quwerty quwerty
144
BLOG

Deus ex machina - Tajemnicze siły na ścieżce schodzenia Fizyków smoleńskich

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 2


Oto są  ci

którzy  jeszcze  niedawno

mniemali się

nad wszystkie eksperty świata.


Król jest nagi!

 Fizyki się nie oszuka,

choć  M|AK  próbował, tworząc narrację , konfabulację

rzekomego przebiegu tego zdarzenia.



- Jak fizycy smoleńscy  tłumaczą  sobie  różne zdarzenia , opisane  w raportach MAK/Laska.....

pisałem o tym uprzednio w notce:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1107702,tajemnicza-sila-15-ton-czy-bledy-w-zapisach-parametrow-tu-154-na-sciezce



Michał Jaworski 3 marca 2021, 13:12

Moim zdaniem to nie było zamierzome szybsze opadanie.

Wtedy zmiejszyli prędkość IAS a niewystarczająco podnieśli dziób. 

(pisownia  oryginalna)


- Jak ?

- W jaki sposób zmniejszyli gwałtownie  prędkość ?

.. z  303  km/h na  290 km/h  w 5  sekund/ takie  przyhamowanie , w takim tempie

nawet w samochodzie byłoby  odczuwalne, to ok. 1,073 g

(  wartość  chwilowa  musiała by przekraczac 1,1 g)

- czyli siła  hamująca - jak  nagle  zadziałała- tak nagle przestała

- jak  to  przedstawiają   wykresy  w raporcie MAK.

średnia wynosiła  ok. 5,5 Ton

(czyli faktycznie , najwyższa siła  musiała by mieć wartość 7 czy 8 Ton, gdyż siła  narastała  od ..zera, a potem  przecież  też nie spadła momentalnie  do zera) -to nie działanie  hamulca  przy jeździe  samochodem- tu wszystko  wymaga  czasu, zmiany są powolne.

- Jak  niby nagle zadziałała  i nagle niby  przestała ?

- Tak:

(  jeszcze dokładniej przeniosłem  dane  z raportu  MAK)

image

- Jak hamowali? Czym?


- Na pewno  nie..silnikiem, gdyż te pracowały równo na małym  minimalnym  ciągu . tzw. mały gaz.

- na pewno nie przez  zmianę  kąta  pochylenia ruchem  pokrętła  SPUSK-PADJOM

- nie ma śladu  zmiany kąta pochylenia - przynajmniej w kierunku  dodatnim dla zwiększenia kąta  natarcia, a przez to  oporu  czołowego.

W tym przedziale  czasowym nie zmienia  się położenie kolumny sterowniczej-(dopiero pod koniec).

Skąd  tak Wielka  Siła ?

- Porównajmy, jaki jest przyrost siły oporu  przy  zmianie kąta  natarcia  z 6 do 11,6 stopni") dla samolotu Tu-154B

Например, при m=80 т снижение по глиссаде самолетаТу-154Б происходит на Vпр = = 270 км/ч, СYa= 1,263, СXa=0,252, α=6o. При резком увеличении угла атаки на данной скорости c α = 6 ° доα = 11,6 °, СYa= 1,75, СXa =0,315, лобовое сопротивление увеличилосьс Ха =  12272   кгс до Ха= 15340   кгс
( podręcznika Piatina)

Przyrost siły oporu  przy zmianie  kąta natarcia  z 6 do 11,6  stopnia ( przy podanych parametrach)  wyniesie:

3068 kG

- gdzie  tam jeszcze  do 5500 albo  7000 kG ?


np.  samolot Tu-154

zmiana  wysunięcia klap z poz. 28 na 45 stopni- czyli bardzo  duża  zmiana  pozycji klap

При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С

Przy prędkości 288 km/h wlocie poziomym i wysunięciu klap na 28 stopni opór czołowy wyniesie 11,4 Ton a po wysunięciu klap na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wyniesie 16 Ton , czyli

zmiana położenia klap z 28 do 45 stopni skutkuje zwiększeniem sił oporu o 4,6 Ton.


Michał Jaworski  3 marca 2021, 14:45

Sukcesywnie ale powoli 1P kólkiem podnosił dziób


ale jak niby powoli  podnosił  dziób

- to jak zadziałała tak nagle, tak Duża  Siła Oporu ???

I  jeszcze głupkowate wyjaśnienie pseudo fizyka blogera  Jaki-taki:

 z jego notki:

https://www.salon24.pl/u/jakitaki/1108145,forbidden-jak-quwerty-naciagal-fizyke-newtona-na-sciezce-tu-154

Odpowiedź jest bardzo prosta i to na poziomie szkolnej fizyki.

Na pierwszym odcinku w czasie 8 s opadł o ok. 35 m, na drugim w ciągu 12 sekund o ok. 125 m,

(koniec cytatu)


-
Czyli co - odstawiali  ewolucje ? najpierw  płasko potem nurek w dół ?

Na  ścieżce ?

Kręcąc kółkiem ? - pokrętłem SPUSK- PADJOM


**

I tak Fizycy  smoleńscy  tłumaczą  sobie  wszystkie niezgodności i dziwolągi  w Raporcie MAK/Laska

- na zasadzie:

Deus ex machina

czyli  Królika z Kapelusza.


Zilustrowałem , kim są propagandziści, wyznawcy  narracji  MAK- udający  znawców, specjalistów  czy kogo tam jeszcze;

to taka grupa TWA ( Towarzystwo Wzajemnej Adoracji)

hejtująca krytyków raportów MAK/Laska ;

- to ignoranci, manipulanci  wciskający  kit.

a prof. Artymowicz  z  Uniwersytetu  w Toronto

stosuje  taktykę  strusia:

 you-know-who 2 marca 2021, 00:36
w Błędne krytyki obliczeń beczki Tu-154 prof. Kowaleczki i Artymowicza na Salonie
nie podejmuję rozmowy z qurwetą - może byłaby widowiskowa, jak dyskusja z makaką nt. fizyki.


https://wpolityce.pl/polityka/169397-skandal-wspolpracownik-zespolu-laska-prof-artymowicz-do-kuzyna-sp-ewy-bakowskiej-nie-osmieszaj-sie-latasz-do-prokuratury-jak-kot-z-pelnym-pecherzem


 To znakomity  temat  dla profesora Artymowicza z Uniwersytetu w Toronto  na  wykład  i zajęcia ze studentami -

- ma tupet  wprowadzając za zajęciach temat "katastrofy: w  Smoleńsku...

2 marca 2021, 21:46
@you-know-who odkryty komentarz

mam przyjemność wykładać na mojej uczelni na starszych latach studiów fizyki. w zeszły piątek omówiłem oscylacje fugoidalne i skomentowałem smoleński wypadek komunikacyjny na wykładzie mechaniki.




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka