13 obserwujących
482 notki
463k odsłony
182 odsłony

Krętactwo komisji Laska w kwestii pokrętła pochylenia - oczernianie załogi.

Wykop Skomentuj

Bełkot  i krętactwo  z:

Załącznik nr 1 PROFIL PODEJŚCIA DO LĄDOWANIA


    W kanale podłużnym załoga wykorzystywała zakres, w którym automatycznie stabilizowany jest kąt pochylenia samolotu. Wartość tego kąta mogła być zmieniana za pomocą pokrętła СПУСК- -ПОДЬЕМ znajdującego się na pulpicie PU-46. Stabilizacja kąta pochylenia samolotu nie zapewnia utrzymywania stałej prędkości zniżania, a tym bardziej nie zapewnia samoczynnego utrzymania samolotu na ścieżce zniżania z wymaganą dla tej fazy lotu dokładnością. Zmiany położenia trzonu mechanizmu RA-56 oraz trzonu mechanizmu trymerowania MET-4Uw kanale pochylenia świadczą, że w czasie zniżania załoga korygowała położenie samolotu na ścieżce – wielokrotnie zmieniane byłopołożenie pokrętła СПУСК-ПОДЬЕМ na pulpicie PU-46.


Widać  , słychać i czuć że komisja kręci  :

1.Po pierwsze  napisane jest to językiem  prymitywnym , autorzy  nie potrafią konkretnie rzeczowo napisać o co im chodzi;

 nie jest  prawdą że :

wielokrotnie zmieniane było położenie pokrętła СПУСК-ПОДЬЕМ na pulpicie PU-46

nie  - pokrętło  to cały  czas znajdowało się w tym samym miejscu na pulpicie PU-46.

Zapewne  "ekspertom" chodziło o to że - używano pokrętła, kręcono kółkiem СПУСК-ПОДЬЕМ- tylko że jak sama komisja  stwierdza  - nie ma na to dowodu- są poszlaki.

2. automatycznie stabilizowany jest kąt pochylenia samolotu- pisze komisja  ,ale bardzo  niechlujnie próbuje  napisać o co chodzi z tą stabilizacją - skoro  chwilę  później komisja opisuje jak to załoga zmieniała  kąt pochylenia  za pomocą  pokrętła.

- To w końcu   kąt pochylenia  był stabilizowany czy nie ?


3. .. i wreszcie:

komisja  nie  przeanalizowała działań  załogi  na ostatnim  odcinku  ścieżki, próby odejścia  na drugi krąg w kontekście  używania  pokrętła   СПУСК-ПОДЬЕМ


-  jak wynika z  raportu  Laska  samolot  był sprawny i  sterowny,  pokrętło   СПУСК-ПОДЬЕМ  działało

Odłączenie automatycznej stabilizacji w kanale podłużnym nastąpiło w wyniku przestawienia kolumny wolantu o wartość przekraczającą 50 mm o 08:40:55 na wysokości według RW 21,9

Komenda  odchodzimy  padła  ok.  O  10.40.51


Z  raportu MAK:

O  10.40.51,  przed  przelotem  nad  bliższą  radiolatarnią  prowadzącą  (BPRM),  jednocześnie  z    zadziałaniem    sygnalizacji    zadanej    wysokości,    ustawionej    na    radiowysokościomierzu,  na  wysokości  rzeczywistej  60  metrów,  drugi  pilot  powiedział  „Odchodzimy"


Jednakże,  to  wychylenie  kolumny okazało   się   niewystarczającym   do   wyłączenia   autopilota   w   kanale   podłużnym   (konieczne wychylenie  kolumny  o  50  mm  od  położenia  wyważonego),  co  doprowadziło  do  wychylenia  przez autopilota  steru  wysokości  na  zniżanie  do  poprzedniej  wartości  w  celu  zachowania  zadanego  kąta pochylenia.

To jak to qurnia:

- sytuacja  katastroficzna , trzeba  jak najszybciej wykonać  manewr odejścia, dwóch  pilotów ma w zasięgu  dłoni  pokrętło SPUSk-PADJOM   i  nikt  nic nie robi ?

- Jest ich dwóch - jeden mocuje sie  z  wolantem  to drugi  może  kręcic  kółkiem; któryś z nich  powinien  krzyknąć- wyrównaj pokrętłem lub coś w tym stylu .

Przez  cały czas zniżania  po ścieżce  kręcili  kółkiem  - a jak była  potrzeba  by  ratować  sie  przed  katastrofą- nagle  zapomnieli o  pokrętle  СПУСК-ПОДЬЕМ ...

..  choć  nie zapomnieli - wykresu sporządzonego  przez  zespół  Laska  wynika, że  kręcili   tylko ..w   odwrotną  stronę  i po komendzie  Odchodzimy  zaczeli  sie  jeszcze  bardziej  zniżać...


No chyba że  cały ten  stenogram  to lipa

- tak jak i raport MAK/Laska.


Dodatek:

image

-----------------

Przykład  użycia  pokrętła  do  korekty  kąta  pochylenia:

Впроцессе работы сигнала АУАСП КВС отклонением рукоятки
"СПУСК-ПОДЪЕМ" пульта управления АБСУ, а второй пилот отклонением
колонки штурвала "от себя" уменьшили местный угол атаки до 7°,
нормальную перегрузку до 0, 5 ед. и изменили угол тангажа самолета с
4, 5° на кабрирование до -4° на пикирование.
https://www.forumavia.ru/t/177195/






Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka