quwerty quwerty
200
BLOG

Krętactwo komisji Laska w kwestii pokrętła pochylenia - oczernianie załogi.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Bełkot  i krętactwo  z:

Załącznik nr 1 PROFIL PODEJŚCIA DO LĄDOWANIA


    W kanale podłużnym załoga wykorzystywała zakres, w którym automatycznie stabilizowany jest kąt pochylenia samolotu. Wartość tego kąta mogła być zmieniana za pomocą pokrętła СПУСК- -ПОДЬЕМ znajdującego się na pulpicie PU-46. Stabilizacja kąta pochylenia samolotu nie zapewnia utrzymywania stałej prędkości zniżania, a tym bardziej nie zapewnia samoczynnego utrzymania samolotu na ścieżce zniżania z wymaganą dla tej fazy lotu dokładnością. Zmiany położenia trzonu mechanizmu RA-56 oraz trzonu mechanizmu trymerowania MET-4Uw kanale pochylenia świadczą, że w czasie zniżania załoga korygowała położenie samolotu na ścieżce – wielokrotnie zmieniane byłopołożenie pokrętła СПУСК-ПОДЬЕМ na pulpicie PU-46.


Widać  , słychać i czuć że komisja kręci  :

1.Po pierwsze  napisane jest to językiem  prymitywnym , autorzy  nie potrafią konkretnie rzeczowo napisać o co im chodzi;

 nie jest  prawdą że :

wielokrotnie zmieniane było położenie pokrętła СПУСК-ПОДЬЕМ na pulpicie PU-46

nie  - pokrętło  to cały  czas znajdowało się w tym samym miejscu na pulpicie PU-46.

Zapewne  "ekspertom" chodziło o to że - używano pokrętła, kręcono kółkiem СПУСК-ПОДЬЕМ- tylko że jak sama komisja  stwierdza  - nie ma na to dowodu- są poszlaki.

2. automatycznie stabilizowany jest kąt pochylenia samolotu- pisze komisja  ,ale bardzo  niechlujnie próbuje  napisać o co chodzi z tą stabilizacją - skoro  chwilę  później komisja opisuje jak to załoga zmieniała  kąt pochylenia  za pomocą  pokrętła.

- To w końcu   kąt pochylenia  był stabilizowany czy nie ?


3. .. i wreszcie:

komisja  nie  przeanalizowała działań  załogi  na ostatnim  odcinku  ścieżki, próby odejścia  na drugi krąg w kontekście  używania  pokrętła   СПУСК-ПОДЬЕМ


-  jak wynika z  raportu  Laska  samolot  był sprawny i  sterowny,  pokrętło   СПУСК-ПОДЬЕМ  działało

Odłączenie automatycznej stabilizacji w kanale podłużnym nastąpiło w wyniku przestawienia kolumny wolantu o wartość przekraczającą 50 mm o 08:40:55 na wysokości według RW 21,9

Komenda  odchodzimy  padła  ok.  O  10.40.51


Z  raportu MAK:

O  10.40.51,  przed  przelotem  nad  bliższą  radiolatarnią  prowadzącą  (BPRM),  jednocześnie  z    zadziałaniem    sygnalizacji    zadanej    wysokości,    ustawionej    na    radiowysokościomierzu,  na  wysokości  rzeczywistej  60  metrów,  drugi  pilot  powiedział  „Odchodzimy"


Jednakże,  to  wychylenie  kolumny okazało   się   niewystarczającym   do   wyłączenia   autopilota   w   kanale   podłużnym   (konieczne wychylenie  kolumny  o  50  mm  od  położenia  wyważonego),  co  doprowadziło  do  wychylenia  przez autopilota  steru  wysokości  na  zniżanie  do  poprzedniej  wartości  w  celu  zachowania  zadanego  kąta pochylenia.

To jak to qurnia:

- sytuacja  katastroficzna , trzeba  jak najszybciej wykonać  manewr odejścia, dwóch  pilotów ma w zasięgu  dłoni  pokrętło SPUSk-PADJOM   i  nikt  nic nie robi ?

- Jest ich dwóch - jeden mocuje sie  z  wolantem  to drugi  może  kręcic  kółkiem; któryś z nich  powinien  krzyknąć- wyrównaj pokrętłem lub coś w tym stylu .

Przez  cały czas zniżania  po ścieżce  kręcili  kółkiem  - a jak była  potrzeba  by  ratować  sie  przed  katastrofą- nagle  zapomnieli o  pokrętle  СПУСК-ПОДЬЕМ ...

..  choć  nie zapomnieli - wykresu sporządzonego  przez  zespół  Laska  wynika, że  kręcili   tylko ..w   odwrotną  stronę  i po komendzie  Odchodzimy  zaczeli  sie  jeszcze  bardziej  zniżać...


No chyba że  cały ten  stenogram  to lipa

- tak jak i raport MAK/Laska.


Dodatek:

image

-----------------

Przykład  użycia  pokrętła  do  korekty  kąta  pochylenia:

Впроцессе работы сигнала АУАСП КВС отклонением рукоятки
"СПУСК-ПОДЪЕМ" пульта управления АБСУ, а второй пилот отклонением
колонки штурвала "от себя" уменьшили местный угол атаки до 7°,
нормальную перегрузку до 0, 5 ед. и изменили угол тангажа самолета с
4, 5° на кабрирование до -4° на пикирование.
https://www.forumavia.ru/t/177195/






quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka