadłuba.








quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (7)

Inne tematy w dziale Polityka