Oto są ci
którzy jeszcze niedawno
mniemali się
nad wszystkie eksperty świata.
Król jest nagi!
Fizyki się nie oszuka,
choć M|AK próbował, tworząc narrację , konfabulację
rzekomego przebiegu tego zdarzenia.
- Jak fizycy smoleńscy tłumaczą sobie różne zdarzenia , opisane w raportach MAK/Laska.....
pisałem o tym uprzednio w notce:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1107702,tajemnicza-sila-15-ton-czy-bledy-w-zapisach-parametrow-tu-154-na-sciezce
Michał Jaworski 3 marca 2021, 13:12
Moim zdaniem to nie było zamierzome szybsze opadanie.
Wtedy zmiejszyli prędkość IAS a niewystarczająco podnieśli dziób.
(pisownia oryginalna)
- Jak ?
- W jaki sposób zmniejszyli gwałtownie prędkość ?
.. z 303 km/h na 290 km/h w 5 sekund/ takie przyhamowanie , w takim tempie
nawet w samochodzie byłoby odczuwalne, to ok. 1,073 g
( wartość chwilowa musiała by przekraczac 1,1 g)
- czyli siła hamująca - jak nagle zadziałała- tak nagle przestała
- jak to przedstawiają wykresy w raporcie MAK.
średnia wynosiła ok. 5,5 Ton
(czyli faktycznie , najwyższa siła musiała by mieć wartość 7 czy 8 Ton, gdyż siła narastała od ..zera, a potem przecież też nie spadła momentalnie do zera) -to nie działanie hamulca przy jeździe samochodem- tu wszystko wymaga czasu, zmiany są powolne.
- Jak niby nagle zadziałała i nagle niby przestała ?
- Tak:
( jeszcze dokładniej przeniosłem dane z raportu MAK)
- Jak hamowali? Czym?
- Na pewno nie..silnikiem, gdyż te pracowały równo na małym minimalnym ciągu . tzw. mały gaz.
- na pewno nie przez zmianę kąta pochylenia ruchem pokrętła SPUSK-PADJOM
- nie ma śladu zmiany kąta pochylenia - przynajmniej w kierunku dodatnim dla zwiększenia kąta natarcia, a przez to oporu czołowego.
W tym przedziale czasowym nie zmienia się położenie kolumny sterowniczej-(dopiero pod koniec).
Skąd tak Wielka Siła ?
- Porównajmy, jaki jest przyrost siły oporu przy zmianie kąta natarcia z 6 do 11,6 stopni") dla samolotu Tu-154B
Например, при m=80 т снижение по глиссаде самолетаТу-154Б происходит на Vпр = = 270 км/ч, СYa= 1,263, СXa=0,252, α=6o. При резком увеличении угла атаки на данной скорости c α = 6 ° доα = 11,6 °, СYa= 1,75, СXa =0,315, лобовое сопротивление увеличилосьс Ха = 12272 кгс до Ха= 15340 кгс
( podręcznika Piatina)
Przyrost siły oporu przy zmianie kąta natarcia z 6 do 11,6 stopnia ( przy podanych parametrach) wyniesie:
3068 kG
- gdzie tam jeszcze do 5500 albo 7000 kG ?
np. samolot Tu-154
zmiana wysunięcia klap z poz. 28 na 45 stopni- czyli bardzo duża zmiana pozycji klap
При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С
Przy prędkości 288 km/h wlocie poziomym i wysunięciu klap na 28 stopni opór czołowy wyniesie 11,4 Ton a po wysunięciu klap na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wyniesie 16 Ton , czyli
zmiana położenia klap z 28 do 45 stopni skutkuje zwiększeniem sił oporu o 4,6 Ton.
Michał Jaworski 3 marca 2021, 14:45
Sukcesywnie ale powoli 1P kólkiem podnosił dziób
ale jak niby powoli podnosił dziób
- to jak zadziałała tak nagle, tak Duża Siła Oporu ???
I jeszcze głupkowate wyjaśnienie pseudo fizyka blogera Jaki-taki:
z jego notki:
https://www.salon24.pl/u/jakitaki/1108145,forbidden-jak-quwerty-naciagal-fizyke-newtona-na-sciezce-tu-154
Odpowiedź jest bardzo prosta i to na poziomie szkolnej fizyki.
Na pierwszym odcinku w czasie 8 s opadł o ok. 35 m, na drugim w ciągu 12 sekund o ok. 125 m,
(koniec cytatu)
- Czyli co - odstawiali ewolucje ? najpierw płasko potem nurek w dół ?
Na ścieżce ?
Kręcąc kółkiem ? - pokrętłem SPUSK- PADJOM
**
I tak Fizycy smoleńscy tłumaczą sobie wszystkie niezgodności i dziwolągi w Raporcie MAK/Laska
- na zasadzie:
Deus ex machina
czyli Królika z Kapelusza.
Zilustrowałem , kim są propagandziści, wyznawcy narracji MAK- udający znawców, specjalistów czy kogo tam jeszcze;
to taka grupa TWA ( Towarzystwo Wzajemnej Adoracji)
hejtująca krytyków raportów MAK/Laska ;
- to ignoranci, manipulanci wciskający kit.
a prof. Artymowicz z Uniwersytetu w Toronto
stosuje taktykę strusia:
you-know-who 2 marca 2021, 00:36
w Błędne krytyki obliczeń beczki Tu-154 prof. Kowaleczki i Artymowicza na Salonie
nie podejmuję rozmowy z qurwetą - może byłaby widowiskowa, jak dyskusja z makaką nt. fizyki.
https://wpolityce.pl/polityka/169397-skandal-wspolpracownik-zespolu-laska-prof-artymowicz-do-kuzyna-sp-ewy-bakowskiej-nie-osmieszaj-sie-latasz-do-prokuratury-jak-kot-z-pelnym-pecherzem
To znakomity temat dla profesora Artymowicza z Uniwersytetu w Toronto na wykład i zajęcia ze studentami -
- ma tupet wprowadzając za zajęciach temat "katastrofy: w Smoleńsku...
2 marca 2021, 21:46
@you-know-who odkryty komentarz
mam przyjemność wykładać na mojej uczelni na starszych latach studiów fizyki. w zeszły piątek omówiłem oscylacje fugoidalne i skomentowałem smoleński wypadek komunikacyjny na wykładzie mechaniki.