quwerty quwerty
363
BLOG

Zanik praw fizyki Newtona na .."kopiach" zapisów dot. ścieżki z "katastrofy" Tu-154.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 13

Znalazłem przypadek  analogiczny  jak ten w Smoleńsku: 

- rzecz dotyczy  zniżania się samolotu  na odcinku  ścieżki  podejścia przy  przestawieniu przez  automat  silników na "mały  gaz";  parametry  zniżania  zostały  zarejestrowane w raporcie - tylko , że  przebieg jest zupełnie inny  niż w Smoleńsku.

Dotarłem do niego jako pierwszy.

Mam swoją  metodykę  analizowania "katastrofy"w Smoleńsku; stosuję  m.in.    "katastrofologię" porównawczą: jeśli przebieg  podobnego  w jakimś  zakresie   zdarzenia lotniczego jest zupełnie inny niż w  Smoleńsku  to  jest to  podstawa to postawienia znaku  zapytania -   czy  raport  MAK nie jest manipulacją ?

Zdarzenia  fizyczne  przebiegają wg jednych  reguł ; nie mogą przebiegać zupełnie inaczej  niż  wynika to z fizyki Newtona.



Jak to pokazałem w poprzednich  notkach  ciąg  ten -wg fizyk i Newtona-przy kącie  nachylenia rzędu 4,67 stopnia(  z raportu Laska)

byłby  daleko nie wystarczający do utrzymania prędkości  lotu;samolot winien był  wyraźnie  spowalniać lot  ,początkowo  w tempie ponad  1 m/s.  Tymczasem mimo  nierównowagi sił  samolot Tu-154  przez  25sekund leci z tą samą prędkością.

Jeszcze raz pokazuję to na wykresach:

image

Ciąg silników  zmniejszył się z  poziomu  67,2% KND  do 33,8 KND  czyli  o  ok. siła  ciągu  spadła o ok 133800 N.(13Ton !!)

A prędkość na wykresie nie spada - nawet lekko rośnie.


A jak to przebiega  w rzeczywistości ; przy rzetelnie zarejestrowanych, pokazanych bez manipulacji  parametrach ?


image

. The aircraft decelerated during an instrument approach, to an airspeed significantly below the commanded speed, with the engines at idle thrust.  Despite the application of full thrust, the aircraft stalled, after which the appropriate recovery actions were not followed.

Automat przestawił ciag na mały gaz( idle thrust) który  utrzymywał się przez  ok . 60sekund:

Gdy  załoga  zauważyła wreszcie tak znaczny spadek prędkości  - z 333 km/godz do  ok. 194km//godz !!!-  i próbowała odejść na drugi krąg  doszło do przeciągnięcia   i tylko w wyniku  sprawnych  działań  załogi  nie doszło do katastrofy.

image

 Trzeba podkreślić,   że  przy stałym ustawieniu klap  na15 stopni  - od  22:47:07  do  22:47:38 a wiec  przez  31 sekund  prędkość  spadła  z ok. 325 km/godz do ok.278 km/godz;

tymczasem wg  plików cyfrowych z "kopii"  zapisów czarnych skrzynek prędkość  Tu-154 w analogicznej sytuacji nie spada.

Samolot nie może  unosić się w powietrzu   siłą   "autorytetu" badaczy  MAK    , czy  w jakikolwiek inny sposób niż wynikający z praw fizyki.


W przypadku  raportu MAK  występuje zasadnicza niezgodność między  parametrami lotu po ścieżce a  prawami fizyki Newtona.


----------------------------


Raport:

https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5422eab5e5274a131700001f/3-2009_G-THOF.pdf


....................

Notka  z innego zdarzenia lotniczego:

During this descent, the co-pilot continued to fly by a mixture of visual and instrument but at 3 nm from touchdown the aircraft was about 300 feet above the glide slope. The aircraft continued to correct towards the glide path and at 950 feet QNH, with the aircraft still just above the glide path, the co-pilot increased power to about 52% N1. He then reduced power again before once more reselecting about 52% N1 a few seconds later. The power then remained at this setting throughout the remainder of the approach until just before landing. The aircraft continued its descent slightly above the glideslope until at 600 feet agl (900 feet QNH) it passed through the glideslope and began to descend slightly below it. During the approach, the aircraft also diverged from the localiser, first to the right and then to the left by about half a dot. The commander called COME RIGHT after the second divergence and the co-pilot immediately corrected the aircrafts track towards the centre line.

The approach speed (VAPP) computed by the Flight Management Guidance System and displayed on the PFDs was 143 kts (VREF + 5 kt) which was consistent with the prevailing weather conditions and the aircrafts weight. However, the airspeed began to decay slowly below this value from about 580 feet agl until the aircraft was at about 70 feet agl when the co-pilot called out that the speed was low; by then the airspeed had dropped to 134 kt

https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5422f7bfe5274a1314000647/dft_avsafety_pdf_507767.pdf


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka