quwerty quwerty
332
BLOG

Jak wyznawca raportu MAK próbując błotem obrzucać na grabie nastąpił -StefanW

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 7


    Żenujące,  kompromitujące, gdy osobnik  zgrywający  znawcę  tematu  „katastrofy” smoleńskiej  pisze  takie  bzdury, odnosząc  się do  mojej notki:
StefanW 26 czerwca 2019, 17:02 @Tiger65 


Tikkila  jest dobrym przykładem zwłaszcza, że tam prawie minutowy odcinek - od 7:30 do 7:31
- jest wręcz podręcznikową definicją stabilizacji podejścia.
 Quwerty osobiście przykład zapodał co mu nie przeszkadza jednym tchem nawoływać do podawania "choć jednego przykładu"
.

A  jak  jest  faktycznie ?


Otóż  StefanW  celowo ?, bezmyślnie? odnosi się  - ale  nie  do ścieżki  podejścia !! tylko do ścieżki  zniżania  z pułapu!! 
Ja wyraźnie  napisałem, że chodzi  o  zniżanie  samolotu w  konfiguracji  do lądowania – pełna  mechanizacja  skrzydła  +  wysunięte  podwozie;  po ścieżce ( glide slope).

A co zapodał  StefanW?  Pokazuję  obrazkowo- łopatologicznie:

image



Jaka jest  różnica  między zniżaniem  się  z pułapu a  zniżaniem po ścieżce?

1.  predkość  zniżania(pionowa)  jest  znacznie  wyższa  niż na  ścieżce - inny kąt  schodzenia
2.  zniżanie z pułapu  bez  wysuniętego  podwozia -  ścieżka: wysunięte  podwozie

3. zniżanie z pułapu  w konfiguracji  do lotu  lub  z częściowo wysuniętą mechanizacją- ścieżka:   pełna  mechanizacja skrzydła- sloty  + klapy
4..  zniżanie  z pułapu- ciąg  mały gaz ( idle) -  ścieżka - ściśle  kontrolowany  poziom ciągu  ( o wiele  wyższy  od  "małego  gazu")  (  rosyjski  pilot  Tu-154 Jerszow   w poradniku  dla pilotów  określił  to tak:  " samolot  dosłownie"   wisi  na gazie"; w ten sposób  obrazowo przedstawił  sytuacje  gdy  z uwagi na silny  opór  czołowy  wynikający z   rozwiniętej mechanizacji skrzydła  i wysuniętego podwozia -  samolot  - pomimo tego że  leci w dół  po ścieżce  , aby utrzymać  prędkość  musi  być popychany sporą  siłą  ciągu  silników.



Zajrzyjmy jeszcze - dla  należytej  staranności -   do raportu  ze zdarzenia lotniczego  w Tikkila i sprawdźmy,   na jakiej wysokości  znajdował  się  samolot  Tu-154M  na odcinku  czasowym między  7:30 do 7:31

According to the FDR, at 07:30:15 the aircraft was flying at 5,800 ft  (1,770 m)

At 07:30:52 the crew reported: ”Runway in sight, ready to des...ready to land”. AFIS re-plied  by  the  callsign:  ”9923”.  According  to  FDR  information  the  aircraft  was  flying  at  3,700 ft standard, which corresponds to 3,100 ft(945 m)

https://turvallisuustutkinta.fi/material/attachments/otkes/tutkintaselostukset/en/ilmailuonnettomuuksientutkinta/2005/b12005l_tutkintaselostus/b12005l_tutkintaselostus.pdf


https://www.salon24.pl/u/niegracz/962511,zanik-praw-fizyki-nad-smolenskiem-fizycy-bezradnie-rozkladaja-rece-sciezka-c-d

-  Nigdy  przy zniżaniu  się po  ścieżce  samolotu  w  konfiguracji do lądowania  a więc z wysuniętą  mechanizacją  skrzydeł , podwoziem, gdy silniki pracują na minimalnym ciągu   lub nawet  na niskim  ciągu  znacznie wyższym  niż miał Tu-154  w Smoleńsku  ( ale nadal w strefie  niskiego  ciągu)   samoloty nie utrzymały  prędkości  początkowej  ( jaką miały  w momencie  obniżenia ciągu)


Zawsze  aktualne:

Zapraszam  przekonanych  o  prawidłowości  danych  w raportach  MAK/Laska  do  podania  kontrprzykładu-

choć 1. ( słownie  jednego )  przykładu  gdy  parametry  są analogiczne jak te ze Smoleńska.

Są  tu na salonie:

Fizycy

Lotnicy

Inżynierowie

Technicy

nawet  jeden  astrofizyko-lotnik  z wysokim indeksem Hirscha

Znajdźcie,  pokażcie  choć jeden  przykład  przeciwny  do tych , które  ja podaję-  jeśli  uważacie,  że  jest inaczej  niż opisałem to w notkach.




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (7)

Inne tematy w dziale Polityka