quwerty quwerty
234
BLOG

Pokrętna narracja MAK : SPUSK-PADJOM -czyli jak łatwo mogli wykonać go-around.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

-  Tu-154  bez problemu  mógł  odejść na drugi krąg  10.04.2010 roku.


  Utracone sekundy  na odblokowanie  ABSU  nie miały istotnego  znaczenia; wystarczy,  aby  do miejsca  domniemanego  kontaktu  z brzozą   samolot nabrał nieco  więcej  wysokości; było to jak najbardziej możliwe…

.. piloci  mogli użyć  przecież  pokrętła SPUSK-PADJOM do istotnego zmniejszenia prędkości zniżania zanim  zostanie  odblokowany autopilot.

    Widać jak grubymi nićmi szyta  jest kłamliwa  narracja  MAK/Laska.
..
   Dlaczego Komisja  Laska  tego nie  analizowała? ;  przecież to  rzekomo najlepsi  eksperci  lotniczy.

   Wystarczy  trochę  poczytać:
To jest raport z katastrofy samolotu Tu-154M , firmowany  przez MAK. Przez  tego samego Morozowa.
 Raport  z roku 2007 roku.

https://aviation-is.better-than.tv/MAK18185.pdf

- Czy ktoś z tych ekspertów w ogóle  czytał, studiował na bieżąco raporty  z katastrof lotniczych  samolotów  pasażerskich, w szczególności  samolotu  Tu-154M ( tych nie było  wiele…)
Gdyby czytali  to by to na pewno  wiedzieli; choć  jest to także  elementarna  wiedza o pilotowaniu  samolotu  Tu-154M.

- Otóż  przy włączonym  automacie- piloci mieli  możliwość  zmiany  tempa  zniżania  przez  użycie  pokrętła SPUSK-PADJOM ( ZNIŻANIE-WZNOSZENIE);
I nie chodzi  tu tylko  o drobne korekty -  przy energicznym  użyciu  pokrętła można  zadać  spore  przeciążenia;

- oto dowód  z raportu MAK:
      В результате, самолет «перебрал» заданную высоту приблизительно на100м и оказался на Упр~425км/ч, М=0.75-0.76. Заметив это, КВС довольно: энергично отклонил рукоятку СПУСК-ПОДЪЕМ сначала «от себя», потом «на' себя» (в два приема). Такие действия на большой высоте привели к появлению колебаний с пу =+1.25... +0.6 и срабатыванию сигнализации АУАСП. Это побудило КВС отключить АП.

 D-ca statku powietrznego energicznie poruszył pokrętłem SPUSK-PADJOM - najpierw od siebie- potem do siebie;  w efekcie te działania  skutkowały zmianami  przeciążeń  w granicach +1,25g ....+0,6 g ..

.. dopiero  potem d-ca  wyłączył autopilota.


***

 Tym bardziej załoga  Tu-154 mogła i powinna  była użyć  w tym momencie pokrętła  SPUSK-PADJOM  , że przecież podczas  zniżania korzystali z niego  ,a w  odległości  3150 m kręcili  nim dość  zdecydowanie ,  aby  zwiększyć  kąt  schodzenia;

- i co ?

20 sekund później o nim zapomnieli ???

- Gdy decydują  sekundy, zbliża  się ziemia  ???


image

- Symptomatyczne, że w raporcie MAK w ogóle nie odnoszą się do tej tak jaskrawo  widocznej  zmiany kąta  schodzenia w punkcie krytycznym 3150 m; najwyraźniej chcieli  coś  ukryć;

- raport  MAK eksponuje coś innego:

= to , że piloci  używali  pokrętła SPUSK-PADJOM  na ścieżce  co jest błędem

- tylko że w swej  kłamliwej narracji  zagalopowali się:

-skoro  używali ( do  3150 m)

- to  dlaczego nie użyli  później ????

image

Uzupelnienie: 3 marca

bloger Flanker Rosja

6. Управление в продольном канале осуществлялось КВС посредством рукоятки «СПУСК-ПОДЪЕМ».
7. Управление в боковом канале осуществлялось от FMS или от рукоятки «РАЗВОРОТ».
.....

6.1 Ввиду невозможности одновременного изменения положения рукояток автопилота «СПУСК-ПОДЪЕМ» и «РАЗВОРОТ», а значит и невозможности синхронного управления креном и тангажом, представляется абсолютно невероятным, чтобы КВС избрал такой способ управления самолетом на глиссаде

Bloger ten uważa za mało wiarygodne  , aby załoga wybrała  taki sposób sterowania  samolotem na ścieżce; a to z tego  powodu, że nie jest możliwe  równoczesne  sterowanie w płaszczyźnie pionowej  i poziomej-  albo koryguje się zniżanie  pokrętłem  SPUSK=PADJOM, albo koryguje się  odchylenie od  kierunku ścieżki w  płaszczyźnie poziomej  np. przez   FMS - nie jest możliwe  jednoczesne  korygowanie odchyleń   w poziomie  i pionie - tak jak  za pomocą kolumny  sterowniczej.

Przy dużej  bezwładności   samolotu  Tu-154, taki sposób sterowania  skutkowałby  rozchwianiem  parametrów  zniżania  i nie możnością  ich stabilizacji

**


Dodatek:

Pokrętne i nie logiczne tłumaczenie  blogera Gwanta:

Gwant
3 marca 2021, 08:02

Teraz możemy zająć się spekulacjami, kto  na radiowej wysokości około 246 m (barometrycznej  około 200 m) powiedział te słowa:
"8:40:28.936 8:40:30.461 Do 20-tu podejdziemy"
i jak to wpłynęło na rozpoczęcie w chwilę potem (w odległości około 3150 m od progu pasa) szybszego opadania.

**

Przecież nawet gdyby-  taka raza  padła  i załoga planowała by zejście  do 20-tu( 20m)

- to nie było  żadnego powodu by jeszcze zwiększać prędkość  zniżania, która  i tak była  za duża;

równie  dobrze  i sensowniej byłoby  po tej frazie... zmniejszyć prędkość zniżania !!!

****


A tymczasem bardzo były fizyk Michał Jaworski całkiem niedawno doszedł do wniosku, że walka z wolantem była niepotrzebna !!!


- mieli przecież pod ręką pokrętło SPUSK-PADJOM ( ZNIŻANIE- WZNOSZENIE) którego zresztą używali wcześniej w tym locie do zmiany kąta pochylenia - a w przejściu na wznoszenie właśnie o to chodzi.


 Oto wypowiedź mgra Jaworskiego:


Cytuję:


Na wysokości 10 m nad ziemią samolot miał prędkość pionową bliską zeru co wynika z zapisu parametrów, w tym ustawienia steru wysokości.


Zaś "aktywne działania" to gwałtowne ściągniecie na siebie steru wysokości już


po uprzednim "zerwaniu " autopilota


i jeszcze wcześniejszym zmniejszeniu prędkości zniżania pokrętłem.

- Czyli jeszcze przed zerwaniem autopilota wolantem - wg mgra Jaworskiego - załoga doprowadziła do praktycznego wyrównania lotu pokrętłem SPUSK-PADJOM.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka