Notka profesora Artymowicza na temat lotu końcówki skrzydła
wznosi się na szczyty jego prestidigitatorstwa:)
epatuje, żongluje, bawi dykteryjkami, rzuca wzorami
ale i tak wyłazi jaskrawo że jest to ..badziewie
https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/371866,16-lot-koncowki-skrzydla-wykresy-i-warianty
Przypominam z jednej z poprzednich notek:
Jak celnie skonstatował bloger Karlus w momencie hipotetycznego zderzenia Tu-154 z brzozą paliwo w końcówce skrzydła - zbiornik nr 3 ( które jest skośne względem osi kadłuba); przy wznoszeniu i działającym przeciążeniu było rozmieszczone tak, że ni ciut ciut nie mogło się wylewać zaraz po przecięciu skrzydła.
Bloger Karlus sprawdził i przytoczył dane techniczne odnośnie kolejności opróżniania zbiorników w skrzydłach- zbiornik nr 3 na końcu skrzydła jest opróżniany po zbiorniku nr 2 w środkowej części skrzydła; w tym momencie był on juz pusty a paliwo pobierane było ze zbiornika nr 3, w którym pozostało właśnie ok. 420 kg.
- niby jak to paliwo miałoby się wylać w momencie zderzenia ?
Zmienia się diametralnie masa wyjściowa do obliczeń:
było ok 600kg ;
jest ok 1 Tona.
Garbage In, Garbage Out, GIGO (pol. śmieci na wejściu – śmieci na wyjściu)
Dodatkowo zmienia się całkowicie charakterystyka aerodynamiczna płata skrzydła- w środku jest płynna masa, która zmienia w sposób chaotyczny poruszanie się końcówki !!
zanim się paliwo wyleje - zakłóci sugerowany przez niektórych ekspertów czysto aerodynamiczny lot końcówki .
Wróćmy do notki profesora Artymowicza z University of Toronto i przypomnijmy sufitowe założenia:
1. prędkość pionowa w momencie oderwania końcówki 19 m/s, która zostaje rzekomo nadana przez siłę nośną...
- Jaką qurnia siłę nośną ?
.. siła nośna to działała na końcówkę skrzydła ..gdy była ona integralną częścią tegoż.
w momencie oderwania ten element staje się tylko płaska płytą targaną oporem powietrza.
już nawet tuż przed oderwaniem siła nośna zaczyna spadać, gdyż w trakcie hipotetycznego przecinania skrzydła końcówka zaczyna drgać a gdy jest już tylko powiązana ze skrzydłem małym odcinkiem - moment siły wynikający z oporu powietrza odrywa ją nadają jej ruch obrotowy w przybliżeniu w płaszczyźnie skrzydła
w momencie oderwania siła nośna praktycznie zanika
- skrzydło wytwarza siłę nośna, gdyż jest na sztywno przymocowane do kadłuba i w trakcie lotu przepływ powietrza jest laminarny
**
jeśli chodzi o nadanie urywanej końcówce ruchu obrotowego to o wiele większe znaczenie ma ruch obrotowy w płaszczyźnie prostopadłej do powierzchni skrzydła...
w trakcie gdy skrzydło rozrywa się na pniu brzozy ale nadal jest połączone ze skrzydłem powstaje moment siły wynikający z siły nośnej
a tak o tej sile nośnej i jej wartości napisał prof. Artymowicz w inkryminowanej notce
Sila nosna urwanego skrzydla
Zespol Macierewicza nie zrozumial tez, ze w pierwszej fazie lotu
koncowka skrzydla poszybowala jak wystrzelona z procy w gore
(i nieco na prawo), gdyz sila aerodynamiczna nadawala jej poczatkowo przyspieszenie rowne az +16 g = (10 ton/0.6 tony) *g, skierowane w gore.
- gdy końcówka jest oderwana ma 3 stopnie swobody ; przepływ powietrza staje się chaotyczny, odrywają się strugi powietrza; płaska płyta jest targana oporem powietrza ; dodatkowe ruchu chaotyczne wynikają z sił spowodowanych przelewaniem się paliwa
prestidigitatorskie obliczanki profesora Artymowicza możemy między bajki włożyć
a zamieszczona przez niego wysoka trajektoria lotu jest tylko konfabulacją dla celu wciskania, że narracja MAK jest prawdą....
****
https://www.salon24.pl/u/niegracz/979108,o-obrotach-tu-154-lot-urwanej-koncowki-katastrofa-w-smolensku-porownawczo
Przykład:
Samolot Beech 390, masa własna 3,9 tony , rozpiętość skrzydeł 14 m,
przy rozpoczęciu manewru go-around uderzył na wysokości 18 m skrzydłem w betonowy słup sieci elektrycznej ;
odpadł kawał skrzydła o długości 13 stóp ( 4m !!)
Wskutek zderzenia z betonowym słupem na wysokości ok. 18 m nad ziemią została oderwana końcówka o długości ok 13 stóp ( 4 m); spadła na ziemię znajdowało się około 320 stóp(96m) na wschód od słupa
Komentarze