https://www.salon24.pl/u/gwant/1006698,co-zarejestrowal-system-msrp-64-samolotu-plf101-w-smolensku
Ja tam się nie znam tak dobrze jak bloger Gwant na analizie danych z rejestratorów zawartych w raporcie MAK;
załóżmy więc , że on to dobrze, prawidłowo zestawił ..
- I co z tego wynika ?
Jak wiadomo wg narracji MAK samolot Tu-154 zderzył się z brzoza na wysokości ok. 6 m nad ziemią
- w tym momencie samolot był na lekkim wznoszeniu;
wg wykresu w notce Gwanta w tym momencie leciał równolegle do wznoszącego sie podłoża
( z innych danych wiemy że wznoszenie terenu to ok. 3 m/100m)
tak więc prędkość wznoszenia była ok 2,5 m/s
( konserwatywnie zakładam że mimo utraty końcówki skrzydła( a wiec spadku siły nośnej) mimo szybkiego wzrostu przechyłu- a więc błyskawicznego spadku siły nośnej ( składowej pionowej) samolot w 2 sek. wznosi się o 7 m.
- ale w tym czasie poziom terenu podnosi się o ok 4 m
- urwane skrzydło sięga na odległość 11,5 m od osi wzdłużenie samolotu
Korzystając tylko z elementarnych umiejętności z zakresu arytmetyki i geometrii nabytych w szkole podstawowej..
.. możemy stwierdzić , że wg Gwanta i MAK samolot Tu-154 po zderzeniu się z brzozą
nie przekręcił by się na plecy,
ale zderzył z ziemią po mniej niż 2 sekundach.