1. Pierwszy raz w historii katastrof typu CFIT i zderzeniu w ostatniej fazie zniżania "po ścieżce" - wyrwane czarne skrzynki z miejsca zamocowania w ogonie.
( w dość podobnej do narracji MAK katastrofie Ił-a na wyspie Timor, skrzynki pozostały oczywiście w miejscu zamocowania w ogonie - aby zostały wyrwane niezbędne są prędkości zderzenia powyżej 400 km/h
2. Pierwszy raz w historii katastrof typu CFIT - brak śladu pierwszego uderzenia kadłuba w miękkiej ziemi.
3. Dźwigar centropłata znaleziony parę dziesiątek metrów od wrakowiska wlasku.
4. Tak wiele ciał pozbawionych odzieży- co nigdy nie miało miejsca przy podobnych parametrach zderzenia
( jak dowodzą przykłady z innych katastrof może to mieć miejsce przy prędkościach powyżej 400 km/h.)
5. Rzekome przeciążenia 100g przy „ upadku o niskiej energii”. Niezgodność z prawami fizyki.
( w tylnej części kadłuba mogło być najwyżej rzędu 20g)
6. Rekord świata w szybkości rzekomo wykonanych sekcji zwłok ( i nie dopuszczenie do nich polskich prokuratorów).
7. Nadzwyczajne rozdrobnienie kadłuba – nie było katastrofy o podobnych parametrach( prędkość , kąt upadku, podłoże, brak pożaru który by stopił kadłub) , która skutkowałaby takim rozdrobnieniem samolotu. Niezgodność z prawami fizyki.
8. Rozkawałkowanie wszystkich zespołów foteli.
9. Dezinformacja w sprawie czasu zdarzenia - gdy ma ono miejsce tuż przy lotnisku; nigdy coś takiego nie miało miejsca.
10. Brak akcji ratowniczej – nawet nie szukano tych którzy ewentualnie przeżyli; po wrakowisku biegały tylko służby w tym funkcjonariusze FSB w kamizelkach kuloodpornych, a strażacy snuli się leniwie i polewali nieliczne ogniska ognia.
11. Drzwi wbite od zewnątrz w burtę z samolotu.

12. Udane rozpoczęcie manewru go-around ( przejście na wznoszenie) z wysokości poniżej 15 m nad poziomem podłoża; gdy absolutne minimum dla tych parametrów to 30 m!!
a wg MAK nawet 40 m
cytuję z raportu MAK:
Modelowanie wykazało, że bezpieczne odejście
na drugi krąg w danym przypadku jest zapewnione z wysokości około 40 metrów
13. Zniknięcie rejestratora K3-63
Tymczasem w zamachu na Prezydenta Mozambiku , który leciał samolotem Tu-134 a samolot zderzył się z podłożem przy z większej prędkości niż Tu-154 taki sam rejestrator - ocalał !!
- i to w dobrym stanie !!!
Katastrofa samolotu AN-24= samolot rozpadł się jeszcze w powietrzu przy prędkości zniżania ok. 80-90m/s
К-3-63 найден в месте падения самолета, пленка сохранилась, запись перегрузки, высоты полета и скорости во время полета и после возникновения катастрофической ситуации сохранилась практически полностью и использовалась для оценки характера падения самолета после отрыва хвостовой части фюзеляжа с горизонтальным и вертикальным оперением.
Na miejscu katastrofy znaleziono rejestrator K-3-63, zachowała się taśma, zapis przeciążeń, wysokości lotu i prędkości w czasie lotu i po katastrofie zachował się prawie w całości i został wykorzystany do oceny charakteru upadku samolotu po oderwaniu części ogonowej kadłuba z kadłubem poziomym i pionowym.
http://www.airdisaster.ru/reports.php?id=12
14. Drzewa zwalone w przeciwnym w przeciwnym kierunku niż ruch kadłuba..
tu widać je na pierwszym planie:
https://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/foto/poleszczatkow/P1010341m.jpg
15. Podobne obcięcie końcówek skrzydeł- lewego i prawego.
są i dalsze precedensy ....
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka