quwerty quwerty
348
BLOG

Rażące zaniedbania PKBWL przyczyniły się do " katastrofy" Tu-154 w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

W znacznym stopniu.

A trzymając się narracji  MAK  - w stopniu decydującym.

   W 2007 roku  w Polsce  na lotnisku  Katowice  miało miejsce  zdarzenie  lotnicze  , którego przyczyny  były analogiczne jak  te wg oficjalnej narracji MAK/Laska:  kontynuowanie  podejścia  do lądowania przy braku  warunków  ,  zbyt duża szybkość  zniżania  oraz  nieudolna  próba  odłączenia automatu  co  opóźniło  wykonanie manewru tuż nad  ziemią.

    W  rezultacie  samolot  najpierw uderzył  w  maszty  oświetleniowe  a potem twardo przyziemił  przed  pasem i 4. Krotnie  się odbił  od powierzchni  nim wylądował; samolot  doznał licznych uszkodzeń.

  Gdyby  PKBWL  wydała w odpowiednim czasie  stosowne  zalecenia  , to zapewne zapobiegły by „katastrofie”  w  Smoleńsku , tylko że ….

   Raport  z tego  zdarzenia opublikowano  dopiero  w 2017 roku!!!

 

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
samolot Boeing 737-800, EC-HBM,28.10.2007 r. lotnisko EPKT
https://dlapilota.pl/files/upld/46607.pdf

4. Lądowanie z włączonym autopilotem na lotnisku wyposażonym w ILS CAT I :w odpowiedzi - faktem jest, że autopilot był włączony w momencie zdarzenia, jednak efekt zaskoczenia, brak świadomości wysokości i pośpiech, aby przechwycić ścieżkę spowodowały, że załoga reagowała instynktownie próbując przesilić autopilota zamiast użyć przycisku w celu jego szybkiego wyłączenia. Dlatego też, z powodu zastosowania niewystarczającej siły, załodze nie udało się odłączyć autopilota.


2.Zalecenia dotyczące ustabilizowanego podejścia: Air Europa przyjmuje to zalecenie. Zostało ono wprowadzone w OM A 8.3.2.1.17 i wszystkie załogi podczas okresowych szkoleń w zakresie bezpieczeństwa operacji są zachęcane doprzerwania podejścia, jeśli jest ono nieustabilizowane poniżej 1000 stóp.
…………………………………………………………………………………………………


4.3. Warunki meteorologiczne panujące podczas lądowania uzasadniały decyzję o wykonaniu lotu na jedno z lotnisk zapasowych o lepszej pogodzie np. EPWR lub EPWA


2.4.4. Podejmując próbę zbliżania i lądowania w Katowicach, należało wykonać podejście do lądowania według opublikowanej procedury, a nie lądować „z prostej”, co zmuszało załogę do lotu z dużą prędkością pionową w warunkach braku widzialności ziemi


2.4.5. Briefing przed zniżaniem był niekompletny, nie zawierał wariantu zbliżania „z prostej”, który w rzeczywistości był realizowany.


2.4.6. Załoga nie reagowała na komunikaty SINK RATE i PULL UP wygenerowane przez GPWS na kilkanaście sekund przed pierwszym kontaktem samolotu z ziemią.
.............


dr Maciej  Lasek

od 2002 w  Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, w czerwcu 2003 objął funkcję jej wiceprzewodniczącego ds. technicznych.


I cóż zrobił Maciej Lasek  dla bezpieczeństwa lotów?

Przecież  po to  się wykonuje  badania katastrof  lotniczych aby  w pierwszej mierze  zapobiec  następnym ;  dla wypadku który  zaistniał nie ma to znaczenia .


 Każdy wypadek lotniczy  z którego  wynikają wnioski  mogące  zapobiec  kolejnym, podobnym winien  byc omówiony  , obowiązkowo  ze wszystkimi   załogami samolotów; tak jak w przedsiębiorstwach sa okresowe  szkolenia  bhp, tak zapewne  dr Lasek  i PKBWL  zarządził  podobne szkolenia  odnoszące się do  pilotów; jesli nie powinien odpowiadac karnie czy dyscyplinarnie- zależy jakie sa przepisy.

To było rażące zaniedbanie.

 Za co brał pieniądze  PKBWL

- za swą  nieudolność ?

- ile lat można  badać proste zdarzenie lotnicze ?????








image

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka