Król jest nagi
Wykonawcy zamachu terrorystycznego w Smoleńsku popełnili wiele błędów, zostawili masę śladów wskazujących jednoznacznie, że nie jest to żaden CFIT , żaden błąd pilotów - tylko ordynarny, brutalny akt terroru.
Rurka smoleńska jest śladem specyficznym- czy jest to niedoróbka? czy jest to znak:
I tak nam nic nie zrobicie-
Nie mamy waszego płaszcza...
Najsmutniejsze i kompromitujące jest to, że niewiele osób zwróciło na to uwagę ... do dziś może trzy , cztery ?
na ten temat była jedna z pierwszych moich notek na Salonie 24
https://www.salon24.pl/u/niegracz/836293,rurka-ze-zlomu-a-oglad-specjalistow
ale tu nie chodzi o słowne przepychanki na niszowym forum.
-Tu chodzi o polską racje stanu - o ujawnienie kłamstw MAK/Laska
tych wszystkich krytycznych niezgodności w narracji rosyjskiej
w tym przypadku -
tego że - ordynarnie wepchnięta w wirnik zwykła rurka stalowa oczywiście nie jest częścią silnika odrzutowego nie dostrzegli:
- eksperci komisji Millera
- prezes PAN profesor Michał Kleiber , który dał zielone światło narracji rosyjskiej stwierdzając że mam "zaufanie do pana dr Laska"
czym skutecznie zniechęcił tych naukowców, ekspertów, inżynierów, którzy może i mieli wątpliwości w tej i innych sprawach ale po takim dictum i niepoczytalnych atakach medialnych na prof Kleibera , który początkowo mówił ze on, nauka polska, chce się włączyć w badanie "katastrofy" - po takim dictum większość tego środowiska wolała zamilknąć
- nie dostrzegli rurki smoleńskiej eksperci Podkomisji - sami skupieni na innych obszarach zagadnień
- wreszcie -na rurke smoleńską - jak cielę na malowane wrota patrzył ponad normalnie czy para normalnie amator - ale z tytułem : prof. astrofizyki Paweł Artymowicz z University of Toronto.
A sprawa jest ewidentna:
zunder to po niemiecku zendra czyli warstwa tlenków żelaza tworząca się na wyrobach walcowanych na gorąco - warstwa o charakterystycznym wyglądzie; takim jaki posiada rurka smoleńska:
tak jak i wszystkie rurki ze zwykłej stali węglowej , walcowane na gorąco sprzedawane w stanie surowym:
w silniku odrzutowym nie montuje się części ze stali w stanie surowym po walcowaniu
I to w zasadzie by było na tyle.
***
- nie używa się na tego typu części zwykłej stali węglowej
-Jakie materiały są faktycznie stosowane ?
- znajdujemy to na stosownych stronach rosyjskojęzycznych:
http://old.rsatu.ru/sites/ad/download/material.pdf
КОНСТРУКЦИОННЫЕ МАТЕРИАЛЫ, ПРИМЕНЯЕМЫЕ В НЕКОТОРЫХ
ТУРБОРЕАКТИВНЫХ ДВИГАТЕЛЯХ
Materiały konstrukcyjne stosowane w silnikach odrzutowych
https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-splavov-na-osnove-titana-v-izdeliyah-razrabotki-oao-aviadvigatel/viewer
np. spory silnik o masie 1100 kg
3. ТУРБОРЕАКТИВНЫЙ ДВИГАТЕЛЬ Р13Ф-300
3.1 Компрессор низкого давления
Kompresor niskiego ciśnienia
Вал ротора
Wał wirnika- ЭИ-961Ш
wysokostopowa stal żaroodporna; zawierając m,.in.
10,5 -12 % chromu,
1,6-2% wolframu
1,5-1,8 niklu
w sprężarce wysokiego ciśnienia wał wykonany jest ze stali konstrukcyjnej 40ХНМА która zawiera m in.
1,25 do 1,9% niklu
0,6 do 0,9 % chromu
0,15 do 0,35 molibdenu
a tu:
stopy tytanu stosowane do budowy silników odrzutowych, w tym D-30KU montowany na samolocie Tu-154M
https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-splavov-na-osnove-titana-v-izdeliyah-razrabotki-oao-aviadvigatel
*
Dziękuje za uwagę.