Obaj mają swoją liczną klakę i usiłują uchodzić za ekspertów; są niezłymi prestidigitatorami.
Karlus
19 sierpnia 2020, 10:27
stan wraku 101-ki na wrakowisku tuz po upadku to efekt kolizji samolotu z pofaldowanym gruntem i wyrastajacymi tam grubymi drzewami.
podobnie napisał niewiele dni temu
bloger You-know-who czyli profesor astrofizyki Paweł Artymowicz- po godzinach
you-know-who 11 sierpnia 2020, 01:31
stopień fragmentacji przy spadku na nierówny teren, zwlaszcza las, jest zwykle taki jaki był smoleńsku. żaden członek zachodniej komisji wypadkowej (a takich zatrudnił potajemnie lecz ukrył ich raporty oszust Antoni Macierewicz) nie widzi w tym najmniejszej anomalii.
Oczywiście pofałdowania terenu w zderzeniu o małej energii jest praktycznie bez znaczenia.
( Zderzenie o małej energii - tak słusznie określił przypadek Tu-154 wg narracji MAK dr Maciej Lasek; generalnie należy przez to rozumieć zderzenie z podłożem przy prędkości "jak do lądowania" czyli poniżej 300 km/h oraz prędkości opadania do ok 15m/s)
Na znaczne zwiększenie stopnia rozpadu samolotu ma wpływ dopiero "fałda" terenu w postaci np. wału ziemnego, nasypu kolejowego itp. ; pofałdowania terenu takie jak na terenie wrakowiska w Smoleńsku są praktycznie bez znaczenia,
Przykłady:
1. https://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster
Boeing 737 przy podejściu do lądowania spada przed lotniskiem u uderza w przeciwskarpę autostrady- rezultat?
- mimo to spora cześć kadłuba zachowuje się w całym przekroju :
https://www.meltontimes.co.uk/images-o.jpimedia.uk/imagefetch/http://www.meltontimes.co.uk/webimage/Prestige.Item.1.110933742!image/image.jpg?width=640
2. Samolot MD-82 podczas próby odejscia na drugi krąg opada i zderza sie ze skarpa otaczającą lotnisko- mimo to wieksza cześc połamanego kadłuba pozostaje w całym przekroju.
https://web.archive.org/web/20140202175916/http://www.skybrary.aero/bookshelf/books/1980.pdf
zdjęcie:
https://www.thephuketnews.com/photo/listing/2019/1567561829_1.jpg
https://media.gettyimages.com/photos/workers-and-officials-inspect-the-site-of-the-onetwogo-budget-md82-picture-id76790426?s=612x612
3. https://images.indianexpress.com/2020/08/kerala-crash.jpg
https://static.euronews.com/articles/stories/04/86/96/64/602x338_cmsv2_fc2e2877-603b-52d6-9973-8d038ad84ba5-4869664.jpg
Boeing 737 lądujący w trakcie silnego deszcze przejechał pas i spadł do głebokiego na ok 10 m wąwozu; potężne zderzenie z przeciwstokiem całkowicie zniszczyło przód samolotu:
jednak dalsza część kadłuba przetrwała w pełnym przekroju.
Co do wpływu drzew na rozkawałkowanie samolotu to opisałem to w notce:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1057715,rzeczywiste-skutki-zderzenia-samolotu-z-drzewami-a-nie-wg-bajek-mak-laska-2
Katastrofa Airbusa A320.
https://reports.aviation-safety.net/1992/19920120-0_A320_F-GGED.pdf
Zderzenie ze zboczem góry Mount Odile - przy podejściu do lądowania.
- zderzenie z zalesionym zboczem góry, porośniętym dużymi drzewami - a spory fragment kadłuba w pełnym przekroju
(zdjęcia w notce)
te kilka większych drzew na wrakowisku w Smoleńsku nie mogło doprowadzić do tak ogromnego rozdrobnienia kadłuba.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka