19 obserwujących
864 notki
640k odsłon
  121   0

Tajemnicza siła hamująca - ścieżka schodzenia - Smoleńsk 8:40:22 ; dla ekspertów.

    O godzinie  8:40:22  , gdy samolot był na wysokości geometrycznej  ok. 290 m

- nagle samolot wyhamował prędkości   307 km/h do 290 km/h  w ciągu ok. 9 sekund;

oznacza  to,  że średnie opóźnienie  wynosiło  0,52 m/s2  

 a średnia  siła  hamująca  ok. 36000 N ( t.j. ok 3,5 Ton);

siła chwilowa musiała by być rzędu  50000 N  ( 5 Ton)

gdyż nie mogła od razu  zadziałać,  tylko  stopniowo narastać a potem spadać;

  opóźnienie  musiało by sięgać  rzędu 0,8 m/s2

-

- takie hamowanie winno być odczuwane przez  załogę i pasażerów;  ale w stenogramie  brak zapisów

świadczących o reakcji załogi lub działaniach związanych z tym incydentem


- Co mogło być  źródłem tej siły ?

- spadek  ciągu silników ? NIE  - gdyż pracowały na reżimie  minimalnym - obroty N1 33,8%

- mechanizacja skrzydła ? NIE - gdyż klapy były wysunięte na 36 ;

zresztą nie można wysunąć  klap na 45  ( co dałoby i tak za małą siłę)  ..  i  zdążyć  wycofać  w czasie 9 sekund

- zwiększenia  kąta natarcia ? NIE;   jak widać na wykresie kąt pochylenia był prawie stały , a nawet w końcu tego 9 sekundowego odcinka czasowego  - się zmniejszył


- czy jest coś jeszcze , co mogłoby wyjaśnić  ten tajemniczy incydent na wydruku  parametrów ?


image


-Czy to kolejny "błąd"  w wydrukach  parametrów ?

Lubię to! Skomentuj1 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale