...przyczyny katastrofy Tu-154M w Iranie w roku 2009...
https://reports.aviation-safety.net/2009/20090715-0_T154_EP-CPG.pdf
MAK nigdy nie opublikował wyników swego dochodzenia;
nadal na stronie MAK wisi tylko komunikat o rozpoczęciu badania katastrofy:
https://mak-iac.org/rassledovaniya/15-iyulya-tu-154m-ep-cpg/
Według dostępnych informacji w dniu 15 lipca 2009 r. samolot Tu-154M należący do irańskich Caspian Airlines rozbił się na trasie Teheran-Yerevan.
Zgodnie z międzynarodowym prawem lotniczym Międzypaństwowy Komitet Lotniczy utworzył grupę specjalistów, która poleci do Iranu, aby wziąć udział w badaniu wypadku lotniczego.
Na czele grupy stoi Zasłużony Pilot ZSRR Jachmenew Georgij Aleksandrowicz.
Zespół będzie współpracował z władzami lotniczymi Islamskiej Republiki Iranu, w pełnej zgodności z postanowieniami załącznika 13 "Badanie wypadków i incydentów lotniczych" do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym (ICAO).
****
Tylko w korespondencji z Civil Aviation Organisation - dopiero z dnia 14.09.2010 roku ( podczas gdy wewnętrzny telegram w Rosji przyczynach katastrofy rozesłano 11 grudnia 2009 roku !! ) - strona rosyjska podała jako powód katastrofy pęknięcie zmęczeniowe wirnika silnika D30KU/KU-2.

Czy poinformowano stronę polską o istniejącym zagrożeniu ?

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka