Szczególnie dziwi to, że Michał Jaworski produkuje się na blogu jako fizyk- a nie amator -kompromitując nie tylko siebie ale i fizykę. Owszem , zna wzory z fizyki na poziomie belfra, ale nie potrafi przełożyć ich na zdarzenia fizyczne - czyli rzeczywiste.
Inny bloger ignorant - Kenam -przedstawia się jako: analityk.,ale nie posiada elementarnej orientacji w zagad
nieniach wytrzymałości materiałów ; stosuje metodę wrzucania wielu zdjęć i podania rozwiązania typu deux ex machina.
Obaj wymyślili bzdurne wytłumaczenie dlaczego kadłub samolotu Tu-154 uległ takiemu rozdrobnieniu.
Wg nich stało się tak gdyż, upadający samolot natrafił na drzewo i to pień drzewa rozerwał kadłub.
Jaworski:
"Drzewa są podobnej, jak pniak, średnicy, a czerwone okręgi to mniej więcej przekrój kadłuba z podłogą zaznaczoną przerywaną linią. Kolizja z podobnym drzewem wyjaśnia też, dlaczego we fragmencie, który być może miał szansę przetrwać w stanie pozwalającym komuś przeżyć, nic takiego niestety nie nastąpiło.
Również wygląd wrakowiska odpowiada zniszczeniu konstrukcji samolotu w wyniku kolizji z gruntem i drzewami, gdyż samolot nie spadł na pustynię Sonora."
Bzdury - pień potrafi owszem przy odpowiednich parametrach zderzenia rozerwać kadłub ale tylko i wyłącznie w pasie równym swej średnicy - jeśli pień ma np. 50 cm średnicy to wytnie w kadłubie pas o szerokości 50cm, ale nie rozerwie go; działa tylko miejscowo - to pokazuje poniższe zdjęcie z katastrofy samolotu:
Pień działa tylko miejscowo; nawet gdyby tych pni było kilka to rozerwą kadłub miejscowo.Oszem takie lokalne rozerwanie jest zaczątkiem dalszych zniszczeń przy ruchu kadłuba po ziemi ,ale już w znacznie mniejszym stopniu.
To co widać w Smoleńsku to kadłub rozerwany w całej objętości - nie mógł tego spowodować ani pniak ani nawet pniaki Jaworskiego /Kenama -to tylko ich fantazjowanie.
c.d bzdur Jaworskiego:
" Podobnie do smoleńskiego wygląda schemat wrakowiska po katastrofie Iła76 na Timorze. "
Jaworski nagina fakty usiłując uzasadnić tak duże rozdrobnienie kadłuba Tu-154 w Smoleńsku - nie uzasadnione parametrami zderzenia- przywołując dla porównania katastrofę Iła-76 na Timorze.
Ta opinia Jaworskiego to typowy przejaw chciejstwa i i konfabulowania, byle tylko wspierać narrację MAK;
tymczasem na Timorze kadłub samolotu został stopiony w silnym pożarze .