"Małpy na wieży" w Smoleńsku - czyli kontrolerzy lotu ze starym radarem typu PAR ( choć wystarczająco dobrym *)- dla podejść próbnych IŁ-a 76 były całkowicie zbędne; była to mistyfikacja , pozorowanie - w jakim celu ? - ruscy wiedzą.
Jaki był sens tak ryzykownych podejść ił-a 76 - ruscy wiedzą; na pewno nie było to " wylądowanie w celu dostawy samochodów w związku z wizytą"; może jakiś zrzut ; może generalna próba ?
Kontrolerzy niby podawali jakieś informacje Iłowi 76 , przekazywali co tam widzieli na radarze- ale jak wynika ze stenogramu
załoga kierowała się innym systemem nawigacji:


9:38:47 Kontroler : odległość 1 km, kursie na ścieżce
Mija 20 sekund i kontroler odzywa się:
9:39:07 odejście na drugi krąg
Lecąc z prędkością 70m/sek Ił przeleciał by w tym czasie 1400 m i dawno by się rozwalił.
Widocznie załoga IŁ-a 76 kierowała się innymi wskazaniami; nie ryzykowano by życia załogi i rozwalenia potężnego samolotu pozostawiając ich los w rekach " małp z wieży."
*)
To są rzeczywiste możliwości systemu radarowego RSP-6M2 jakiego mogli użyć kontrolerzy w Smoleńsku do precyzyjnego prowadzenia po ścieżce , a nie do wprowadzania załogi Tu-154 w błąd.
Этот заход на "Корсаж" в тумане очень непростой вышел.To podejście do lądowania w Smoleńsku we mgle nie było łatwe
Оцените классную работу РЗП в то время (2009 год):
РЗП - " три, левее 20, выше 10"; (odległość 3km, na lewo 20m , powyżej ( ścieżki 10m)
РЗП - " два на курсе , на глиссаде";
РЗП - " полтора, правее 20 , на глиссаде"; odległość 1,5 km , n prawo 20 m na ścieżce
РЗП - " ближний, на курсе , на глиссаде";
КЭ - " 874 полоса видна ";
РЗП - " 874 готов?";
КЭ - " 874 посадка";
РЗП - " 874 посадку разрешаю".
Podejście do lądowania na " Korsarz"
Jak widać ten sam radar na Korsarzu - czyli w Smoleńsku
raz jest wstanie bez trudu wykryć odchyłkę 20m od ścieżki
a drugi raz - przy "katastrofie "Tu-154 nie wykrywa odchyłki 100m !
a kontroler dezinformuje " na kursie, na ścieżce"
--------------------------------
Dodatek:
Jak-40
09:14:09 KSL – 2, na kursie, na ścieżce.
09:14:22 KSL – 1, na kursie, na ścieżce.
Ił-76
09:38:19,8 – 2, na kursie, na ścieżce
09:38:33,2– 1, na kursie, na ścieżce.
Tu-154
8:40:38,7 - - 2 na kursie i ścieżce.
???????????????????????????????
Ciekawą cechą TLS jest że
TLS does not even have to be installed at a particular location relative to the runway, but can "offset" its signals from wherever it is installed to appear as if it were at the end of the runway.
nie musi być zamontowany w miejscu na które naprowadza...tylko w jakiejś odległości od niego
łatwo więc taki sprzęt ukryć

http://www.anpc.com/transponder-landing-system-technology/
..............................................
Mogli też użyć MLS

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka