Oto jak prostacko i manipulacyjnie Lasek próbował wcisnąć narrację MAK na stronie
http://faktysmolensk.niezniknelo.com/dokumentacja-zdjeciowa/articles/koncowka-skrzydla.html


Niby wszystko gra - jak ktoś nie ma elementarnej orientacji w obszarze wytrzymałości materiałów, fizyki newtonowskiej i działania sił i nie jest dociekliwy to mu te zapewnienia Laska zapewne wystarcza..
Przyjrzyjmy się jednak bliżej sprawie, obejrzyjmy inne zdjęcia, wniknijmy bardziej szczegółowo w obraz przełomu skrzydła, który rzekomo powstał wskutek zderzenia tegoż z pniem brzozy.

Tu w powiększeniu słynne loki - zawinięcie " jezyków" materiału pod skrzydło.
Czy mogły takie zawinięcia powstać wskutek hipotetycznego zderzenia z brzozą ?
Ignorant a może manipulant , bardzo były fizyk Michał Jaworski twierdzi , że jak najbardziej i powołuje się na doświadczenie ..
,.. Biniendy:

Niby , że tam loki i tu loki....
Tylko, żę....
Jeszcze raz popatrzmy - już dokładniej - na loki powstałe na przełomie końcówki skrzydła - zaznaczyłem układ osi w celu analizy odkształceń pod kątem kierunków działania sił i kierunku odkształceń.

Siła reakcji wskutek zderzenia z brzozą działałaby w kierunku X ( zwrot przeciwny ) - a loki zwijają się w kierunku Y, no , mówiąc dokładniej ta siła działa tak , w tym kierunku w osi zderzenia.

Niech siłą wypadkowa działa pod katem 45 stopni względem wektora prędkości ruchu skrzydła- na rysunku zaznaczyłem pas szerokości brzozy który jest wydzierany, jest zgniatany - a schematycznie zaznaczyłem w tym pasie spękania blach wskutek zderzenia ( oczywiście powstają stopniowo w miarę ruchu skrzydła) i hipotetyczne , wstępne tworzenie się "języków" materiału które w zderzeniu z pniem są odginane. łamane etc.
I tak mielibyśmy zginanie ., łamanie ich pod innym kątem niż ma to faktycznie miejsce; dodatkowo nie powstawałyby żadne zawinięcia , obraz winien być wtedy
zblizony do tego:
przesuwający się pień odchyla języki materiału poza swój obrys; ma też miejsce ich łamanie i odpadanie.
Nigdy w historii katastrof nie powstały takie loki jak widzimy je na przełomie skrzydła Tu-154 w Smoleńsku:
przykładowe przełomy:



Co się pomyliło Jaworskiemu ?
osie , kierunki działania:

W przypadku loków Biniendy loki zwijają się w kierunku zgodnym z kierunkiem działania siły
, a więc w przypadku jak na zdjęciu wyżej loki zwijałyby się w kierunku X a nie Y.
***********
Osoba dociekliwa i spostrzegawcza dostrzeże i inne charakterystyczne cechy przełomu , które świadczą, że ten stan przełomu nie wynika ze zderzenia z pniem brzozy:

Ani na "lokach" dolnych , ani na wygiętych lokach górnych nie ma śladu otarcia, uderzenia - na duraluminium takie ślady, zadrapania, wgniecenia, rysy etc - musiałyby być bardzo widoczne przy tak potężnym , dynamicznym zderzeniu.
( Są dostępne zdjęcia o lepszej rozdzielczości ale na nich też nic nie widać.)

- Dziękuję za uwagę.
Uzupełnienie:
We wcześniejszych komentarzach nie doceniłem własności plastycznych duraluminium przy dużych prędkościach odkształcania, dotarłem do takich danych:

Tak więc przy zderzeniu skrzydła z brzozą z prędkością ok 76m/s kierunkowe odkształcanie fragmentów skrzydła ( zgodne z kierunkiem działania sił ) winno być wyraźnie widoczne; na przełomie brak takich odkształceń.
Dodatek:

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka