7 obserwujących
376 notek
351k odsłon
928 odsłon

Jak zespoł Laska rurkę ze złomu wziął za część silnika samolotu Tu-154.

Wykop Skomentuj20

             To  kolejna  kompromitacja  zespołu Laska

a przy okazji blogera  Kenama,

który  też  uważa,  że  zardzewiała  gazrurka

to część   silnika  odrzutowego.

     Najlepiej   byłoby  zaprosić  Laska do programu  na żywo

i  w trakcie  wyjąć  przygotowane  dwa elementy;

-  rurka ze  złomu

- oryginalna  część  z silnika.


(Ta cała  historia  z rurką wetkniętą w  wirnik

to  że  nie tylko   zespół  najlepszych  rzekomo  ekspertów  od badań

wypadków  lotniczych w kraju ale i  NIKT  praktycznie  tego  nie  zauważył

przypomina  sytuację  z  bajki   pod  tytułem  "Szaty  króła"

- ktoś  musiał w końcu  powiedzieć

że  król jet  nagi. 


.



image

Zardzewiała rurka wetknięta w otwór wirnika silnika  Tu-154-

image

- nie  zauważona przez "specjalistów"; nie dziwi  ich  ten widok.


Rurka  z konstrukcji silnika wygląda tak:

image

a nie tak:

image

Na zdjęciu zardzewiała rurka  stalowa  ze złomu

takie coś nie mogło być  części silnika  odrzutowego  samolotu Tu-154.


Jest tu jeden  podstawowy  szczegół  , który  stanowi  jednoznaczny  dowód  , że  nie jest  to część  samolotu:

to  koniec  rurki , który  jest  ordynarnie  obrobiony  przez  obróbkę  skrawaniem-   jest  to  tzw.  koniec  ukosowany

- takie  wykończenie rurki  stalowej  stosuje się tylko  w jednym  celu  przygotowania  rurki  do połączenia  z innym  elementem

przez  spawanie  elektryczne  lub  gazowe. 

- Jak ktoś słyszał  też  coś o   połączeniach   maszynowych  czy  mechanicznych rozłącznych

https://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82%C4%85czenie_mechaniczne

  ten wie  , że  koniec ukosowany  nie zalicza  się do tej kategorii.


Aby połączyć ze sobą  elementy  silnika  odrzutowego  np.  rurkę  konstrukcyjną  z innymi częściami  silnika  taka  rurka( wałek) musi  mieć koniec  przygotowany  w  formie  połączenia  maszynowego  , np.  wielowypustu, gwintu .

Nie mówiąc już  o tym że  dokładność obróbki  mechanicznej  takiego końca mierzy się  w  setnych częściach  milimetra.

Ten ukosowany  koniec  gazrurki  jest obrobiony  zapewne  z dokładnością  nie większą niż 0,5mm-  w celu  wykonania  złącza  spawanego to zupełnie  wystarcza.

image

Lasek podpisał fot.2. jak następuje:
„Wyrwany wirnik pierwszego stopnia sprężarki …”


Nie dość  , że  uznaje  rurkę  ze złomu  za cześć  silnika

to pisze jeszcze  bezmyślnie  o jakimś wyrwaniu- ta kwestia 

nie została  przez  komisję  Laska ani zbadana, ani wyjaśniona.



image

A  tak  wygląda  rurka  stalowa  tuż po wykonaniu  "ukosu" - metodą obróbki   skrawaniem. Powierzchnia

obrobiona  jeszcze lśni;  rurka  wetknięta  w  wirnik  w Smoleńsku  zapewne  leżała  na powietrzu wiele

miesięcy  i dlatego  jest już mocno  pokryta  nalotem   rdzy.

Wykop Skomentuj20
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka