Celowo wprowadzali w błąd , dezorientowali załogę - mając wszelkie możliwości, by w trudnych warunkach meteorologicznych bezpiecznie prowadzić samolot po ścieżce - przynajmniej do wysokości decyzji, by ostrzec załogę o stwierdzonych odchyłkach od ścieżki schodzenia; nie zrobili tego - zapewne LOGIKA z Moskwy wydała im takie polecenie.
( sami kontrolerzy na pewno nie wiedzieli jaki los szykują służby polskiemu samolotowi; wykonywali polecenia w swoim zakresie działania)
jak powinni byli działać kontrolerzy 10 kwietnia 2010 roku zgodnie z zasadami ich pracy obowiązującymi w Rosji ?
- podobnie jak w przypadku tego lotu i tej katastrofy i podchodzenia do lądowania w gorszych warunkach meteorologicznych, we mgle i przy niskim poziomie chmur
17.03.2007 экипаж самолета Ту-134А RA-65021 «Авиакомпания «ЮТэйр» выполнял регулярный пассажирский рейс ЮТ-471 по маршруту Сургут-Самара.
https://www.mak-iac.org/upload/iblock/4d8/Ty-134_17-03-2007.pdf
- i przy wyposażeniu lotniska w podobny radar podejścia jak na lotnisku w Smoleńsku

Zgodnie z zasadami - podanymi w raporcie MAK z tego incydentu:
kontroler radaru podejścia jest zobowiązany do:
- poinformować załogę o zbliżeniu się do początku ścieżki schodzenia ( 400-600 m przed początkiem ścieżki)
Uwaga: w Smoleńsku warunek ten jest spełniony)
- uzyskać od załogi potwierdzenie wejścia na ścieżkę i rozpoczęciu zniżania
- wymóg w Smoleńsku nie spełniony

- w przypadku stwierdzenia odchyłek od kursu i ścieżki niezwłocznie informować załogę i podawać wartości odchyłek
- Uwaga:w Smoleńsku wymóg nie spełniony
Jakie były warunki w trakcie podchodzenia do lądowania samolotu Tu-134 w 20017 roku na lotnisko Osz?
widoczność pionowa : 30 m
widoczność pozioma : 225 m
Uwaga: warunki znacznie gorsze niż w Smoleńsku a kontrolerzy naprowadzili samolot na pas.
Katastrofa samolotu Tu-134 spowodowana była błędem załogi już poza odcinkiem odpowiedzialności kontrolerów za naprowadzanie samolotu;
- załoga nie tylko nie podjęła decyzji o odejściu na drugi krąg , ale na wysokości ok. 65 m zwiększyła prędkość zniżania z ok 4 m/s na ok 6-7 m/s !
dopiero na wysokości ok 25 m nad ziemią pilot rozpoczął manewr go-around, przestawiając silniki na moc startową i rozpoczynając zmniejszenie prędkości zniżania; jednak energiczne przestawienie steru wysokości nastąpiło dopiero na wysokości 9 m nad ziemią
jednak te spóźnione działania nie skutkowały faktycznym, zauważalnym zmniejszeniem prędkości zniżania i samolot przyziemił z prędkością pionową rzędu 6 m/s i uległ katastrofie/
Uwaga: wg propagandzisty Artymowicza, wg zakłamującego wydarzenia w Smoleńsku dra Laska , wg autorów kłamliwej narracji - funkcjonariuszy MAK - samolot Tu-154 rozpoczął manewr odejścia na drugi krąg na wysokości rzędu 20 m nad ziemią , przy podnoszącym się terenie !
faktyczny zapas wysokości był by więc rzędu 10 m !!
Oczywiście przejście do wznoszenia przy takich warunkach początkowych było by niemożliwe; czyli MAK sfałszował dane odnośnie ostatniego odcinka lotu T-154 a Lasek/Artymowicz kłamstwa te wspierają.
* jako podano w raporcie MAK dot. katastrofy Tu-134 głębokość przepadania Tu-134 przy prędkości zniżania 6 m/s jest rzędu 25 m
- dla Tu-154 - znacznie cięższego o większej bezwładności jest to rząd 35-40 m - przy idealnym wykonaniu manewru;
potwierdzeniem sfałszowania danych jest fakt , że w stenogramie jest odczyt wysokości radiowej w ostatniej fazie lotu, w której w odstępach sekundowych odczytywane są wysokości 40, 30, 20 m !!
oznacza to, że wg raportu MAK na wysokości 20 m nad ziemią samolot zbliżał się do niej z prędkości 10 m/s ( uwzględniając podnoszący się teren)
przejście do wznoszenia przy tych parametrach początkowych jest fizycznie niemożliwe.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka