https://www.salon24.pl/u/gwant/1006698,co-zarejestrowal-system-msrp-64-samolotu-plf101-w-smolensku
Ja tam się nie znam tak dobrze jak bloger Gwant na analizie danych z rejestratorów zawartych w raporcie MAK;
załóżmy więc , że on to dobrze, prawidłowo zestawił ..

- I co z tego wynika ?
Jak wiadomo wg narracji MAK samolot Tu-154 zderzył się z brzoza na wysokości ok. 6 m nad ziemią
- w tym momencie samolot był na lekkim wznoszeniu;
wg wykresu w notce Gwanta w tym momencie leciał równolegle do wznoszącego sie podłoża
( z innych danych wiemy że wznoszenie terenu to ok. 3 m/100m)
tak więc prędkość wznoszenia była ok 2,5 m/s
( konserwatywnie zakładam że mimo utraty końcówki skrzydła( a wiec spadku siły nośnej) mimo szybkiego wzrostu przechyłu- a więc błyskawicznego spadku siły nośnej ( składowej pionowej) samolot w 2 sek. wznosi się o 7 m.
- ale w tym czasie poziom terenu podnosi się o ok 4 m
- urwane skrzydło sięga na odległość 11,5 m od osi wzdłużenie samolotu
Korzystając tylko z elementarnych umiejętności z zakresu arytmetyki i geometrii nabytych w szkole podstawowej..
.. możemy stwierdzić , że wg Gwanta i MAK samolot Tu-154 po zderzeniu się z brzozą
nie przekręcił by się na plecy,
ale zderzył z ziemią po mniej niż 2 sekundach.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka