Nawet zagadnienie wbijania gwoździa młotkiem - na poziomie podstawy programowej zasadniczej szkoły zawodowej - budowlanki - zajęcia praktyczne - ich przerasta.
Rzecz dotyczy forsowanej przez profesora astrofizyki z Uniwersytetu w Toronto hipotezy wbicia drzwi 2L przez przesuwające się w trakcie rozpadu konstrukcji samolotu jego fragmenty.
Artymowicz: Drzwi 2L zostały w rzeczywistości wepchnięte pod ziemię w procesie fragmentacji samolotu.
Teza zupełnie absurdalna i jak pokazałem w kilku notkach - takie zdarzenie jest fizycznie niemożliwe.
Ponieważ owi fizycy - w tym bardzo były fizyk Michał Jaworski - czy fizyk tablicowy Jaki-taki- nadal upierają się przy tej bzdurze - pokażę na podstawie analogii z wbijaniem młotkiem gwoździa jakie bzdury serwują nam owi fizycy.
Kto wbijał kiedyś młotkiem gwoździe w deskę nawet z dość miękkiego drewna ten wie; ale fizyk teoretyk może tego nie wiedzieć więc przedstawię to obrazkowo:
Nie da się wbić gwoździa gdy kierunek uderzenia jest choć trochę inny niż oś gwoździa; co więcej- gwóźdź musi
być albo przytrzymany w tej pozycji albo wstępnie lekko wciśnięty, wbity - w pozycji stabilnej !
Przekładając to na warunki "katastrofy"
-drzwi znaleziono wbite prawie pionowo w glebę , podczas gdy siły działały pod ostrym kątem względem podłoża
- drzwi były (by) w trakcie dynamicznego ruchu w 3 osiach , zupełnie niestabilne
- obuch "młota " czyli jakiś fragment samolotu czy to centropłata czy kadłuba miałby nieregularny kształt i byłby w trakcie dynamicznego ruchu w 3 osiach co wyklucza możliwość kierunkowego wbijania" gwoździa" czyli drzwi 2L
+++
W warunkach zderzenia kadłuba nie było fizycznej możliwości zaistnienia takiego położenia i zadziałania "młota" względem "gwoździa" , które skutkowało by jego wbiciem w podłoże.
Dodatkowo,
bloger karlus przedstawia na zdjęciu wgniecenia w drzwiach 2L przy zderzeniu jak w pozycji ...poziomej (drzwi)- choć pisze
że roll był 180 stopni - wgniecenie krawędzi drzwi na krótkim odcinku , wgłębienie
- to dodatkowo świadczy o tym, że drzwi 2L nie mogły by zostać wbite przez fragmenty kadłuba, gdyż po takim niesymetrycznym uderzeniu drzwi dostałyby mocnej rotacji ( spróbujcie wbić rotujący gwóźdź!!)
Komentarze