Prof. Artymowicz z Univwersity of Toronto udający po godzinach eksperta lotniczego, a tak naprawdę zajmujący się propgandową osłoną kłamstw MAK w sprawie zamachu w Smoleńsku, który przez rosyjska propagandę został przedstawiony jako CFIT - wina pilotów-
popełnił bzdurną, prestidigitatorską notkę
w której
przedstawił konfabulację Wysokich Lotów końcówki naginając Fizykę i Aerodynamikę na maksa !!

Obaj Kłamcy Smoleńscy - Artymowicz i jego Asystent d/s Hejtu i Propagandy wsparli swe kłamstwa przykładem z eksperymentu z testu niszczącego samolotu DC-7, w którym wg nich- końcówka leciała podobnie jak w Smoleńsku ..
???
Wystarczy popatrzeć na stop klatki z filmu z tego eksperymentu:





końcówka wznosi się niewiele i za chwilę uderzy o podłoże , następnie koziołkuje... dlatego wylądowała ponad 100m od miejsca oderwania - ale nie wskutek Wysokich Lotów !!
BUSTED !
Artymowicz skonfabulował trajektorię na siłę : tak aby połączyc punkty A i B ( A-oderwanie końcówki B- miejsce znalezienia końcówki)
w tym celu wymyślił jakoby w punkcie oderwania na końcówkę działa potężna siła nośna,
która " jak z procy wyrzuciła końcówkę w górę"
jak to opisałem w notce:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1272297,lot-koncowki-tu-154-wg-prof-artymowicza-czyli-lot-nad-kukulczym-gniazdem
oczywiście jest to bzdurna hipoteza niezgodna z aerodynamiką i fizyką.
dlatego mam dla prof. astrofizyki z University of Toronto specjalną lekcję fizyki pokazującą gdzie popełnił rażące błędy
profesorek manipulatorek przyjął początkową predkośc pionową ( oczywiście w górę) końcówki w momencie oderwania jako 19 m/s
- skąd wziął te wartość ??? ... z sufitu !
a dlaczego przyjął tę wartość prędkości pionowej ?
bo mu pasowała do jego wyliczanek

Lekcja fizyki dla dla prof. astrofizyki z University of Toronto

to fragment z rysunku w jego notce:
https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/371866,16-lot-koncowki-skrzydla-wykresy-i-warianty,2
to jest żenada
profesor twierdzi jakoby końcówka skrzydła rotowała ( obracała się w jednej pozycji - jakoby umownie - tak jak by wokół osi pierwotnego zamocowania skrzydła ( pomija nawet fakt, że skrzydło Tu-154 jest skośne.*)
ale ten model ruchu to kompletna bzdura
przyjrzyjmy się schematowi oderwanego kawałka skrzydła oraz narysowanemu układowi osi:
otóż profesorek z University of Toronto konfabuluje, jakoby obrót końcówki skrzydła odbywał się względem osi x ( stabilizowanej dodatkowo quasi żyroskopowo - jak? z sufitu) a ruch postępowy w kierunku prostopadłym do osi x ( np. chwilowo np. ruch w kierunku y )

tylko że to fizycznie niemożliwe
Pokazuje i objaśniam:
wskutek oporu powietrza poruszający się obiekt będzie miał tendencje do przyjmowania położenia minimalizującego opór powietrza -czyli w tym przypadku korzystne energetycznie będzie poruszanie się wzdłuż osi x i obrót wokół osi x

nie stanie się to momentalnie , ale przy każdej rotacji maksymalny opór czołowy będzie miał mniejsze minimum
a pozycja końcówki lotu będzie coraz bardziej w kierunku x
a nie w kierunku y czy z
- Pomocnicze ćwiczenie dla prof. Artymowicza
Rzut dyskiem
dla uzyskanie jak najdłuższego rzutu
miotacz nie pcha dysku płaszczyzną x y do przodu czyli w kierunku z

lecz rzuca - tak by oś rzutu przechodziła przez płaszczyznę dysku nadając obrót w tej płaszczyźnie x-y

gdyby pchnał mocno dysk w kierunku osi z to opór powietrza i tak zmienił b y położenie dysku tak aby jego płaszczyzna x -y była jak najmniej odchylona kątowo od kierunku ruchu
Zezwolenie:
niniejszym wyrażam zgodę na wykorzystanie materiałów z tej notki
dla nauczania studentów z przedmiotu Fizyka
na University of Toronto Canada
*)
pomija nawet fakt, że skrzydło Tu-154 jest skośne...

.. w rezultacie czego przy obrocie wokół osi wzdłużnej skrzydło wystawiło by się rozerwanym przełomem skośnie do przodu i na ten przełom zadziałała by znacznie większa siła niż na koniec przeciwny wskutek czego końcówka zaczęła by się szybciej obracać wokół osi orientacyjnie prostopadłej do pierwotnego położenia płaszczyzny skrzydła
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka