Bełkot i krętactwo z:
Załącznik nr 1 PROFIL PODEJŚCIA DO LĄDOWANIA
W kanale podłużnym załoga wykorzystywała zakres, w którym automatycznie stabilizowany jest kąt pochylenia samolotu. Wartość tego kąta mogła być zmieniana za pomocą pokrętła СПУСК- -ПОДЬЕМ znajdującego się na pulpicie PU-46. Stabilizacja kąta pochylenia samolotu nie zapewnia utrzymywania stałej prędkości zniżania, a tym bardziej nie zapewnia samoczynnego utrzymania samolotu na ścieżce zniżania z wymaganą dla tej fazy lotu dokładnością. Zmiany położenia trzonu mechanizmu RA-56 oraz trzonu mechanizmu trymerowania MET-4Uw kanale pochylenia świadczą, że w czasie zniżania załoga korygowała położenie samolotu na ścieżce – wielokrotnie zmieniane byłopołożenie pokrętła СПУСК-ПОДЬЕМ na pulpicie PU-46.
Widać , słychać i czuć że komisja kręci :
1.Po pierwsze napisane jest to językiem prymitywnym , autorzy nie potrafią konkretnie rzeczowo napisać o co im chodzi;
nie jest prawdą że :
wielokrotnie zmieniane było położenie pokrętła СПУСК-ПОДЬЕМ na pulpicie PU-46
nie - pokrętło to cały czas znajdowało się w tym samym miejscu na pulpicie PU-46.
Zapewne "ekspertom" chodziło o to że - używano pokrętła, kręcono kółkiem СПУСК-ПОДЬЕМ- tylko że jak sama komisja stwierdza - nie ma na to dowodu- są poszlaki.
2. automatycznie stabilizowany jest kąt pochylenia samolotu- pisze komisja ,ale bardzo niechlujnie próbuje napisać o co chodzi z tą stabilizacją - skoro chwilę później komisja opisuje jak to załoga zmieniała kąt pochylenia za pomocą pokrętła.
- To w końcu kąt pochylenia był stabilizowany czy nie ?
3. .. i wreszcie:
komisja nie przeanalizowała działań załogi na ostatnim odcinku ścieżki, próby odejścia na drugi krąg w kontekście używania pokrętła СПУСК-ПОДЬЕМ
- jak wynika z raportu Laska samolot był sprawny i sterowny, pokrętło СПУСК-ПОДЬЕМ działało
Odłączenie automatycznej stabilizacji w kanale podłużnym nastąpiło w wyniku przestawienia kolumny wolantu o wartość przekraczającą 50 mm o 08:40:55 na wysokości według RW 21,9
Komenda odchodzimy padła ok. O 10.40.51
Z raportu MAK:
O 10.40.51, przed przelotem nad bliższą radiolatarnią prowadzącą (BPRM), jednocześnie z zadziałaniem sygnalizacji zadanej wysokości, ustawionej na radiowysokościomierzu, na wysokości rzeczywistej 60 metrów, drugi pilot powiedział „Odchodzimy"
Jednakże, to wychylenie kolumny okazało się niewystarczającym do wyłączenia autopilota w kanale podłużnym (konieczne wychylenie kolumny o 50 mm od położenia wyważonego), co doprowadziło do wychylenia przez autopilota steru wysokości na zniżanie do poprzedniej wartości w celu zachowania zadanego kąta pochylenia.
To jak to qurnia:
- sytuacja katastroficzna , trzeba jak najszybciej wykonać manewr odejścia, dwóch pilotów ma w zasięgu dłoni pokrętło SPUSk-PADJOM i nikt nic nie robi ?
- Jest ich dwóch - jeden mocuje sie z wolantem to drugi może kręcic kółkiem; któryś z nich powinien krzyknąć- wyrównaj pokrętłem lub coś w tym stylu .
Przez cały czas zniżania po ścieżce kręcili kółkiem - a jak była potrzeba by ratować sie przed katastrofą- nagle zapomnieli o pokrętle СПУСК-ПОДЬЕМ ...
.. choć nie zapomnieli - wykresu sporządzonego przez zespół Laska wynika, że kręcili tylko ..w odwrotną stronę i po komendzie Odchodzimy zaczeli sie jeszcze bardziej zniżać...
No chyba że cały ten stenogram to lipa
- tak jak i raport MAK/Laska.
Dodatek:

-----------------
Przykład użycia pokrętła do korekty kąta pochylenia:
Впроцессе работы сигнала АУАСП КВС отклонением рукоятки
"СПУСК-ПОДЪЕМ" пульта управления АБСУ, а второй пилот отклонением
колонки штурвала "от себя" уменьшили местный угол атаки до 7°,
нормальную перегрузку до 0, 5 ед. и изменили угол тангажа самолета с
4, 5° на кабрирование до -4° на пикирование.
https://www.forumavia.ru/t/177195/
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka