quwerty quwerty
7926
BLOG

Tu-154 w Smoleńsku na ostatnim odcinku manewruje jak myśliwiec F-15.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

    Dr Maciej Lasek i „  eksperci”  z jego  Zespołu  podali w  Załączniku  nr 4 do Raportu  , że  samolot Tu-154 na ostatnim  odcinku  przed zderzeniem z  ziemią   zmieniał kąt  pochylenia w tempie rzędu  20 stopni na sekundę !!!
  To dla tak dużego  samolotu  niewykonalne; fizycznie niemożliwe.

Dla zobrazowania  co oznacza tak szybka  zmiana kąta pochylenia:

-  w ciągu 1 sekundy kabina opada lub wznosi się w przestrzeni( względem środka  ciężkości/ punktu obrotu) o 6 m !!!

to  jak  rollercoaster

image

  W ogóle aby zmieniać  kąt pochylenia, natarcia  muszą  zadziałać siły  od powierzchni  sterowych; jeśli  stery są ustawione  neutralnie – generalnie – zgodnie z zasadą  bezwładności – samolot  poruszałby się ... bezwładnie ...gwałtowne opuszczanie  czy podnoszenie  nosa  nie wchodzi  w grę...

  Czy  w ogóle  w Smoleńsku  w ostatnich 2 sekundach działały powierzchnie sterowe ? wg  rozpowszechnianej  niedługo po katastrofie  wersji  instalacja  hydrauliczna  po zderzeniu z brzoza uległa rozszczelnieniu- czyli w tym momencie stery by już  nie działały;  inna wersja mówi że samolot był do końca  sprawny- a bezczelna  wrzutka MAK mówi że  wręcz wykryto na podstawie wyników  sekcji zwłok  pilotów  i stężeń  pośmiertnych że  piloci  do ostatniego momentu- w pozycji  odwróconej  sięgali stopą  pedałów sterowych... niby po co ?  i jak ? mieli próbować sterować samolotem w pozycji odwróconej -  kilka metrów  nad ziemią...

absurd.

  Tak więc gdyby trzymać się  narracji MAK -  to samolot  Tu-154  , tuż przed upadkiem mógłby  mieć  prędkość  zmiany kąta pochylenia  rzędu  kilku  stopni na sekundę ale nie dwudziestu  !!!!




   Zajrzałem do  osiągów   myśliwca  F-15 , zdolnego do wykonywania manewrów  wyższego  pilotażu;  w poniższym opracowaniu przyjęto jako odniesienie  do rozważa typowe  osiągi   tego   samolotu  myśliwskiego.

https://dspace.mit.edu/bitstream/handle/1721.1/42461/24208568-MIT.pdf?sequence=2]


Jeśli  chodzi   o  pitch  roll ( czyli szybkość  zmiany kąta  pochylenia) to  maksymalną  wartość  dla typowej  konfiguracji dla warunków  walki  powietrznej określono  na 25 stopni na sekundę;  pitch roll  zależy od kąta  natarcia i ta wartość  osiągana jest dla kąta  zerowego; przy  10 stopniach  maks. pitch roll  wynosi ok. 17,5 stopnia na sekundę.

 

image

 

  Jeśli chodzi   o wartości pitch-roll  spotykane  w praktyce  lotów  pasażerskich  samolotów  odrzutowych  to np. dla samolotu Airbus  A318 ( długość   31 m - im samolot dłuższy tym  dysponowana  prędkość  pitch roll - zdolność do zmiany  pochylenia mniejsza) - wprowadzono automatyczne,   programowe ograniczenie pitch rate  do 6  stopni na sekundę  - 

Airbus added a "stick smoother" function, which reduces the pitch rate command of the pilot when pitch rate exceeds 6 degrees/second.

 http://crewroom.alpa.org/alpa/DesktopModules/ViewAnnDocument.aspx?DocumentID=3330

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka