Np. tak:

https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/406363,19-scjentologiczna-fizyka-zamachu-smolenskiego
Większość ludzi daje się manipulować taką wypowiedzią, gdyż uważa, że jak jest sygnowana przez Profesora ! ( co prawda astrofizyki...)
to nie ma się nawet co zastanawiać! Mądrze prawi - i tyle...
Pokażę, jak Wami manipuluje profesor Artymowicz , udający eksperta od katastrof lotniczych.
1. " wolniej latający ATR"
- a że akurat w Tiumeniu jego prędkość pionowa była wyższa niż Tu-154 w Smolensku, to tego Artymowicz Wam nie powiedział
https://web.archive.org/web/20160305055709/http://www.mak.ru/russian/investigations/2012/report_vp-byz.pdf

5187 stóp na minutę to
26,2 m/s czyli 94,3 km/h !!
- i nawet przy tej wysokiej prędkości pionowej ( samolot pikował !) zderzenie przeżyło 10 osób z 33 na pokładzie czyli 30%.
- a na śmiertelność w katastrofach lotniczych, przy zderzeniu z ziemią o wiele większy wpływ ma predkość pionowa niż pozioma..
2. Artymowicz udający eksperta od katastrofa lotniczych wyciąga przykład katastrofy zupełnie innej niż w Smolensku
a jakoś pominął katastrofy podobne ... gdy samolot zderza się z ziemią w pozycji odwróconej przy podobnej predkości jak w Smoleńsku;
przykłady podałem wcześniej na Salonie 24
np. to są "ofiary" zderzenia samolotu z ziemią w pozycji odwróconej- Boeing 727 Flight 66
; zajmowały ostatnie miejsca w tyle samolotu

a to inna katastrofa w pozycji odwróconej

czyli w końcowej części kadłuba przy upadku w pozycji odwróconej
( gdyby w Smoleńsku był CFIT)
osoby zajmujące tam miejsce jak najbardziej miały by szanse na uratowanie się
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1284767,lopatologicznie-obrazkowo-pokazuje-ze-niar-sie-myli-o-rzad-wielkosci
3. udający eksperta Artymowicz podkreśla że ATR uderza w teren niezalesiony
sugerując, że drzewa w Smoleńsku (nieliczne !) miały wpłynąć istotnie na ciężkość obrażeń
- jest odwrotnie
instrukcje dla pilotów podają, że w przypadku konieczności awaryjnego lądowania w przygodnym terenie
dobrze jest lądowaćna las !!

przykład lądowania na las:
https://gfycat.com/amp/unacceptabledecimalgnat-air-france-flight-296-airbus-a320-crash-gif

Airbus A320
Occupants 136
Passengers 130
Crew 6
Fatalities 3
Injuries 50
zginęły tylko 3 osoby!
- dzieje się tak dlatego, że zderzanie samolotu z konarami, pniami pochłania energię kinetyczną, samolot zwalnia prędkość i impet uderzenia o ziemię jest mniejszy
prof.Artymowicz:
Roznica sa drzewa i sposob uderzenia w teren. To sa olbrzymie roznice: jesli wolniej latajacy ATR uderza w niezalesiony, w miare plaski teren i wiekszosc ludzi na pokladzie ginie, to powiedzialbym, ze to wskazuje na niezmiernie mala szanse przezycia katastrofy smolenskiej. Duzo lepiej niz laicy znaja to zagadnienie specjalisci-praktycy od badania katastrof,
ktorych nie dziwi obraz po wypadku smolenskim.
koniec cytatu ( pisownia oryginalna)
....Trzeba być manipulantem , ignorantem technicznym by obraz po wypadku smoleńskim nie dziwił!!!.
jeszcze raz ten sam obraz końcowej części kadłuba przy upadku podobnego do Tu-154 Boeing 737 , zderzenia w pozycji odwróconej

Tylko ktoś ślepy albo ignorant nie zauważy,
że to zupełnie inny obraz niż w Smoleńsku !
((
Jak by kogoś interesowało jaki poziom
reprezentuje bloger YKW czyli prof. Paweł Artymowicz z University of Toronto po godzinach
to taki:

**
ale i taki:
YKW:
Zostaly one natychmiast wychwycone przez blogerow, takich jak: Rado, Nudna Teoria, Czlowiek z Kijem, Wywczas, Bufon, Wadams, Andrzejmat i kilku innych. Nie bede ich argumentow powtarzal, mozna na przyklad rzucic okiem na te liste. Te kontrargumenty sa bardzo dobre.
koniec cytatu
- a ja powtórzę że nudna-teoria to jeden z największych głąbów i Manipulantów smoleńskich
i na niego powołuje sie profesor z University of Toronto !!
żenada
YKW:
Dziekuje za pomysly i wklad pracy Rado, Absurdello i Jerzykowi07.]
koniec cytatu
przypomnę, że Absurdello to ten głąb z Fizyki
który nie tylko upierał się, ale i wyliczał
że na ciało człowieka przy schodzeniu po schodach
działa przeciążenie 8g!!!
( a to była pomyłka w Wikipedii!!
dawno sprostowana , gdyż przy chodzeniu po schodach typowe przeciążenia to rząd 1,2 -1,4,g
i na niego powołuje się profesor z University of Toronto !!
żenada
a to asystent propagandowy prof. Artymowicza po godzinach udajacego eksperta od katastrof lotniczych

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka