18 obserwujących
726 notek
589k odsłon
  174   0

Forbidden: Jak prof. Artymowicz naciągał Fizykę Newtona na ścieżce Tu-154.

 Nie  zauważył siły 4,5 Ton..

    To ewidentne, wymierne co pokazuję  w notce -  także  obrazkowo -  ale  nie tylko  nie zostało zauważone przez  najlepszych w Polsce  specjalistów  od  badania  zdarzeń lotniczych - to jest  ekspertów Komisji  Laska; ale  całkiem  niedawno  próby  zaciemnienia tej  niewątpliwej zagadki  dokonał na arenie  międzynarodowej  profesor astrofizyki  Paweł  Artymowicz - na co dzień  reprezentujący  University  of Toronto- a po godzinach zabawiający  się w domorosłego  niby eksperta  od katastrof lotniczych.

Popełnił obszerną notkę:

https://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/pix/plf.html

Physics of Flight: The last approach of Tupolev PLF 101. Phugoid theory.

w notce tej  próbował  polemizować z treścią mojej notki na ten temat

https://www.salon24.pl/u/niegracz/938216,i-tak-elegancko-pokazuje-marnosc-fizykow-smolenskich-zadanie-z-aerodynamiki


profesor Artymowicz  aktualnie  zablokował  dostęp

Forbidden


You don't have permission to access /~pawel/pix/plf.html on this server.


ale zdążyłem wyczytać co tam było;

za pomocą  swych słynnych już obliczanek, wyliczanek

próbował uzasadnić ,że wszystko gra

 że niejaki  niegracz sie czepia,  ale nie rozumie a ON  Profesor  wszystko tam ładnie  wykłada.

- pan profesor Artymowicz nawet  przekleił  obrazek z mojej notki obrazujący

ten odcinek lotu 

https://zapodaj.net/8f9b70fe36b1c.jpg.html

analizował detalicznie parametry m.in.  w zaznaczonych przez mnie punktach P0 P1  etc.włożył w tę analizę  sporo  pracy;

ale  słusznie podpowiedział, że w raporcie  MAK  jest dokładniejszy wykres; skorzystałem z podpowiedzi-

- dodatkowo  rozszerzyłem wykres,  aby to jeszcze  lepiej pokazać:




image

 

 Rzecz  jest banalna:

ok. 10:40:23  Tu-154 leci z prędkością  307 km/h t.j  85,3 m/s

8 sekund później  jego prędkość  spadła  do 290 km/h  to jest  80,5 m/s

---

spadek prędkości  4,8 m/s  , czyli opóźnienie wyniosło  ok. 0,6 m/s^2

Stąd wyliczamy siłę  , która  zadziałała:

F= M * a   F =  76000kg  x 0,6  m/s^2 = 4,5 Ton


Jaki mogło być źródło  tej siły ???

-  Kąt pochylenia  jest constans ( nawet się minimalnie zmniejsza)

-   Ciąg silników  jest  constans.

-  Klapy  są ustawione  na 36.

A samolot wyraźnie zmniejszył prędkość.


Następny odcinek od ok 10:40:31  przez ok 12 sekund  samolot leci ze stałą  prędkością.

- Kąt pochylenia jest constans ( pod koniec  minimalnie  się zwiększa )

- Ciąg silników jest constans.

- Klapy są ustawione na 36.

***

 Brak  wyjaśnienia skąd nagle  wzięła się tak duża  siła  hamująca  i dlaczego  nagle  zniknęła.

 U Laska  wygląda to podobnie

image

 tylko że tu

w  czasie ok 4,5 sek następuje spadek prędkości o ok. 10 km/h czyli o ok 2,8 m/s

opóźnienie ok 0,61 m/s.

Widać że zmiana  kąta natarcia  nie ma tu wpływu, gdyż w następnym odcinku  czasowym wzrost kąta  natarcia jest podobny

a predkość  pozostaje constans.

**

Dla zobrazowania  co  musi się  stać aby na ścieżce schodzenia  zadziałała  siła  ok. 4,5 Tony

np. zmiana  wysunięcia klap z poz. 28 na 45 stopni- czyli bardzo  duża  zmiana  pozycji klap

При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С

Przy prędkości 288 km/h wlocie poziomym i wysunięciu klap na 28 stopni opór czołowy wyniesie 11,4 Ton a po wysunięciu klap na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wyniesie 16 Ton , czyli zmiana położenia klap z 28 do 45 stopni skutkuje zwiększeniem sił oporu o 4,6 Ton.


Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka