quwerty quwerty
621
BLOG

Symulacja komputerowa "katastrofy" Tu-154 w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 7


   O tym ,że   w przypadku  badania  „katastrofy”  Tu-154  w Smoleńsku bardzo  potrzebne, wręcz niezbędne ale i  możliwe technicznie   jest  wykonanie  wirtualnej symulacji rozbicia  modelu  komputerowego  wg  parametrów  upadku  jak  w rzeczywistości pisałem  już  w 2012  roku.


   Przytaczałem  przykład  programu KRASH  i innych które  były rozwijane już od lat 70.  XX wieku.


  Aktualnie  komisja   dysponuje  o wiele  lepszymi  możliwościami gdyż postęp  techniki , oprogramowania  jest  bardzo   szybki.


    W niedługim  czasie  zapewne  takie wirtualne  rozbicie Tu-154 - wariantowe  zresztą-

będzie  miało    miejsce  i udowodni ,że  narracja  MAK  jest błędna:

- przy  upadku  o małej  energii  nie jest możliwe  aby samolot  rozleciał  się w drobny  MAK

jak  to  skonfabulowano.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

niegracz 16.04.12, 20:24

dotarłem po długich poszukiwaniach
ale jako pierwszy :

www.mscsoftware.com/support/library/conf/auc97/p03697.pdf
ten program w połączeniu z innymi
umożliwia nie tylko odtworzenie przebiegu rozpadu samolotu w trakcie katastrofy
ale także modelowanie różnych warunków zderzenia i badanie procesu /sekwencji rozpadu
przeciążeń a także oszacowanie obrażeń pasażerów;
w powyższym przypadku modelowano uderzenie helikopterów o powierzchnie wody,
ale program umożliwia oczywiście założenie każdego rodzaju podłoża np miękkiego gruntu.
Program ten ma zastosowanie przy badaniu katastrof lotniczych.

Program DRI/KRASH is referred to as a hybrid modelling technique, which allows a user to
provide approximate representations of structural behaviour utilizing existing test data, other
analytically developed input properties and/or heuristic reasoning, reference 2. The program is
used primarily in the modelling and simulation of aircraft (fixed-wing and rotary-wing) crash
impacts and accident investigation. The program has also been used in the simulation of rail-train
and automotive crash scenarios. The DRI/KRASH code and derivatives have been used by
numerous aircraft manufacturers and agencies including, but not limited to Airbus, Agusta,
Bell-Helicopter, CIC, CIRA, DLR, Eurocopter, Fokker, Kawasaki, MDHC, NASA-LANGLEY,
NLR, Westland Helicopters and Simula Technologies

Praktyczne wykorzystanie symulacji katastrofy - program CRASH:
katastrofa amerykańskiego samoloto-helikoptera Osprey w Afganistanie
str. 21 raportu:

program zastosowano do symulacji ( oszacowania) wielkości przeciążeń działających na załogę i
osób  na pokładzie  na podstawie parametrów upadku i rodzaju podłoża .

www.afsoc.af.mil/shared/media/document/AFD-101215-010.pdf

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ilustracja:
https://www.youtube.com/watch?v=HmIcUc3A_5Y
____________________________________________________________________\
Wichita

Capabilities
NIAR, an unincorporated division of Wichita State University, is the largest academic aviation R&D institution in the United States with global reach and expertise in research, development, testing, and certification in the following areas:




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka