19 obserwujących
770 notek
616k odsłon
  253   0

Zniknięcie rejestratora K3-63 -ciąg dalszy- dowód, że narracja MAK jest kłamstwem.

Znikniecie rejestratora   K3-63  dowodzi, że  MAK  kłamie – z prostego  powodu: jest to  fizycznie  niemożliwe , aby w katastrofie typu CFIT  , zderzeniu ‘o małej energii”  - jak je  słusznie  określił dr Lasek – taki  element się  zdematerializował.
Wniosek:  narracja  MAK  wsparta  przez  Laska ale też przez  profesora Artymowicza z Uniwersytetu w Toronto – jest  kłamstwem.
Znikniecie  takiej skrzynki  z bakelitu – gdy nie było  pożaru tego  fragmentu  podłogi  -  mogło nastąpić  tylko wskutek  wybuchu  lub działań osób trzecich.

image
Tu  nie chodzi  o zapisy , o to że były inne rejestratory – tak to usiłował  tłumaczyć  Rosjan  niby ekspert Lipiec; tu chodzi  o to że  przy tych parametrach  zderzenia  sama  skrzynka  nie mogła  się  zdematerializować;
 Podkreślę  jeszcze  raz:
- było to zderzenie  o małej  energii
- rejestrator umieszczony  jest  we wnęce  w podłodze , która  sama w sobie jest  rodzajem  klatki  bezpieczeństwa  , elementem której ściany  ulegając  deformacji przy zderzeniu  chronią  rejestrator  przez zniszczeniem.
- i wreszcie : samolot upadł wg narracji MAK  w  pozycji  odwróconej -  najpierw zgniatana niszczona  jest  konstrukcja  kadłuba, wręgi podłużnice -  co pochłania  energie i  znacznie  zmniejsza przeciążenie  działające  na samą podłogę i umieszczony  w jej wnęce  rejestrator.

 Osoby  bez wiedzy technicznej tego nie rozumieją, np. mgr fizyki  Michał  Jaworski który  swą niewiedzę próbuje  przykrywać głupkowatymi  żarcikami i bełkotem para technicznym.
image
To osobnik ,który  nie rozumie  prostych  zagadnień  dotyczących  przeciążeń;  nie mający  orientacji w zagadnieniach wytrzymałości materiałów.
Studiował  fizykę  tablicową  i najlepiej opanował  aproksymacje  wykresów, ale  zrozumienie  zjawisk  rzeczywistych  zdecydowanie  go przerasta.
  Podobnie bloger Gwant, który nie ma   nawet minimalnej orientacji w kwestiach  przeciążeń i wytrzymałości  materiałów  a także  nie akceptuje , nie kojarzy faktów:

Gwant
15 czerwca 2021, 20:33

To był rejestrator eksploatacyjny. Konstruując jego obudowę (z bakelitu), mechanizmy wewnętrzne, zastosowany nośnik  informacji nie zakładano, że mają przetrwać  katastrofę - zwłaszcza tak poważną.


- Skoro rejestrator przetrwał  katastrofy wielokrotnie bardziej  poważne ( używając jego określenia) to  musiał by przetrwać  w Smoleńsku , gdyby nie wybuch czy  inne działania  osób trzecich.

****


Demagogia, ignorancja i wprowadzanie  w błąd  opinii publicznej przez  "eksperta" PKBWL  Piotra  Lipca.

  Omawiając  sprawę  'zaginionego" rejestratora  K3-63 Piotr Lipiec powiedział , że   to bez  znaczenia  ..bo  są dane z innych rejestratorów; wyraził swoje błędne  zdanie prezentowane jako  absolutnie słuszne.

  Nie ma tych danych.. nie można było skonfrontować  zapisów  o charakterze śladu materialnego z zapisami na taśmie magnetycznej  a może tylko z "odczytami"  .

Ignorancja Piotra  Lipca  przejawia  się w jego stwierdzeniu , że

/rejestrator nie posiada  zabezpieczeń przed zniszczeniem
( jak wynika z podanych przeze mnie  przykładów nie tak łatwo go zniszczyć...)

- także na podstawie wiedzy  z mechaniki i  wytrzymałości materiałów - której  najwyraźniej Piotrowi Lipcowi brakuje-  można określić  , że  w zderzeniu o małej energii dodatkowo  w pozycji odwrotnej nie  było możliwości fizycznej powstania takich uszkodzeń rejestratora


a  demagogia w jego stwierdzeniu
- nie posiada  zabezpieczeń przed pożarem..
( podczas gdy w  Smoleńsku pożaru  w rejonie  zabudowania  rejestratora  K3-63 nie  było.)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=MZQSYhGhAZ0
mgr inż. Piotr Lipiec (PLL LOT)

Zdarzyło sie że  rejestrator  K2-63  przetrwał  nawet  przy predkości zderzenia 950 km/h

Katastrofa  Tu-124  pod  Dniepropietrowskiem
https://ru.wikipedia.org/wiki/Катастрофа_Ту-124_под_Днепропетровском
на скорости 950 км/ч под углом около 70—75° и с левым креном врезался в кукурузное поле
samolot  zderzył sie  z podłożem z prędkością  950km/h

Однако на параметрическом регистраторе (К3-63) записи отсутствовали[2].
na rejestratorze  K3-63  brak było zapisów...


Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka