Nie zauważył siły 4,5 Ton..
To ewidentne, wymierne co pokazuję w notce - także obrazkowo - ale nie tylko nie zostało zauważone przez najlepszych w Polsce specjalistów od badania zdarzeń lotniczych - to jest ekspertów Komisji Laska; ale całkiem niedawno próby zaciemnienia tej niewątpliwej zagadki dokonał na arenie międzynarodowej profesor astrofizyki Paweł Artymowicz - na co dzień reprezentujący University of Toronto- a po godzinach zabawiający się w domorosłego niby eksperta od katastrof lotniczych.
Popełnił obszerną notkę:
https://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/pix/plf.html
Physics of Flight: The last approach of Tupolev PLF 101. Phugoid theory.
w notce tej próbował polemizować z treścią mojej notki na ten temat
profesor Artymowicz aktualnie zablokował dostęp
Forbidden
You don't have permission to access /~pawel/pix/plf.html on this server.
ale zdążyłem wyczytać co tam było;
za pomocą swych słynnych już obliczanek, wyliczanek
próbował uzasadnić ,że wszystko gra
że niejaki niegracz sie czepia, ale nie rozumie a ON Profesor wszystko tam ładnie wykłada.
- pan profesor Artymowicz nawet przekleił obrazek z mojej notki obrazujący
ten odcinek lotu
https://zapodaj.net/8f9b70fe36b1c.jpg.html
analizował detalicznie parametry m.in. w zaznaczonych przez mnie punktach P0 P1 etc.włożył w tę analizę sporo pracy;
ale słusznie podpowiedział, że w raporcie MAK jest dokładniejszy wykres; skorzystałem z podpowiedzi-
- dodatkowo rozszerzyłem wykres, aby to jeszcze lepiej pokazać:
Rzecz jest banalna:
ok. 10:40:23 Tu-154 leci z prędkością 307 km/h t.j 85,3 m/s
8 sekund później jego prędkość spadła do 290 km/h to jest 80,5 m/s
---
spadek prędkości 4,8 m/s , czyli opóźnienie wyniosło ok. 0,6 m/s^2
Stąd wyliczamy siłę , która zadziałała:
F= M * a F = 76000kg x 0,6 m/s^2 = 4,5 Ton
Jaki mogło być źródło tej siły ???
- Kąt pochylenia jest constans ( nawet się minimalnie zmniejsza)
- Ciąg silników jest constans.
- Klapy są ustawione na 36.
A samolot wyraźnie zmniejszył prędkość.
Następny odcinek od ok 10:40:31 przez ok 12 sekund samolot leci ze stałą prędkością.
- Kąt pochylenia jest constans ( pod koniec minimalnie się zwiększa )
- Ciąg silników jest constans.
- Klapy są ustawione na 36.
***
Brak wyjaśnienia skąd nagle wzięła się tak duża siła hamująca i dlaczego nagle zniknęła.
U Laska wygląda to podobnie
tylko że tu
w czasie ok 4,5 sek następuje spadek prędkości o ok. 10 km/h czyli o ok 2,8 m/s
opóźnienie ok 0,61 m/s.
Widać że zmiana kąta natarcia nie ma tu wpływu, gdyż w następnym odcinku czasowym wzrost kąta natarcia jest podobny
a predkość pozostaje constans.
**
Dla zobrazowania co musi się stać aby na ścieżce schodzenia zadziałała siła ok. 4,5 Tony
np. zmiana wysunięcia klap z poz. 28 na 45 stopni- czyli bardzo duża zmiana pozycji klap
При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С
Przy prędkości 288 km/h wlocie poziomym i wysunięciu klap na 28 stopni opór czołowy wyniesie 11,4 Ton a po wysunięciu klap na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wyniesie 16 Ton , czyli zmiana położenia klap z 28 do 45 stopni skutkuje zwiększeniem sił oporu o 4,6 Ton.
Komentarze