Nawet zagadnienie wbijania gwoździa młotkiem - na poziomie podstawy programowej zasadniczej szkoły zawodowej - budowlanki - zajęcia praktyczne - ich przerasta.
Rzecz dotyczy forsowanej przez profesora astrofizyki z Uniwersytetu w Toronto hipotezy wbicia drzwi 2L przez przesuwające się w trakcie rozpadu konstrukcji samolotu jego fragmenty.
Artymowicz: Drzwi 2L zostały w rzeczywistości wepchnięte pod ziemię w procesie fragmentacji samolotu.
Teza zupełnie absurdalna i jak pokazałem w kilku notkach - takie zdarzenie jest fizycznie niemożliwe.
Ponieważ owi fizycy - w tym bardzo były fizyk Michał Jaworski - czy fizyk tablicowy Jaki-taki- nadal upierają się przy tej bzdurze - pokażę na podstawie analogii z wbijaniem młotkiem gwoździa jakie bzdury serwują nam owi fizycy.
Kto wbijał kiedyś młotkiem gwoździe w deskę nawet z dość miękkiego drewna ten wie; ale fizyk teoretyk może tego nie wiedzieć więc przedstawię to obrazkowo:

Nie da się wbić gwoździa gdy kierunek uderzenia jest choć trochę inny niż oś gwoździa; co więcej- gwóźdź musi
być albo przytrzymany w tej pozycji albo wstępnie lekko wciśnięty, wbity - w pozycji stabilnej !
Przekładając to na warunki "katastrofy"
-drzwi znaleziono wbite prawie pionowo w glebę , podczas gdy siły działały pod ostrym kątem względem podłoża
- drzwi były (by) w trakcie dynamicznego ruchu w 3 osiach , zupełnie niestabilne
- obuch "młota " czyli jakiś fragment samolotu czy to centropłata czy kadłuba miałby nieregularny kształt i byłby w trakcie dynamicznego ruchu w 3 osiach co wyklucza możliwość kierunkowego wbijania" gwoździa" czyli drzwi 2L
+++
W warunkach zderzenia kadłuba nie było fizycznej możliwości zaistnienia takiego położenia i zadziałania "młota" względem "gwoździa" , które skutkowało by jego wbiciem w podłoże.

Dodatkowo,
bloger karlus przedstawia na zdjęciu wgniecenia w drzwiach 2L przy zderzeniu jak w pozycji ...poziomej (drzwi)- choć pisze
że roll był 180 stopni - wgniecenie krawędzi drzwi na krótkim odcinku , wgłębienie
- to dodatkowo świadczy o tym, że drzwi 2L nie mogły by zostać wbite przez fragmenty kadłuba, gdyż po takim niesymetrycznym uderzeniu drzwi dostałyby mocnej rotacji ( spróbujcie wbić rotujący gwóźdź!!)
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka