1. Pierwszy raz w historii katastrof typu CFIT i zderzeniu w ostatniej fazie zniżania "po ścieżce" - wyrwane czarne skrzynki z miejsca zamocowania w ogonie.
( w dość podobnej do narracji MAK katastrofie Ił-a na wyspie Timor, skrzynki pozostały oczywiście w miejscu zamocowania w ogonie - aby zostały wyrwane niezbędne są prędkości zderzenia powyżej 400 km/h
2. Pierwszy raz w historii katastrof typu CFIT - brak śladu pierwszego uderzenia kadłuba w miękkiej ziemi.
3. Dźwigar centropłata znaleziony parę dziesiątek metrów od wrakowiska wlasku.
4. Tak wiele ciał pozbawionych odzieży- co nigdy nie miało miejsca przy podobnych parametrach zderzenia
( jak dowodzą przykłady z innych katastrof może to mieć miejsce przy prędkościach powyżej 400 km/h.)
5. Rzekome przeciążenia 100g przy „ upadku o niskiej energii”. Niezgodność z prawami fizyki.
( w tylnej części kadłuba mogło być najwyżej rzędu 20g)
6. Rekord świata w szybkości rzekomo wykonanych sekcji zwłok ( i nie dopuszczenie do nich polskich prokuratorów).
7. Nadzwyczajne rozdrobnienie kadłuba – nie było katastrofy o podobnych parametrach( prędkość , kąt upadku, podłoże, brak pożaru który by stopił kadłub) , która skutkowałaby takim rozdrobnieniem samolotu. Niezgodność z prawami fizyki.
8. Rozkawałkowanie wszystkich zespołów foteli.
9. Dezinformacja w sprawie czasu zdarzenia - gdy ma ono miejsce tuż przy lotnisku; nigdy coś takiego nie miało miejsca.
10. Brak akcji ratowniczej – nawet nie szukano tych którzy ewentualnie przeżyli; po wrakowisku biegały tylko służby w tym funkcjonariusze FSB w kamizelkach kuloodpornych, a strażacy snuli się leniwie i polewali nieliczne ogniska ognia.
11. Drzwi wbite od zewnątrz w burtę z samolotu.
12. Udane rozpoczęcie manewru go-around ( przejście na wznoszenie) z wysokości poniżej 15 m nad poziomem podłoża; gdy absolutne minimum dla tych parametrów to 30 m!!
a wg MAK nawet 40 m
cytuję z raportu MAK:
Modelowanie wykazało, że bezpieczne odejście
na drugi krąg w danym przypadku jest zapewnione z wysokości około 40 metrów
13. Zniknięcie rejestratora K3-63
Tymczasem w zamachu na Prezydenta Mozambiku , który leciał samolotem Tu-134 a samolot zderzył się z podłożem przy z większej prędkości niż Tu-154 taki sam rejestrator - ocalał !!
- i to w dobrym stanie !!!
Katastrofa samolotu AN-24= samolot rozpadł się jeszcze w powietrzu przy prędkości zniżania ok. 80-90m/s
К-3-63 найден в месте падения самолета, пленка сохранилась, запись перегрузки, высоты полета и скорости во время полета и после возникновения катастрофической ситуации сохранилась практически полностью и использовалась для оценки характера падения самолета после отрыва хвостовой части фюзеляжа с горизонтальным и вертикальным оперением.
Na miejscu katastrofy znaleziono rejestrator K-3-63, zachowała się taśma, zapis przeciążeń, wysokości lotu i prędkości w czasie lotu i po katastrofie zachował się prawie w całości i został wykorzystany do oceny charakteru upadku samolotu po oderwaniu części ogonowej kadłuba z kadłubem poziomym i pionowym.
http://www.airdisaster.ru/reports.php?id=12
14. Drzewa zwalone w przeciwnym w przeciwnym kierunku niż ruch kadłuba..
tu widać je na pierwszym planie:
https://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/foto/poleszczatkow/P1010341m.jpg
15. Podobne obcięcie końcówek skrzydeł- lewego i prawego.
są i dalsze precedensy ....