Król jest nagi
Wykonawcy zamachu terrorystycznego w Smoleńsku popełnili wiele błędów, zostawili masę śladów wskazujących jednoznacznie, że nie jest to żaden CFIT , żaden błąd pilotów - tylko ordynarny, brutalny akt terroru.
Rurka smoleńska jest śladem specyficznym- czy jest to niedoróbka? czy jest to znak:
I tak nam nic nie zrobicie-
Nie mamy waszego płaszcza...
Najsmutniejsze i kompromitujące jest to, że niewiele osób zwróciło na to uwagę ... do dziś może trzy , cztery ?
na ten temat była jedna z pierwszych moich notek na Salonie 24
https://www.salon24.pl/u/niegracz/836293,rurka-ze-zlomu-a-oglad-specjalistow
ale tu nie chodzi o słowne przepychanki na niszowym forum.
-Tu chodzi o polską racje stanu - o ujawnienie kłamstw MAK/Laska
tych wszystkich krytycznych niezgodności w narracji rosyjskiej
w tym przypadku -
tego że - ordynarnie wepchnięta w wirnik zwykła rurka stalowa oczywiście nie jest częścią silnika odrzutowego nie dostrzegli:
- eksperci komisji Millera
- prezes PAN profesor Michał Kleiber , który dał zielone światło narracji rosyjskiej stwierdzając że mam "zaufanie do pana dr Laska"
czym skutecznie zniechęcił tych naukowców, ekspertów, inżynierów, którzy może i mieli wątpliwości w tej i innych sprawach ale po takim dictum i niepoczytalnych atakach medialnych na prof Kleibera , który początkowo mówił ze on, nauka polska, chce się włączyć w badanie "katastrofy" - po takim dictum większość tego środowiska wolała zamilknąć
- nie dostrzegli rurki smoleńskiej eksperci Podkomisji - sami skupieni na innych obszarach zagadnień
- wreszcie -na rurke smoleńską - jak cielę na malowane wrota patrzył ponad normalnie czy para normalnie amator - ale z tytułem : prof. astrofizyki Paweł Artymowicz z University of Toronto.
A sprawa jest ewidentna:
zunder to po niemiecku zendra czyli warstwa tlenków żelaza tworząca się na wyrobach walcowanych na gorąco - warstwa o charakterystycznym wyglądzie; takim jaki posiada rurka smoleńska:

tak jak i wszystkie rurki ze zwykłej stali węglowej , walcowane na gorąco sprzedawane w stanie surowym:

w silniku odrzutowym nie montuje się części ze stali w stanie surowym po walcowaniu
I to w zasadzie by było na tyle.
***
- nie używa się na tego typu części zwykłej stali węglowej
-Jakie materiały są faktycznie stosowane ?
- znajdujemy to na stosownych stronach rosyjskojęzycznych:
http://old.rsatu.ru/sites/ad/download/material.pdf
КОНСТРУКЦИОННЫЕ МАТЕРИАЛЫ, ПРИМЕНЯЕМЫЕ В НЕКОТОРЫХ
ТУРБОРЕАКТИВНЫХ ДВИГАТЕЛЯХ
Materiały konstrukcyjne stosowane w silnikach odrzutowych
https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-splavov-na-osnove-titana-v-izdeliyah-razrabotki-oao-aviadvigatel/viewer
np. spory silnik o masie 1100 kg
3. ТУРБОРЕАКТИВНЫЙ ДВИГАТЕЛЬ Р13Ф-300
3.1 Компрессор низкого давления
Kompresor niskiego ciśnienia
Вал ротора
Wał wirnika- ЭИ-961Ш
wysokostopowa stal żaroodporna; zawierając m,.in.
10,5 -12 % chromu,
1,6-2% wolframu
1,5-1,8 niklu
w sprężarce wysokiego ciśnienia wał wykonany jest ze stali konstrukcyjnej 40ХНМА która zawiera m in.
1,25 do 1,9% niklu
0,6 do 0,9 % chromu
0,15 do 0,35 molibdenu
a tu:
stopy tytanu stosowane do budowy silników odrzutowych, w tym D-30KU montowany na samolocie Tu-154M
https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-splavov-na-osnove-titana-v-izdeliyah-razrabotki-oao-aviadvigatel
*
Dziękuje za uwagę.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka