quwerty quwerty
324
BLOG

Radar typu TLS w Smoleńsku do precyzyjnego naprowadzania IŁ-a 76 .

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

"Małpy na wieży" w Smoleńsku - czyli  kontrolerzy  lotu  ze starym radarem  typu  PAR  ( choć  wystarczająco  dobrym *)-  dla podejść  próbnych IŁ-a  76  były całkowicie zbędne;  była  to mistyfikacja , pozorowanie   - w  jakim celu  ? - ruscy  wiedzą.

Jaki był sens  tak ryzykownych  podejść  ił-a 76  - ruscy wiedzą; na pewno  nie było  to " wylądowanie  w celu  dostawy  samochodów  w związku  z wizytą"; może  jakiś  zrzut ; może generalna  próba ?


Kontrolerzy niby podawali  jakieś informacje  Iłowi 76  , przekazywali co tam widzieli  na radarze- ale  jak wynika  ze stenogramu

załoga  kierowała  się innym systemem nawigacji:


image

image

9:38:47  Kontroler  : odległość  1 km, kursie  na ścieżce

Mija  20 sekund i kontroler odzywa się:

9:39:07     odejście  na drugi krąg


      Lecąc  z prędkością 70m/sek  Ił  przeleciał  by w tym czasie  1400 m  i dawno by  się  rozwalił.


Widocznie  załoga  IŁ-a  76  kierowała  się  innymi  wskazaniami;  nie ryzykowano  by  życia  załogi  i rozwalenia  potężnego   samolotu pozostawiając  ich los w rekach " małp  z wieży."


*)

To są  rzeczywiste  możliwości systemu  radarowego  RSP-6M2  jakiego mogli  użyć kontrolerzy   w Smoleńsku do precyzyjnego  prowadzenia  po ścieżce  , a nie do  wprowadzania  załogi Tu-154  w  błąd.

Этот заход на "Корсаж" в тумане очень непростой вышел.To podejście  do lądowania   w Smoleńsku we mgle  nie było  łatwe

Оцените классную работу РЗП в то время (2009 год):
РЗП - " три, левее 20, выше 10";  (odległość  3km,  na lewo  20m , powyżej ( ścieżki  10m) 
РЗП - " два на курсе , на глиссаде";
РЗП - " полтора, правее 20 , на глиссаде";  odległość  1,5 km  , n prawo  20 m na ścieżce
РЗП - " ближний, на курсе , на глиссаде";
КЭ - " 874 полоса видна ";
РЗП - " 874 готов?";
КЭ - " 874 посадка";
РЗП - " 874 посадку разрешаю".

Podejście do lądowania  na  " Korsarz"

Jak widać  ten sam radar na Korsarzu - czyli w Smoleńsku

raz  jest wstanie  bez trudu wykryć odchyłkę 20m od ścieżki

a drugi raz - przy "katastrofie  "Tu-154  nie  wykrywa odchyłki  100m !

a kontroler dezinformuje  " na kursie, na ścieżce"

--------------------------------

Dodatek:

Jak-40

09:14:09 KSL – 2, na kursie, na ścieżce.
09:14:22 KSL – 1, na kursie, na ścieżce.

Ił-76

09:38:19,8  – 2, na kursie, na ścieżce

09:38:33,2– 1, na kursie, na ścieżce.

Tu-154

8:40:38,7 -  - 2 na kursie i ścieżce.

???????????????????????????????


Ciekawą  cechą  TLS  jest  że

TLS does not even have to be installed at a particular location relative to the runway, but can "offset" its signals from wherever it is installed to appear as if it were at the end of the runway.

nie musi  być  zamontowany  w miejscu  na które  naprowadza...tylko  w jakiejś odległości  od niego

łatwo  więc taki sprzęt  ukryć

image

http://www.anpc.com/transponder-landing-system-technology/



..............................................




Mogli też  użyć  MLS

image

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka